پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:45   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 66525صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 2 آذر 1394 - 11:41
تأمین سوخت اتوبوس‌ها‌ در سفر‌های اربعین/تعریض جاده مهران
ترابر نیوز: مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و افزایش گیت‌های گمرک برای اربعین خبر داد و گفت: سوخت ناوگان طی هماهنگی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، تأمین در این ایام تضمین می‌شود.
  
ترابر نیوز:
خبرگزاری فارس: تأمین سوخت اتوبوس‌ها‌ در سفر‌های اربعین/افزایش ۳برابری دروازه‌های گمرک/تعریض جاده مهران
 

محمدرضا عطرچیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره آماده‌سازی ناوگان برای ایام اربعین و آخرین هماهنگی‌ها برای عملیات اعزام و برگشت زائران اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: آخرین هماهنگی‌ها در بخش آماده‌سازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، سوخت‌رسانی به ناوگان و ایجاد زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی انجام شده است.

* فعالیت 96 گیت گذرنامه در پایانه مرزی مهران

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه عبور از مرز عراق بدون داشتن روادید رسمی امکان‌پذیر نیست، درباره آماده‌سازی پایانه‌های مرزی گفت: ‌در پایانه مرزی مهران 96 گیت گذرنامه آماده شده است که نسبت به سال گذشته تعداد گیت‌ها‌ 3 برابر شده است.

عطرچیان ادامه داد: در این پایانه گیت خروجی به سمت عراق به دروازه‌ای 2 متری تبدیل شده است تا تجمع صورت نگیرد و ایستایی کاهش یابد.

* دو خطه کردن جاده مهران-ایلام/‌احداث پل دوم زائر در مهران

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: بین مرز مهران تا شهر ایلام ‌قبلاً مسیری باریک و جاده‌ای یک خطه بود، اما با همت سازمان راهداری در حال حاضر به صورت بزرگراه و 2 خطه شده است؛  در جزیره وسط بزرگراه نیز با نصب روشنایی دید را‌ افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این جاده به طول 89 کیلومتر در قطعاتی که امکان داشت، تعریض شد‌، افزود: کل مسیر را بهسازی و روکش آسفالت کرده‌ایم البته بروز سیل اخیر مشکلاتی برای این جاده ایجاد کرد که دوباره در حال بهسازی مسیر و تعریض آن هستیم.

عطرچیان با بیان اینکه امسال برای پل زائر در شهر مهران یک پل رفت و‌ برگشت خواهیم داشت، اظهار داشت: سال گذشته یک باند و یک پل زائر داشتیم، اما در سال جاری یک پل کنار آن ساخته شد‌.

* اختصاص 350 دستگاه اتوبوس شهری برای جابه‌جایی زائران از مهران تا مرز‌

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره فاصله پایانه مهران تا مرز توضیح داد: با توجه به آنکه پل زائر در مهران ساخته شد و هم‌اکنون 2 پل داریم، در حال حاضر سواری‌های شخصی در 2 کیلومتری شهر مهران و قبل از ورود مهران توقف می‌کنند و سپس به پارکینگ‌های در نظر گرفته شده راهنمایی می‌شوند و از آنجا حدود 350 دستگاه اتوبوس شهری آماده‌سازی شده‌اند که به صورت منظم با دریافت هزار تومان از هر نفر مسافران را از پارکینگ نزدیک شهر مهران تا مرز جابه‌جا می‌کنند.

* افزایش گیت‌های گذرنامه چزابه به 48 گیت

وی درباره پایانه چزابه توضیح داد:‌ مسیر سوسنگرد - بستان - چزابه شامل دو مسیر 30 کیلومتری است که کل مسیر روکش آسفالت شد‌، ضمن آنکه عملیات تعریض روی آن انجام گرفته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: همچنین در راستای کاهش ایستایی زائران گیت‌های گذرنامه چزابه به 48 گیت افزایش یافته است.

* بهسازی و روکش آسفالت جاده‌های منتهی به پایانه شلمچه

عطرچیان اظهار داشت:‌ در پایانه شلمچه نیز تعداد گیت‌ها به 48 گیت افزایش یافته است همچنین جاده‌های منتهی به مرزهای خروجی تعریض و بهسازی شده است ضمن آنکه نصب روشنایی نیز انجام شد تا تردد در ساعات پایانی روز و در طول شب بدون مشکل انجام شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر لزوم توزیع زمان سفر توسط زائران، یادآور شد: با توجه به امکانات مطلوب و شرایطی که مرزهای خوزستان دارند از زائران می‌خواهیم سهم بیشتری را در سفرهایشان به این استان اختصاص ‌دهند؛ در سال گذشته بیش از 70 درصد سفرها از مرز مهران صورت گرفت و ‌فقط 30 درصد از جمعیت به سمت مرزهای استان خوزستان رفتند.

* برخورد قانونی ناظران سازمان راهداری و وزارت کشور با ‌گران‌فروشی بلیت اتوبوس

عطرچیان با بیان اینکه انتقال زائران اباعبدالله از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد‌، درباره نرخ‌های بلیت اتوبوس برای این ایام ‌گفت: قیمت بلیت اتوبوس تا مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای این ایام‌ فقط تا 2 برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: این قیمت توسط اتحادیه‌ها و انجمن‌های حمل و نقلی پیشنهاد شد و در راستای جبران تردد یک سر خالی ناوگان بود.

وی افزود: با احتساب تردد یکسر خالی، ترافیک و توقف اتوبوس‌ها در مرز، نرخ‌ها دو برابر شد و هیچ شرکتی اجازه افزایش بیشتر از نرخ‌‌های مصوب را ندارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در این ایام فروش بلیت به صورت متمرکز انجام می‌شود، گفت: اگر شرکتی بخواهد بازار سیاه ایجاد کند و یا نرخ‌ها را با قیمت بالاتر به فروش برساند، از طریق ناظران سازمان راهداری و وزارت کشور مستقر در مرزها و پایانه‌ها، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

عطرچیان با بیان این نرخ‌های مصوب در سر در شرکت‌ها، پایانه‌های مرزی و توقفگاه‌ها در معرض دید زائران قرار دارد، اظهار داشت: در همه پایانه‌های مرزی هنگام برگشت زائران ناظران ما فعال هستند و بر نرخ‌ها نظارت دارند.

وی ادامه داد:‌ ناظران سایر دستگاه‌های نظارتی نیز حضور دارند تا بلیت خارج از سیستم به فروش نرود و یا اینکه اتوبوسی به دنبال دربست کردن نباشد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در مسیرهای رفت نیز در همه پایانه‌های مبدأ، نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نمایندگان شهرداری‌ها ‌استقرار دارند و بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند.

عطرچیان با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم امسال نیز ارائه خدمات به بهترین وجه ممکن انجام شود، گفت: در عین حال اگر زائران‌ با بازار سیاه بلیت مواجه شدند، به‌ ناظران سازمان راهداری در پایانه‌ها اطلاع بدهند و مطمئن باشند با شرکت متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

* پیش‌بینی عبور زمینی یک میلیون و 500 هزار زائر تا روز اربعین‌ از مرزهای ایران

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سال گذشته فقط تعداد 750 هزار زائر ‌‌از مرز مهران عبور کردند، افزود: ‌پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر تا روز اربعین به شکل زمینی از مرزهای ایران عبور کنند.

وی با بیان اینکه عبور زائران از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه محدودیت‌هایی دارد، اضافه کرد: به هر حال هر پایانه گنجایش محدودی دارد، بنابراین اگر راننده‌ یا شرکتی در سوار شدن مسافران مشکلاتی ایجاد کرد، مردم موضوع را ‌به ناظران سازمان راهداری مستقر در مرز و پایانه‌ها اطلاع دهد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه‌ در کل عملیات انتقال و برگشت زائران در مرزها حضور داریم، گفت: به هیچ عنوان اجازه دربست کردن اتوبوس‌ها را به خصوص در سفرهای برگشت نمی‌دهیم.

* تضمین تأمین سوخت اتوبوس‌ها‌ در سفر‌های اربعین

عطرچیان درباره تأمین سوخت ناوگان اتوبوسرانی کشور در عملیات انتقال زائران به عتبات توضیح داد: طی هماهنگی با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تأمین سوخت به صورت منظم انجام خواهد شد و گازوئیل 300 تومانی در اختیار ناوگان قرار می‌گیرد.

‌بنابراین گزارش‌ طبق اعلام سازمان حج و زیارت بر اساس مصوبه جلسه ستاد مرکزی ساماندهی اربعین که‌ با حضور وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، آخرین مهلت ثبت نام مشتاقان زیارت اباعبدالله در اربعین در سامانه سماح ساعت 16 روز سه‌شنبه، سوم آذرماه، اعلام شد؛ مشتاقان زیارت اربعین که تا زمان یاد شده در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند، لازم است حداکثر تا ساعت 14 روز پنجشنبه - پنجم آذرماه - مدارک خود را به دفاتر خدمات زیارتی که در سامانه سماح انتخاب کرده اند، تحویل دهند؛ نام‌نویسی‌ در سامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir از ابتدای شهریور ماه امسال آغاز شده است و تا زمان یاد شده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

تعداد بازدید: 233 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  آرزوهایی که آب با خود می‌برد/ مرگ ۱۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در یک سال
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار