سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:38   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 62157صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 14 تیر 1394 - 13:43
وضعیت حمل و نقل جاده ای ایران در دوران پسا تحریم
ترابر نیوز: عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت برای جلوگیری از مواجهه با مشکلات ناشی از شک احتمالی حذف تحریم ها باید برنامه مشخصی داشته باشد و در غیر این صورت دوران پساتحریم با زمان فعلی تفاوتی نخواهد داشت.
  
ترابر نیوز:
◄ وضعیت حمل و نقل جاده ای ایران در دوران پسا تحریم

علی نعمت چهار دولی در گفتگو با تین نیوز با اشاره به آمادگی حمل و نقل ایران برای حضور در شرایط احتمالی پسا تحریم اظهار داشت: علیرغم همت دولت و همیاری مجلس شورای اسلامی برای اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی در جهت توسعه حمل و نقل ریلی طی دو سال اخیر، اما همچنان قریب به 92 درصد بار حمل و نقل کشور بر روی دوش حمل و نقل جاده ای است.

وی با بیان اینکه" مذاکرات ایران و 1+5 تنها در صورت حفظ عزت مردم و منافع ملی به نتیجه مورد نظر می رسد" افزود: دولت برای جلوگیری از مواجهه با مشکلات ناشی از شک احتمالی حذف تحریم ها باید برنامه مشخصی داشته باشد و در غیر این صورت دوران پسا تحریم با زمان فعلی تفاوتی نخواهد داشت.

نماینده مردم ملایر در پاسخ به این سوال تین نیوز که "آیا دولت برنامه ویژه ای برای رسیدگی به حمل و نقل جاده در خصوص توزیع منابع، نوسازی ناوگان، تکمیل پروژه های نیمه تمام و ورود به عرصه ترانزیت بین المللی دارد یا خیر؟" گفت: تا کنون این سوالات، دو بار از محمد باقر نوبخت (معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی) پرسش شده است و پاسخ آنها مثبت بوده اما تا کنون شفاف و واضح اعلام نشده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با توجه به وجود بیش از سه هزار و 500 پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور تاکید کرد: سهم عظیمی از این پروژه ها را حمل و نقل جاده ای و ریلی تشکیل می دهند. لذا در صورت دستیابی به مذاکرات مطلوب و بازگشت مطالبات و دارایی های بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر باید ظرفیت بسیار عظیمی در حمل و نقل ایجاد شود.

چهاردولی با اشاره کامیون هایی با بیش از 40 سال سن در ناوگان جاده ای کشور تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از رانندگان توان نوسازی کامیون خود و یا پرداخت اقساط خودروی نو را ندارند و  این قشر در انتظار ایجاد فرصتی برای تسهیل شرایط نوسازی ناوگان هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به سایر شقوق حمل و نقل خاطرنشان کرد: برای مشارکت و پذیرش ناوگان هوایی سایر کشورها ما نیازمند به روز رسانی فرودگاه ها و نوسازی ناوگان کهنه و قدیمی خود هستیم و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و صرفه اقتصادی ریل نسبت به جاده، توسعه ریل باید با سرعت بیشتری پیگیری شود. همچنین طبق برنامه ششم توسعه حمل و نقل دریایی نیاز به رونق جدی دارد.

تعداد بازدید: 570 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار