پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:38   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 58116صفحه نخست » انرژی،حمل و نقل چهارشنبه، 26 فروردین 1394 - 23:40
جاده آبیک- قشلاق- خاکعلی خسارت می زند و قربانی می گیرد
جاده آبیک- قشلاق- خاکعلی خسارت می زند و قربانی می گیردترابر نیوز: جاده آبیک- قشلاق- خاکعلی که سالهاست دچار فرسودگی شده، خسارات جانی و مالی زیادی به مردم منطقه تحمیل می کند.
  
ترابر نیوز:
قزوین

جاده ای که خسارت می زند و قربانی می گیرد

اما جاده آبیک- قشلاق– خاکعلی مدت هاست که به یک معضل بزرگ برای تمامی مردم شهرستان آبیک تبدیل شده و در مسیر روستاهای بسیاری قرار دارد که عموم مردم این روستاها همواره از این شرایط نامناسب ناراضی هستند و بارها به انواع مختلف نارضایتی خود از وضعیت این جاده را به مسئولین شهرستان و استان گوشزد کرده اند، جاده ای که سالیانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند و خسارات فراوانی را نیز به وسایل نقلیه وارد می سازد.

قزوین

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری ها در این زمینه  اظهار داشت: در خصوص جاده آبیک به خاکعلی نیز پیگیری لازم صورت گرفته است و یک جلسه ای نیز با حضور آقای لاریجانی  برگزار شده است و همچنین چندین بار تذکرات لازم به وزیر محترم راه و شهرسازی داده شده است. وی این جاده را یک جاده ترانزیتی دانست و گفت: این جاده، جاده مواصلاتی و ترانزیتی استان قزوین است که بیشترین تردد در آن صورت می ‌گیرد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی اذعان کرده وضعیت مالی مناسب نیست وقول می‌دهم اگر اعتبار باشد این موضوع پیگیری می‌شود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی وضعیت این جاده را بسیار نامناسب عنوان کرد و افزود: جاده مذکور بسیار نامناسب و غیر استاندارد است و به ویژه در هنگام شب رانندگان در این جاده دچار مشکل می ‌شوند.

اقدامات و مکاتبات مرتبط

همچنین عبدالحسین داداشی، فرماندار شهرستان آبیک در خصوص مشکلات این جاده اذعان داشت: در خصوص جاده آبیک به خاکعلی مکاتبات بسیاری با نمایندگان مجلس صورت گرفته است و تصمیماتی از سوی وزارت راه و شهرسازی گرفته شده؛ اما به دلیل تغییر و تحولات تاکنون اقدامی برای این امر صورت نگرفته است.

وی تکمیل این جاده را از مصوبات دولت قبل دانست و اظهار داشت: بازسازی جاده آبیک به خاکعلی و نیز تکمیل جاده آبیک به محمدیه که از مصوبات سفرهای دولت نهم بوده که به دلیل وضعیت بودجه نیمه کاره مانده و این موضوع از مطالبات مردم است.

از سوی دیگر داوود محمدی دیگر نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز از مسئولان امر خواسته که  تکمیل و تعریض جاده‌ آبیک به خاکعلی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

تاکید معاون استاندار بر پیگیری فرمانداری و اداره راه و شهرسازی

اما معاون هماهنگی امور استانداری استان قزوین، بر بررسی جاده آبیک به کمال‌آباد از سوی مسئولان آبیک تاکید کرده و می گوید: پس از پیگیری فرماندار شهرستان آبیک  و رئیس اداره راه و شهر سازی این شهرستان، نسبت به بهسازی جاده آبیک به کمال‌آباد اقدام لازم صورت ‌بگیرد.

منوچهر حبیبی در این باره درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نشست با وزیر راه و شهر سازی به همراه استاندار قزوین و نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی مقرر شد از طریق قیر  یارانه‌ای، آسفالت راه‌ها به ویژه را‌ه‌های روستایی اقدامات لازم صورت گیرد که استان قزوین در این زمینه خوب عمل کرده و توانسته مقدار بسیار قیر یارانه تحویل بگیرد. تاکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی در اقصی نقاط استان  قزوین صورت گرفته است.

به گفته وی در هر بخش با نظر بخشدار  و مدیریت فرماندار هر شهرستان  و اداره راه شهرسازی شهرستان، راه‌های اولویت‌دار با توجه به میزان تردد، حادثه‌خیزبودن و تصادفات بسیار، شناسایی شده و در قالب قیر یارانه‌ای آسفالت و بهسازی می‌شوند. در زمینه اختصاص قیر یارانه‌ای در دو شهرستان استان قزوین خوب عمل شده و قراردادهای لازم با پیمانکاران منعقد شده است.

وی افزود: پروژه این جاده نیز بررسی می‌شود و با توجه به میزان تردد، حادثه‌خیز بودن و موقعیت قرارگیری باید در اولویت‌های مسئولان شهرستان آبیک قرار گرفته و پس از پیگیری فرماندار شهرستان آبیک  و رئیس اداره راه و شهر سازی این شهرستان، نسبت به بهسازی جاده اقدام لازم صورت ‌گیرد.

قزوین

این مسئول ادامه داد: در استان قزوین  راه‌های روستایی، راه‌های فرعی و اصلی جزو اولویت‌های کاری مسئولان قرار گرفته است که در سطح شهرستان‌ها هم راه‌های اصلی و فرعی و روستایی باید جزو اولویت‌های فرماندار باشند.

حبیبی خاطر نشان کرد: اگرچه وضعیت بارندگی امسال در استان قزوین مطلوب نبوده است ولی وضعیت جوی مانع از تسریع در آسفالت و بهسازی راه‌ها شده یعنی انجام بهسازی و آسفالت راه‌ها یا تأخیر صورت می‌گیرد.

وی افزود: برای آسفالت و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی روستاهای استان قزوین برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است؛ اگرچه با محدودیت‌ها و منابع مالی مواجه هستیم ولی با مساعدت مسئولان استانی و کشوری از طریق قیر یارانه‌ای راه‌های استان قزوین بهسازی و آسفالت می‌شوند.

جاده آبیک- قشلاق- خاکعلی بهسازی می‌شود

اما یک فعال اجتماعی که با پیگیری های خود توانسته موضوع را به نتایجی برساند در این باره گفت: جاده آبیک – قشلاق – خاکعلی جزو پروژه ملی محسوب شده که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعتبار ملی برای این جاده اختصاص یافته و بهسازی می‌شود.

رسول ایمان‌دوست که یکی از قشلاقی های مقیم تهران است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ۱۶ اسفند ماه سال گذشته بر اساس نامه‌ای از سوی  وزرات  راه شهرسازی خطاب به اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین، جاده آبیک به قشلاق - خاکعلی جزو پروژه ملی محسوب شده که از سوی وزارت خانه مربوطه از اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین، ارائه گزارش فنی جاده درخواست شده است.

وی افزود: با ارائه گزارش فنی اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین، اعتبار لازم از سوی وزارت راه و شهر سازی برای جاده آبیک به کمال‌آباد در نظر گرفته شده و پایدار می‌شود.

این فعال اجتماعی قشلاقی و پیگیر پروژه جاده فرسوده آبیک – قشلاق- خاکعلی بیان کرد: در حال حاضر مناقصه  پروژه جاده آبیک به کمال‌آباد از سوی مسئولان استان قزوین در حال پیگیری  است که متعاقب آن، قرار داد این پروژه با پیمانکار تنظیم و منعقد می‌شود.

ایمان دوست اضافه کرد: این جاده به عرض ۱۱ متر و به طول ۴۰ کیلومتر است که نیاز به بهسازی و روکش آسفالت دارد که با تخصیص اعتبار از اعتبارات ملی به این پروژه، بهسازی آن شامل  تعریض، آسفالت و نصب روشنایی در این جاده صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جاده مذکور نیاز مبرم به آسفالت و بهسازی دارد چرا که  حدود ۳۵ سال است که لکه گیری و بهسازی شده است که امروز به عنوان جاده ترانزیتی  و محل تردد ماشین‌های سنگین شده مطرح است.

قزوین

ایمان دوست همچنین خاطرنشان کرد: با پیگیری از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و همچنین اداره  کل نوسازی وتجهیز مدارس استان قزوین با تخصیص اعتبار جداگانه‌ای، از اردیبهشت ماه سال آینده  عملیات اجرایی پروژه احداث مدرسه سمیه روستای قشلاق شهرستان آبیک که پنج سال پیش تخریب و کلنگ‌زنی شده بود، آغاز می‌شود.

پیگیری مشکلات توسط فعالان اجتماعی همواره زودتر به نتیجه میرسد چرا که آنها فراتر از سلسله مراتب اداری عمل می کنند و مشکلات را با سرعت بیشتری به مسئولان کشوری منتقل می کنند. اما این موضوع نباید سبب شود تا مسئولان استان و شهرستان نیز از تلاش خود بر رفع مشکلات بکاهند و باید با بهره گیری از ظرفیت های بسیار خوب فعالان اجتماعی و حمایت از آنها مشکلات را یکی پس از دیگری و با سرعت بیشتری از پیش رو بردارند.

جاده آبیک-قشلاق-خاکعلی یکی از بزرگترین معضلات جاده ای شهرستان آبیک محسوب می شود که امیدواریم با این پیگیری ها کار بهسازی آن هر چه زودتر به نتیجه برسد و مردم پس از سالها با احساس امنیت در آن تردد کنند.

مهر

 

تعداد بازدید: 1329 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار