سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 62614صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلجمعه، 26 تیر 1394 - 13:34
روزنامه روسی: روسیه با ایران برای فروش هواپیمای مسافربری مذاکره می کند
ترابر نیوز: یک روزنامه معتبر روسیه از آغاز مذاکرات روسیه و ایران برای فروش هواپیماهای مسافربری از نوع 'سوخو سوپرجت-100' به کشورمان خبر داد.
  
ترابر نیوز:

روزنامه ایزوستیا روز پنجشنبه به نقل از ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه خاطرنشان کرد: روسیه و ایران مذاکرات خود برای فروش هواپیماهای مسافربری 'سوخو سوپرجت-100 ' را آغاز کرده اند.

ˈهواپیمای 'سوخو سوپرجت-100' نخستین هواپیمای مسافربری ساخت روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق است که شرکت سوخو با مشارکت برخی شرکت های خارجی آن را تولید می کند.

این هواپیما منطقه ای است و ظرفیت حمل 100 مسافر دارد و در ماه می سال 2008 نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و در حال حاضر علاوه بر روسیه برخی کشورها همچون اندونزی و ارمنستان از این نوع هواپیما استفاده می کنند.

روزنامه روسی در ادامه مطلب خود به نقل از دو مقام صنایع هواپیمایی روسیه از امکان تحویل سه فروند هواپیمای مسافربری 'سوخو سوپرجت-100' به ایران خبر داد.

به گفته این مقامها که به گزارش روزنامه روسی، آشنا به مذاکرات دو کشور در مورد فروش هواپیماها هستند، تحویل هواپیماهای مسافربری 'سوخو سوپرجت-100' به ایران از سال 2016 آغاز می شود.

در مذاکرات همچنین امکان تعمیر و نگهداری و سرویس پس از تحویل هم از طرف روسی مطرح شده است.

 

ایرنا

تعداد بازدید: 1102 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار