چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:41   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 63689صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 9 شهریور 1394 - 14:30
کاهش ۱۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای از مسیر ترکیه
ترابر نیوز: مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از کاهش ۱۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای از مرز بازرگان به دلیل مسائل امنیتی در خاک ترکیه خبر داد و گفت: مسیرهای جایگزین هزینه ترانزیت برای کامیون‌های ایرانی را هزار تا ۲ هزار دلار افزایش داده‌اند.
  
ترابر نیوز:

کامیون‌های خروجی از مرز

 

 

 

 

 

 

 

 

محمد جواد عطرچیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت دو مرز رازی و سرو که از هفته گذشته به دلیل مسائل امنیتی بسته شد، گفت: این دو مرز همچنان بسته هستند و کامیون‌های ایرانی برای انتقال بار خود به سمت اروپا می توانند از طریق ارمنستان و جمهوری آذربایجان عبور کنند؛ البته امکان تردد کامیون‌های ایرانی از مرز بازگان نیز وجود دارد اما به دلیل مسائل امنیتی توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از زمان بسته شدن مرزهای رازی و سرو تردد کامیون‌های ایران به سمت ترکیه ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است گفت: استفاده از مسیرهای جایگزین هزینه ترانزیت به سمت ترکیه و اروپا را برای کامیون‌های ایرانی هزار تا ۲ هزار دلار افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بعد از اتفاقات پی در پی برای اتوبوس‌ها و کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه توسط برخی افراد مسلح و ناشناس در نهایت هفته گذشته به دلیل عدم ارائه خدمات لازم در دروازه‌های مرزی کاپی کوی(رازی) و اسن دره (سرو) از سوی مسئولان ترکیه‌ای، عملا ورود به ترکیه از مبادی گمرکی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

در همین زمینه مدیرکل دفتر ترانزیتی و پایانه‌های مرزی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته بود: به دلیل مشکلات امنیتی که در راه‌های مواصلاتی شرق ترکیه وجود دارد٬ هموطنان تا حد امکان از انجام سفرهای زمینی به این کشور خودداری کرده و در صورت ضرورت از مسیر هوایی برای سفر به ترکیه استفاده کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ترانزیت ۵ ماه نخست امسال گفت: در این مدت ۵ میلیون و ۲۵۴ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که سهم کالاهای نفتی ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار تن و سهم کالاهای غیر نفتی نیز ۲ میلیون و ۶۴۲ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییر چندانی نداشت.

عطرچیان با بیان اینکه مرزهای پرویزخان، بندرعباس، باشماق، بازرگان و لطف‌آباد فعالترین مبادی ورودی کالاهای ترانزیتی به کشور طی پنج ماهه نخست امسال بودند گفت: بندر امام خمینی، بندرعباس، لطف آباد، بازرگان و سرخس فعال‌ترین مبادی خروجی کالا در این مدت بودند.

وی کشورهای عراق، ترکیه، امارات و ترکمنستان را مهمترین مبادی و مقاصد ترانزیت کالا عنوان کرد و گفت: ۶۴ درصد از ترانزیت کل کشور در بخش جاده‌ای توسط کامیون‌های ایرانی، ۱۰ درصد توسط کامیون‌های عراقی، ۱۰ درصد توسط کامیون‌های ترک و مابقی توسط کامیون‌های سایر کشورها انجام شد./

 

تعداد بازدید: 1493 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار