پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:26   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 71368صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 6 خرداد 1395 - 15:19
صدور برگ معاینه فنی تنها از طریق سیستم یکپارچه
ترابر نیوز: از روز گذشته کاسبی افرادی که برگه معاینه فنی برای خودروهای دارای مشکل بدون حضور خودرو در مراکز صادر کننده برگه معاینه فنی می‌گرفتند کساد شد.
  
ترابر نیوز:

کاسبی معاینه بگیرها کساد می‌شود؟/ صدور برگ معاینه فنی تنها از طریق سیستم یکپارچهبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،از روز گذشته کاسبی افرادی که برگه معاینه فنی برای خودروهای دارای مشکل بدون حضور خودرو در مراکز صادر کننده برگه معاینه فنی می‌گرفتند کساد شد.

سامانه یکپارچه ای توسط وزارت کشور راه اندازی شد تا تمامی مجوزها از طریق آن صادر شود. در گذشته عده‌ای از کاسبان جدید با دریافت مبالغی بیشتر، گواهی معاینه فنی را برای خودروهای دارای مشکل صادر می‌کردند و در اکثر موارد اصلا نیاز به حضور خودرو در مراکز نیز نبود.

*سیمفا چیست؟

نواب حسینی منش با اشاره به اتصال سامانه سیمفا به بانک اطلاعاتی پلیس تصریح کرد: یکی از مقدمات پیاده‌سازی و اجرای طرح مناطق کم انتشار آلایندگی (LEZ) و ممانعت از تردد خودروهای آلاینده در رینگ سبز (زوج و فرد)، استفاده از سامانه سیمفا جهت تجمیع اطلاعات خودروهای معاینه شده در کشور و کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های ثبت پلاک در مناطق مذکور می‌باشد که با توجه به اثرات مثبت این طرح در کاهش آلودگی هوا جهت تسریع اجرای آن، ستاد معاینه فنی نسبت به استفاده از این سامانه در مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام کرده است و به زودی بر اساس مصوبات هیات وزیران، پلیس به صورت نرم افزاری نسبت به اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی که در این محدوده تردد می‌کنند، اقدام خواهد کرد.

وی در خصوص تاثیر معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا گفت: مطابق تجربیات کشورهای موفق در زمینه کاهش و مهار آلودگی هوا در کلانشهرها، کاهش آلودگی هوا مستلزم برنامه ریزی و چندین اقدام می باشد که معاینه فنی نیز به عنوان یکی از اقدامات، نقش خود را در این بهبود ایفا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: براساس مطالعات انجام گرفته در دانشگاه‌های داخلی، معاینه فنی می‌تواند نقش حداقل 10 درصدی در کاهش آلودگی هوا را داشته باشد. به طور کلی با توجه به ارتباط آلودگی هوا با حادث گردیدن امراض ناشناخته و تحمیل هزینه های بسیار بالای درمان به جامعه، برای کشورها حتی کاهش یک درصدی بسیار حائز اهمیت بوده و در ارتباط با آن هزینه و سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی را انجام می‌دهند.

بر همین اساس می‌توان معاینه فنی را به عنوان یک اقدام کم هزینه و موثر در زمینه کاهش آلودگی هوا دانست که بدون تردید اثربخشی آن مستلزم همکاری شهروندان در رعایت قانون است.

حسینی منش در ارتباط با هدف از پیاده سازی سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی (سیمفا) و اثرات مثبت آن بر ارائه خدمات معاینه فنی در سطح کشور اظهار داشت: از دوسال گذشته برنامه نویسی و استقرار سامانه سیمفا در مراکز معاینه فنی سطح کشور جهت تامین چندین هدف توسط وزارت کشور در حال انجام است. اولین هدف ارتقای سطح کیفی نظارت بر مراکز بوده است. این نرم افزار دارای امکانات مدیریتی بوده و کلیه فرایندهای حوزه برچسب حسب نیاز مراکز، حدود مجاز رد و قبولی خودروها در آزمون‌ها، استخراج گزارش مالی و مدیریتی توسط یک هسته مرکزی (وزارت کشور) قابل کنترل و مدیریت می‌باشد. در چند سال اخیر پس از توسعه مراکز معاینه فنی در سطح کشور یکی از مهم‌ترین معضلات عدم وجود وحدت رویه در انجام معاینه فنی بوده که خوشبختانه با پیاده سازی این نرم افزار، کلیه مراکز براساس استاندارد ملی معاینه فنی تجدید نظر 9181 نسبت به انجام معاینه فنی و آزمون خودروها اقدام می‌نمایند و کیفیت ارائه خدمات معاینه فنی در سطح کشور یکپارچه و یکسان می گردد.

*صدور مجوز بدون تساهل

وی افزود: در این نرم افزار تساهل و مساعدت برای هیچ خودرویی در مراکز امکان پذیر نبوده و کلیه حدود مجاز رد و قبولی خودروها صد در صد با نرم افزار کنترل می‌شود. یکی دیگر از اهداف این سامانه تجمیع اطلاعات خودروهای معاینه فنی شده در سطح کشور در یک دیتا بانک واحد بوده که درنهایت اطلاعات این سامانه به دیتا بانک پلیس جهت اعمال جریمه برای خودورهای فاقد معاینه فنی متصل می‌گردد تا پلیس بتواند بدون حضور فیزیکی در سطح شهر با استفاده از امکانات نرم افزاری نسبت به اعمال قانون اقدام نماید. بدون تردید پیگیری‌های مجدانه خوبی که در این دوسال توسط مسئولین امر و بالاخص پلیس راهور انجام شده، می‌تواند اثرات مثبتی برای شهروندان که همان کاهش آلودگی هوا و قابل تنفس شدن این هواست، در پی داشته باشد.

وی در خصوص امکان تعطیلی و غیرفعال شدن مراکز شهر تهران جهت نصب این نرم افزار گفت: حسب هماهنگی انجام شده با تیم نرم افزار وزارت کشور و ایجاد بسترها سخت افزار و نرم افزاری لازم در مراکز از چند ماه گذشته به قطعیت این اتفاق نخواهد افتاد و فعالیت مراکز حتی یک ساعت هم متوقف نخواهد شد. تنها با توجه به تغییر نرم افزار ممکن است در چند روز ابتدایی سرعت پذیرش خودروها به کندی انجام شود که از شهروندان گرامی در خواست می‌شود در این ارتباط همچون همیشه که این مجموعه را یاری کرده‌اند، سعه صدر لازم را داشته تا مشکلات و نواقص احتمالی مرتفع شود.

*ممنوعیت صدور معاینه فنی خودرو خارج از سامانه سیمفا

امیر جعفرپور، مدیرکل دفتر حمل ‌و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این ارتباط افزود:هم اکنون مراکز معاینه فنی خوروهای سبک در شهرها به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل است و برخورد قانونی با صادرکنندگان گواهی معاینه فنی خودروها خارج از سامانه سیمفا صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد:با پیوستن تهران به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) از چهارم خردادجاری تمام شهرهای کشور گواهی یکسان معاینه فنی خودرو را صادر و به مراجعه کنندگان عرضه می کنند.

جعفرپور گفت : خوشبختانه به تازگی یک باند جعل گواهی معاینه فنی خودرو در استان البرز با 300 جاعل و توزیع کننده کشف و عاملان آن دستگیر شدند و محل چاپ با کمک مراجع ذیربط و نهادهای مسئول استان البرز کشف و تعطیل شد.

وی ادامه داد: متاسفانه براساس گزارش های دریافتی در تبریز و اصفهان بعضی از مراکز معاینه فنی اقدام به توزیع گواهی (برگ و برچسب) معاینه فنی خارج از سامانه سیمفا می کنند که این امر خلاف قانون است.

مدیرکل دفتر حمل ‌و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: این برچسب ها اعتبار ندارند ودریافت آن مانع از اعمال جریمه در آینده نزدیک توسط دوربین های پلاک خوان در سطح شهر نخواهد شد.

جعفرپور گفت: با اتصال سامانه سیمفا در آینده نزدیک به سامانه پلیس راهور ناجا که در حال حاضر مراحل آزمایشی دریافت و ارسال داده ها را سپری می کند، امکان اعمال قانون برای خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی از طریق دوربین های پلاک خوان در سطح شهرها و جاده ها فراهم خواهد شد.

وی، اتصال تمام مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در شهرها به سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی خودرو (سیمفا) را پایان مرحله نخست معاینه فنی خودروها در کشور و همسان سازی و استانداردسازی این مراکز را مرحله دوم ذکرکرد.

*جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی با دوربین

جعفرپور تصریح کرد : اکنون جریمه فقدان گواهی معاینه فنی با آخرین تغییرات مبلغ 500 هزار ریال است که امکان اعمال آن از طریق دوربین های پلاک خوان فراهم شده است و با اتصال پلیس راهور به سامانه سیمفا، این امر از آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی گفت: لازم است مالکان خودرو با وارد کردن vin خودرو خود در سامانه سیمفا به نشانی Symfa.moi.ir ، نسبت به اعتبار گواهی معاینه فنی در آینده نزدیک اقدام کنندکه با توجه به ملحق شدن مشهد و تهران به این سامانه، شماره خودروهای معاینه شده در این شهرها در حال ورود به سامانه است.

*برخورد با فاقدان معاینه فنی

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا در خصوص نحوه نظارت بر معاینه فنی خودروها و همچنین برگه‌های معاینه فنی غیرمعتبر گفت: برابر قوانین و مقررات خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی معتبر باشند؛ جریمه خواهند شد و در سال گذشته حدود 9 درصد از خودروهایی که کنترل شدند؛ فاقد برگه معاینه فنی معتبر بودند.

وی ادامه داد: در سال 95 نیز تاکنون 8 درصد از خودروهایی که کنترل مدارک شده‌اند؛ فاقد معاینه فنی معتبر بوده‌اند که در این زمینه سامانه کنترل معاینه فنی با همکاری وزارت کشور،‌ پلیس راهور و سازمان محیط زیست راه اندازی شده که از طریق این سامانه پس از بررسی های فنی از طریق ارتباطات برخط پلیس خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی معتبر باشند؛ توسط دوربین‌ها ثبت شده و جریمه برای آنها اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه خودروهای زیر 5 سال در حال حاضر نیازی به برگه معاینه فنی ندارند گفت: پلیس با این مساله موافق نیست و امیدواریم این مساله در مجلس اصلاح شود و سالانه برای همه خودروها نظارت فنی صورت گیرد و برگه معاینه فنی صادر شود، چرا که هم از نظر ایمنی و هم از نظر زیست محیطی این مساله قابل توجه است.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 1329 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار