چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:28   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 59862صفحه نخست » انرژی،حمل و نقل سه شنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 23:29
آمار تلفات راه های روستایی نسبت به کل تلفات جاده ای بالاست
آمار تلفات راه های روستایی نسبت به کل تلفات جاده ای بالاستترابر نیوز: در صورت عدم توجه به اصلاح هندسی، کمبود تجهیزات ایمنی، نظارت بر سرعت و فرهنگ رانندگی در راه های روستایی با بحران جدی روربرو خواهیم شد.
  
ترابر نیوز:
◄ آمار تلفات راه های روستایی نسبت به کل تلفات جاده ای بالاست/ راهکارهای کاهش تصادفات روستایی

عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه با بیان اینکه "میزان تلفات ناشی از تصادفات در راه های روستایی نسبت به کل تلفات جاده ای کشور در طرح نوروزی 94 بر اساس شاخص تردد بالاست" تصریح کرد: در صورت عدم توجه به اصلاح هندسی، کمبود تجهیزات ایمنی، نظارت بر سرعت و فرهنگ رانندگی در راه های روستایی با بحران جدی روربرو خواهیم شد.

علیرضا اسماعیلی با اشاره به آمار بالای تلفات ناشی از تصادفات در راه‌های روستایی بر اساس "تعداد خودرو-سفر" نسبت به سایر راه‌های کشور در طول طرح نوروزی 94 اظهار داشت: یکی از مشکلات راه های روستایی کشور، از گذشته تغییر شکل فیزیکی این نوع راه از خاکی و سنگلاخی به آسفالته بدون اصلاح شیب و پیچ های آن بوده است و تا به امروز فقط رویه آسفالت این نوع جاده بهسازی و تعویض شده است.

وی افزود: با آسفالته شدن راه روستایی و افزایش محدودیت سرعت از 30 کیلومتر به 80 کیلومتر، میل به سفر از آن راه افزایش یافت اما فیزیک، پیچ و شیب راه بر قوت بستر اولیه خود باقی مانده و عواملی چون خط کشی، تعداد گاردریل و سرعت گیر به مقدار لازم نصب نشده است.

عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه بیان اینکه" در شرایط فعلی نمی توان تمام راه های روستایی را اصلاح هندسی کرد" تاکید داشت: باید توان ایمنی راه  و مدیریت سرعت در قالب تجهیز جاده به گاردریل به ویژه در نقاط پرتگاهی، مشخص کردن مسیرهای دو طرفه از طریق خط کشی حتی به صورت محدود، تجهیز نقاط حادثه خیز به سیستم های کاهنده سرعت بالا برود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی و رئیس اسبق پلیس راه کشور در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در راه های روستایی پر ترافیک مانند مرزن آباد-کلاردشت، حضور پلیس به صورت کیوسک مستقر یا گشت انتظامی و چراغ راهنمایی و رانندگی می تواند در بازدارنگی از افزایش سرعت تاثیر گذار باشد.

اسماعیلی با اشاره به فرهنگ ایمنی و رانندگی در روستاها بیان داشت: در برخی مناطق روستایی کشور از وانت به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی و حتی سرویس مدرسه استفاده می شود که حتی در صورت ایمن بودن راه روستایی نیز در اثر یک اتفاق کوچک جان نزدیک به 20 نفر به خطر می افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سهم قابل توجه تلفات موتورسواران در راه های روستایی نسبت به کل سهم 25 درصدی موتورسواران در تلفات رانندگی کشور، در حال حاضر راه های روستایی به دلیل نبود تجهیزات نظارتی، جولانگاه موتورسواران شده است و اگر برای ایمنی در جاده های روستایی فکر اساسی نشود در آینده نزدیک به یک بحران جدی تبدیل خواهد شد.

تین نیوز

تعداد بازدید: 944 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار