چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:49   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 67648صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلسه شنبه، 15 دی 1394 - 13:03
تعامل دستگاه‌ها لازمه دستیابی به اهداف طرح‌های توسعه‌ای ریل پایه
ترابر نیوز: کارشناس حمل‌ونقل با بیان این‌که برای اتصال خطوط حمل‌ونقل به یک اتفاق نظر در بخش‌های درون‌ و برون‌شهری نرسیده‌ایم، گفت: برای رونق سیستم‌های حمل‌ونقلی باید دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی ریل‌پایه مشارکت کنند.
  
ترابر نیوز:
قطار

حسین ایمانی جاجرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: تا برنامه‌ریزی‌های ناحیه‌ای و منطقه ای و همچنین آمایش سرزمین در کشور مشخص نشود، نمی توان به یکپارچگی در سیستم ها و مدهای مختلف حمل و نقلی دست یافت. در کشورهای اروپایی مانند سوئیس مسافران با سهولت کامل می‌توانند از طریق قطارهای سریع‌السیر به هر مقصدی سفر کنند.

وی تصریح کرد: اتصال خطوط مختلف حمل‌ونقل در این کشورها به نحو مطلوبی انجام شده و دولت و مسئولان ذی ربط حمایت های لازم را برای این تعاملات داشته اند اما ما برای اجرای اولیه این موضوع هنوز به یک اتفاق نظر در بخش درون شهری، برون شهری و متولیان و مسئولان مربوط نرسیده ایم.

وی توضیح داد: به دلیل نبود طرح های بالادستی و همچنین اداره بخش، بخش شهرها به صورت جداگانه،موجب شده در توسعه و یکپارچگی حمل و نقل کشور دچار مشکلات زیادی شویم که این نیاز به نگاه اقتصاد صرفه و متمرکز کردن فعالیت های بخش های مختلف دارد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد کمیته یا کارگروه مشترکی برای دستیابی به حمل‌ونقل ایمن با پایه و اساس ریل بیان کرد:  اگر پایه‌های مطالعاتی خوبی برای این طرح در کشور صورت بگیرد و همه ارگان‌های مسئول با یکدیگر مشارکت داشته باشند ، دستیابی به این طرح آسان تر خواهد شد. بازیگران و ذی نفعان حمل و نقل باید در چارچوب‌های شراکتی به تفاهم و تعامل رسیده تا به نتیجه دلخواه برسند.

ایمانی افزود: با مشارکت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی ریل پایه برای افق 3 تا 7 ساله شاهد رونق سیستم های حمل‌ونقل و هماهنگی آنها در یک خط و مسیر خواهیم بود.

به گفته وی، تجربه کشورهای توسعه یافته در بخش حمل و نقل ریلی  نشان می دهد که راه آهن محور توسعه آنها بوده است چرا که با توسعه این بخش، آبادانی و جمعیت پذیری و ایجاد زندگی شهری در آنها شکل گرفته است.

وی گفت: سابقه ساخت راه‌آهن در ایران به سال 1310 بر می گردد که این شروع قابل توجهی برای کشور بوده اما بعد از این سال ها ما شاهد روند کند پروژه ها و توسعه ریلی در کشور شدیم که کوتاهی هایی را مسئولان ذی ربط کشور در حق راه آهن کردند.

ایمانی تاکید کرد: راه‌آهن به عنوان محور توسعه از پتانسیل خوبی برخوردار است که باید ضمن فرهنگ سازی برای استقبال مسافران از این بخش، به کشورهای همسایه نیز امتداد داشته باشد. برنامه‌ریزی برای صنعت حمل‌ونقل باید به سمتی حرکت کند که کشورهای منطقه از مزایای توسعه آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 1194 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار