چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:44   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 62068صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلچهارشنبه، 10 تیر 1394 - 15:00
هند سفر شهروندان ایرانی به این کشور را تسهیل می‌کند
ترابر نیوز: منابع هندی اعلام کردند چند ماه پس از سفر مشاور امنیت ملی دولت هند به ایران، دولت این کشور قصد دارد سیاست سهل گیرانه تری را در خصوص اعطای روادید سفر به شهروندان ایرانی اتخاذ کند.
  
ترابر نیوز:

ایران و هند

تهران و دهلی نو توافق کرده اند، همکاری های خود را در زمینه های مختلف از جمله بخش بندری، کوریدور شمال- جنوب، پتروشیمی، صنایع فولاد، داروسازی و تجهیزات پزشکی توسعه دهند.
در کنار کشورهای پاکستان، بنگلادش و چین، چند کشور دیگر در فهرست ارجاع اولیه دولت هند برای اعطای روادید به شهروندان این کشورها وجود دارند. قرار گرفتن نام کشور در این فهرست بدان معناست که روادید سفر به هند برای شهروندان آن کشور پس از بررسی سوابق قبلی و بر اساس درخواست رسمی متقاضیان انجام می گیرد.
یک مقام ارشد دولت هند در این باره گفت: «ما همچنان در حال بررسی این مسئله هستیم که آیا ایران را از این فهرست حذف کنیم یا نه. مذاکراتی در این خصوص در جریان است، اما تمایلی نسبت به حذف ایران از این فهرست وجود دارد.» یک نشست در سطح عالی قرار است برای بحث در خصوص این موضوع اواخر این هفته در بلوک جنوبی هند برگزار شود.
یک مقام دیگر در این باره گفت: «توافق (ایران و گروه 1_5) که هنوز به امضا نرسیده، می تواند موجب لغو تحریم های ایران در آینده شود و هند نمی خواهد از این تحول جا بماند. ما داریم تلاش می کنیم تا روابطمان با ایران را حتی پیش از اینکه غرب این کار را انجام دهد، تقویت کنیم.»
یک مقام هندی توضیح داد که تمام انواع روادید صادره برای اتباع ایرانی در فهرست ارجاع اولیه قرار نداشته اند. وی افزود: «ایده ما ایجاد یک رژیم آزاد صدور روادید برای ایرانی هاست، زیرا آنها هیچگاه تهدیدی برای امنیت ملی هند نبوده اند.»
سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند احتمالا اواخر سال جاری به ایران سفر خواهد کرد.
انتهای پیام/

تعداد بازدید: 221 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار