سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:46   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 58627صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلشنبه، 5 اردیبهشت 1394 - 13:41
تبدیل طرح زوج و فرد به کنترل آلایندگی خودروها
ترابر نیوز: رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منابع متحرک بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند از کنترل آلایندگی خودروها به جای طرح زوج و فرد خبر داد.
  
ترابر نیوز:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اقبال شاکری با اعلام این خبر اظهار کرد: طی طرحی که از سوی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دست تهیه است به زودی محدودیت تردد خودروها بر اساس پلاک آنها از بین خواهد رفت.
 
 شاکری افزود: بر این اساس طرح زوج و فرد خودروها دیگر اجرا نخواهد شد اما به جای آن طرح کنترل آلایندگی خودروها به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
 رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای کنترل آلایندگی خودروها شاخصه هایی نظیر سال ساخت ، مدل خودرو ، استاندارد فنی خودرو و به دارا بودن معاینه فنی به صورت سیستماتیک مد نظر قرار خواهد گرفت.
 
 عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بر اساس این طرح خودروها از نظر میزان آلایندگی دسته بندی خواهند شد که خودروهای بدون آلایندگی خودروی سبز نامیده میشوند و  کنترل خودروها نیز به طور کامل از طریق دوربین های هوشمند صورت خواهد پذیرفت.
 
 وی اضافه کرد: در این طرح جرایم خودروها بر اساس آلایندگی محیطی برای آنها منظور می شود .
 
شاکری همچنین گفت: این طرح تا پایان خرداد ماه سال جاری نهایی خواهد شد و پس از تصویب شورای ترافیک تهران و طرح در صحن شورای اسلامی شهر تهران ابلاغ خواهد شد.
 
 رییس کمیته عمران شورا در پایان تصریح کرد: برای تردد غیر قانونی خودروهای آلاینده در سطح شهر علاوه بر جریمه عوارض آلایندگی نیز اخذ می شود و امسال هم این عوارض آلایندگی برای خودروهایی که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک می شوند اخذ می شود. 
 
انتهای پیام/
تعداد بازدید: 549 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار