پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:28   
 
 
   آخرین اخبار  
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 63458صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلسه شنبه، 3 شهریور 1394 - 15:26
عوارض پرداختی در بلیت هواپیما شفاف شود
ترابر نیوز: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تفاهم‌های اخیر ایرلاین‌‌ها و هلال‌احمر در مورد پرداخت دیون خود در سال 92 بابت اخذ عوارض، گفت: در سال‌های 93 و 94 قانونی برای اخذ عوارض هلال‌احمر روی بلیت نداشتیم ضمن آنکه طبق قوانین یاتا اخذ عوارض خیریه‌ای رو بلیت هواپیما موضوعیتی ندارد.
  
ترابر نیوز:
خبرگزاری فارس: عوارض پرداختی در بلیت هواپیما شفاف شود/ عدم صراحت قانون برای پرداخت سهم هلال‌احمر
 

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره اخذ عوارض در بلیت ایرلاین‌ها و بدهی شرکت‌های هواپیمایی به‌ هلال‌ احمر بابت اخذ عوارض، بیان کرد: در سال 92 در قانون بودجه مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه یک درصد هزینه صدور بلیت هواپیما به هلال‌احمر اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در سال 92 شرکت‌های هواپیمایی نسبت به اخذ این عوارض و پرداخت آن به سازمان هلال‌احمر اقدام کردند اما در قانون بودجه سال 93 و سال 94 هیچ اشاره‌ای به این امر نشده است. قانون بودجه یک ساله نوشته می‌شود و احکام قانون بودجه در همان سال موضوعیت دارد، بنابراین درباره وصول یک درصد عوارض هلال‌احمر در سال‌های 93 و 94 موضوعی مطرح نشد و به همین دلیل ایرلاین‌ها در سال‌های 93 و 94 ملزم به دریافت این عوارض نبوده‌اند.

* قانون درباره اخذ عوارض برای هلال‌احمر صراحت ندارد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: آنچه در بحث بدهی ایرلاین‌‌ها به جمعیت هلال‌ احمر مطرح است، به خاطر نبود صراحت قانون درباره بودجه سال‌‌های 93 و 94 در حوزه اخذ عوارض بلیت هواپیما است.

وی اظهار داشت: قطعاً در سال 92 که ایرلاین‌ها این عوارض را از محل بلیت وصول کرده‌اند، باید درآمد حاصل را به هلال‌احمر پرداخت کنند و اگر پرداخت نکرده باشند جزو دیون ایرلاین‌ها محسوب می‌شود.

اسعدی سامانی بیان کرد: البته تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی‌ در سال‌های 93 و 94 هم عوارض هلال‌احمر را وصول کرده‌اند که در حال حاضر با هلال‌احمر صورتجلسه کرده و در حال پرداخت هستند.

‌* تعهد قانونی برای اخذ عوارض هلال‌احمر در‌ سال‌های 93 و 94 نداریم

وی در پاسخ به این گفته که «خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر میزان بدهی ایرلاین‌ها به این صندوق را برای سال 92 رقم 40 میلیارد تومان و جمعاً تاکنون 116 میلیارد تومان عنوان کرده است» توضیح داد: رقم 40 میلیارد تومان در سال 92 بر اساس پیش‌بینی قانون بودجه ‌‌در نظر گرفته شد‌ اما‌ این رقم محقق نشده است ‌زیرا در سقفی که تعیین شده است، اعلام شد میزان 40 میلیارد تومان از محل وصول یک درصدی عوارض بلیت به هلال‌احمر پرداخت شود اما‌ تحقق این رقم،‌ بستگی به میزان فروش بلیت در سال مذکور دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این گفته که « طبق ادعای هلال‌احمر‌ آنها در سال‌های 93 و 94 برای این موضوع ردیف بودجه داشته‌اند» گفت: در هیچ یک از بندهای بودجه 93 و 94 صراحتاً اشاره‌ای به وصول یک درصد عوارض هلال‌احمر‌ نشده است.

به گزارش فارس هفته گذشته بود که خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر اعلام کرد: مجلس طبق بند 67 ماده واحده قانون بودجه سال 92 مبلغ 40 میلیارد تومان، در سال 93 طبق ردیف متفرقه 530000-7 به مبلغ 40 میلیارد تومان و در سال 94 طبق اعتبارات ردیف متفرقه 530000-88 جدول شماره 9 مبلغ 36 میلیارد تومان، شرکت‌های هواپیمایی را موظف به پرداخت‌ به هلال احمر کرده‌‌ است.

بنا به گفته مهدی علیپور‌ در این 3 سال در مجموع باید مبلغ 116 میلیارد تومان به هلال احمر پرداخت می‌شد‌ که فقط 3 درصد آن پرداخت شده است.

* عوارض روی بلیت باید ثبت یاتا شود/ دریافت عوارض روی بلیت بابت کارهای خیریه جزو الزامات ایرلاین‌ها نیست‌

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر لزوم سامان‌دهی اخذ عوارض روی بلیت هواپیما در ایران بیان کرد: عوارض‌هایی که روی بلیت‌ هواپیماها اخذ می‌شود (خصوصاً در پروازهای بین‌المللی) باید طبق قوانین بین‌المللی در یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) ثبت شود؛‌‌ یاتا نیز با توجه به مقررات خود‌ اعلام کرده است اجرای این مورد قابل اقدام نیست و اخذ رقمی در بلیت هواپیما بابت کارهای خیریه جزو الزامات ایرلاین‌ها نیست.

* لزوم مشورت مجلس با انجمن در تصویب اخذ عوارض برای صنعت حمل و نقل هوایی

اسعدی سامانی بیان کرد: به تازگی موضوع اخذ عوارض از بلیت هواپیما در ایران به خصوص در‌ پروازهای خارجی را بررسی کرده و تجدیدنظر در اجرای این مورد را به سازمان هواپیمایی کشوری‌ ارجاع ‌داده‌ایم تا این موضوع را پیگیری کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: از مجلس شورای اسلامی و دولت می‌خواهیم وقتی قرار است عوارضی را برای صنعت حمل‌ونقل هوایی مصوب کنند،‌ حتماً با ‌انجمن شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها مشورت کرده و نظریات آنها‌ را اخذ کنند. طبق قانون بهبود فضای کسب و کار، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که در وضع هرگونه قانون و مقررات، حتماً با تشکل‌های اقتصادی و صنفی ذیربط مشورت کنند.

* لزوم تجمیع و ثبات عددی عوارض اخذ شده روی بلیت هواپیما

اسعدی سامانی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی درباره عوارض اخذ شده بر روی بلیت و الزامات ایرلاین‌ها در این‌باره بیان کرد: تقاضای اصلی شرکت‌های هواپیمایی در این عرصه تجمیع همه عوارض‌ درج شده روی بلیت و ثبات آن است؛ ‌در حال حاضر عوارض‌‌ مختلفی نظیر عوارض هلال‌احمر (یک درصد)، عوارض شهرداری (5 درصد)، عوارض شرکت فرودگاهی کشور (7 هزار تومان) روی بلیت اخذ می‌شود که برای‌‌ شرکت‌های هواپیمایی هزینه دارد و وصول آنها هزینه بالاسری ایجاد می‌کند و متأسفانه در قانون هم هیچ‌گونه پیش‌بینی برای جبران هزینه‌های دریافتی این عوارض‌ها برای ایرلاین‌ها انجام نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه ما موافق دریافت چنین عوارض‌ و افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستیم، اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم این عوارض را که به صورت درصدی هستند به رقم ثابتی تبدیل شود تا شرکت‌ها بتوانند به راحتی محاسبه کرده و آن را پرداخت کنند.

اسعدی سامانی ادامه داد: در واقع باید این عوارض‌‌ حذف و یا تجمیع شود و در قالب رقمی مشخص وصول شده و به خزانه واریز شود و پس از آن دولت خود این درآمد را بین شهرداری، هلال‌احمر و شرکت فرودگاه‌های کشور تقسیم کند؛ این مورد کمک می‌کند تا شرکت‌ها در بخش سرویس‌دهی موفق‌تر باشند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: به هر حال ایرلاین‌ها در این‌باره توسط دولت‌ مکلف شده‌اند تا این ارقام از محل فروش‌ بلیت اخذ شود، باز تأکید می‌کنم این مورد برای شرکت‌های هواپیمایی هزینه دارد، ‌از سوی دیگر چون برخی از بلیت‌ها استرداد می‌شود، این هم مشکلاتی را برای شرکت‌ها و آژانس‌ها ایجاد کرده است.

* شهرداری هیچ خدماتی به مسافر و ایرلاین نمی‌دهد اما از مسافر عوارض می‌گیرد

اسعدی سامانی افزود: البته اعتقاد داریم رقمی که مثلاً بابت عوارض شهرداری دریافت می‌شود کاملاً بیهوده است،  شهرداری سرویسی به مسافران فرودگا‌ه‌ها و هواپیماها نمی‌دهد و نیازی نیست این عوارض اخذ شود.

وی افزود: این عوارض 5 درصدی که روی هر بلیت بابت پرداخت به شهرداری وصول می‌شود،‌ هزینه مازادی است، در واقع ایرلاین‌ها خدماتی را به شهرداری ارائه می‌دهند بدون آنکه درصدی از درآمد‌های وارد شده به آنها پرداخت شود؛ البته مصوبه اولیه موضوع مربوط به شورای انقلاب بود‌ که در آن مطرح شد‌ 10 درصد رقم وصولی عوارض شهرداری روی هر بلیت حتماً به شرکت هواپیمایی بابت وصول این مبلغ پرداخت شود اما پس از آن، این مصوبه حذف شد و در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند از این رقم دریافت کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی این را هم گفت که ‌مشکل دیگری که داریم این است که هزینه عوارض شهرداری در شهرهای مختلف متفاوت است در حالی که باید عدد ثابتی باشد.

انتهای پیام

تعداد بازدید: 850 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار