چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:01   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 69767صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 22 فروردین 1395 - 12:56
احداث بزرگترین کارخانه کشتی سازی و شهرک صنعتی چینی ها در چابهار
ترابر نیوز: رئیس هیات مدیره شرکت انرژی راه ابریشم کشور جمهوری خلق چین گفت: پس از انجام تشریفات قانونی بزودی شهرک صنعتی چینی ها و بزرگترین کارخانه کشتی سازی در چابهار احداث می شود.
  
ترابر نیوز:

«وانگ هونگ شنگ» روز یکشنبه در دیدار با جمعی از مدیران و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: رابطه تجاری، اقتصادی و فرهنگی دو کشور چین و ایران از گذشته دور برقرار بوده است.
وی گفت: مدیران و افراد متخصص و فنی هشت شرکت بزرگ کشور چین در این سفر حضور دارند و از نزدیک ظرفیت ها و توانمندیهای چابهار را برای سرمایه بررسی می کنند.
وی هدف از این سفر را بررسی های لازم جهت جانمایی شهرک صنعتی و شرکت کشتی سازی چینی ها در منطقه آزاد چابهار عنوان کرد و افزود: مصمم به سرمایه گذاری کلان در این منطقه هستیم.
رئیس هیات مدیره شرکت انرژی راه ابریشم کشور جمهوری خلق چین ادامه داد: مدیران و افراد متخصص و فنی شرکت کشتی سازی بین الملل، شرکت کشتی سازی گوانگ ژو، شرکت مهندسی نفت چین، شرکت گروه الکترونیک دونگ فانگ، شرکت گروه سینو هیدرو، شرکت طراحی صنعتی نوناین، شرکت کشتی سازی دولتی چین و شرکت فولاد یونگ لیان در سفر دو روزه در چابهار حضور دارند و در آینده اقدامات خوبی برای سرمایه گذاری انجام می دهند.
وانگ هونگ شنگ اظهار کرد: چابهار در دنیا موقعیت راهبردی مناسبی دارد و سرمایه گذاران کشور چین نیز تمایل زیادی برای فعالیت تجاری و اقتصادی در این منطقه دارند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز با تشریح توانمندیها و پتانسیل های این منطقه اظهار داشت: بیش از 60 شرکت و هیات خارجی در شرایط پسا تحریم به این شهرستان سفر و از نزدیک فرصت های سرمایه گذاری را بررسی کردند.
حامد علی مبارکی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار اقدامات و راههای سرمایه گذاری را برای شرکت های داخلی و خارجی تسهیل می کند و از هر گونه فعالیت اقتصادی و تجاری حمایت ویژه ای خواهد داشت.
وی افزود: رابطه حسنه چین و ایران فرصت مناسبی برای فعالیت تجار و بازرگانان هر دو کشور است.
وی بیان کرد: چابهار بعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران پیشانی توسعه کشور لقب گرفته و یکی از نقاط برتر اقتصادی، گردشگری و تجاری در جهان است.
وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار از ایجاد شهرک صنعتی چینی ها و احداث کارخانه کشتی سازی حمایت می کند و از هیچ کوششی برای سرمایه گذاری دریغ نخواهد کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: احداث شهرک صنعتی چینی ها در پیکره هفت شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 240 هکتار در نظر گرفته شده است و برای راه اندازی آن به تفاهم رسیده ایم.
مبارکی گفت: چینی ها تمایل زیادی برای فعالیت در زمینه گردشگری، پالایشگاه سبک، صنایع غیر غذایی در زمینه الکترونیک و شیمیایی دارند و این شهرک می تواند فعالیت آنان را در منطقه آزاد دو چندان کند.
هیات سرمایه گذاری کشور چین امروز صبح وارد چابهار شد و از مراکز تجاری و بازارهای منطقه آزاد، طرح توسعه بنادر شهید بهشتی و اسکله شهید کلانتری و قسمت های مختلف منطقه آزاد چابهار دیدن کردند و فردا دوشنبه چابهار را به مقصد تهران ترک می کنند.
چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور و سرزمین موج و مرجان با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به نیکشهر، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکران از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، هفت دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 640 کیلومتر فاصله دارد.

 

ایرنا

تعداد بازدید: 766 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار