پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:02   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 58070صفحه نخست » حمل و نقل و صنایع هواییچهارشنبه، 26 فروردین 1394 - 00:02
دلیل رواج واسطه گری و سودجویی در حمل و نقل هوایی چیست؟
 دلیل رواج واسطه گری و سودجویی در حمل و نقل هوایی چیست؟ترابر نیوز: آن چه در تسریع روند عدم توسعه یافتگی بخش هوانوردی نقش فراوانی داشت،عدم مدیریت درست و انتخاب مدیرانی بود که شاید باید در جایگاهی به غیر از مدیریت بخش هوایی، قرار می گرفتند.
  
ترابر نیوز:
نظرها و خبرها◄ دلیل رواج واسطه گری و سودجویی در حمل و نقل هوایی چیست؟

سالهاست که بخش هوانوردی کشور با تحریم‌های مختلف خارجی مواجه و همین امر مانع از توسعه این بخش شده است اما برخی کارشناسان معتقدند اگر چه تحریم‌های خارجی ضربات جبران ناپذیری بر پیکره بخش هوانوردی کشور وارد آورده است اما آن چه در تسریع روند عدم توسعه یافتگی این بخش نقش فراوانی داشت، عدم مدیریت درست و انتخاب مدیرانی بود که شاید باید در جایگاهی به غیر از مدیریت بخش هوایی، قرار می گرفتند.  

1- 90درصد تاخیر پروازها خارج از اراده ایرلاین‌هاست
 چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: بیش از ۹۰ درصد تاخیرهای پروازی شرکت های هواپیمایی ناشی از مسایلی است که مربوط به این شرکت ها نیست و خارج از اراده آنهاست.
مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از تاخیرها را شرکت های هواپیمایی باید بر عهده بگیرند؟ افزود: تاخیرهای هواپیمایی دو عامل عمده درون سازمانی و برون سازمانی دارد که عوامل برون سازمانی ارتباطی به شرکت های هواپیمایی ندارند اما به علت اینکه دستگاه های متعددی در پرواز دخیل هستند،‌ عملکرد آن دستگاه ها ممکن است موجب بروز تاخیر شود...
مطلب کامل

نظر | آماری که مستنداتش مشخص نیست!
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۲۰در مورد این مطلب:
 این آمار بر چه اساسی مطرح می شود؟ برداشت ذهنی خود یا مطالعات و بررسی میدانی؟ اگر اسناد و مدارکی دارید لطفا برای تنویر افکار عمومی در این سایت قرار دهید.
بنده هم می توانم چوبی در زمین قرار دهم و بگویم اینجا وسط دنیاست و اگر باور ندارید بروید و خودتان متر کنید. البته شما به عنوان وکیل و نماینده این شرکتها باید از آنها دفاع کنید، اما دفاع کردن هم حدی دارد که شایسته نیست کسی از آن خارج شود.
 
2- پرواز چارتری و «پرتقال‌فروشی» که گم شد
 سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...در حالی پروازهای چارتری همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی تبدیل به معضلی برای حمل‌ونقل هوایی کشور شده که هیچ کس مسئولیت آن را به‌عهده نمی‌گیرد.
حکایت"پروازهای چارتری" تقریباً شبیه ماجرای معروف "پیدا کنید پرتقال فروش را" است. در حالی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافری مسئولیت بلیت‌های چارتری را به عهده نمی‌گیرند که در تمام 365 روز سال این نوع بلیت هواپیما سهم قابل توجهی از پرواز ایرلاین‌های داخلی را به خود اختصاص می‌دهد...
مطلب کامل

نظر |دلیل رواج واسطه گری و سودجویی در بخش حمل و نقل هوایی چیست؟
نظر  منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۲۰در مورد این مطلب:
بالا بودن سهم به اصطلاح بلیت چارتری ایرلاین ها را نباید تقصیر آژانس های مسافرتی یا مافیا دانست، بلکه دلیل اصلی را در عدم کارایی و توانمندی واحدهای بازرگانی ایرلاین ها باید جستجو کرد. متاسفانه ایرلاین های داخلی بر خلاف رویه مرسوم صنعت، عملیات محور می باشند و تمام هم و غم آنها تهیه و عملیات هواپیما است (تولید صندلی) در صورتی که هیچ وقت دراین فرایند برنامه ریزی مشخصی جهت فروش صندلی یا محصول تولید شده (فارغ از کیفیت تولید) ندارند. طبیعی است که در چنین شرایطی که محصول دارای تاریخ انقضا تولید شده و ساز و کاری جهت توزیع و فروش به مصرف کننده وجود ندارد واسطه گری و سودجویی متداول شود.
تنها راه حل این معضل تقویت و بروز کردن واحدهای بازرگانی ایرلاین ها می باشد که نیازمند بازنگری در استراتژی کل ایرلاین است. یعنی هدف اصلی ایرلاینها نباید ارائه خدمات بخش عمومی باشد بلکه هدف اصلی ایرلاین به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید کسب حداکثری سود باشد. بخشنامه، تهدید و شعار به هیچ وجه تاثیر ندارد که اگر می داشت باید تا الان این مشکل حل می شد.

3- تشکیل شورای برنامه ریزی حمل و نقل هوایی در کشور ضروری است
 سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...رئیس انجمن هوا فضای ایران گفت: وجود یک شورای برنامه ریزی حمل و نقل هوایی در کشور فراتر از آنچه که در سازمان هواپیمایی کشور وجود دارد یک ضرورت است. 
محمد همایون صدر در افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس انجمن هوا فضای ایران افزود: متاسفانه بخش حمل و نقل هوایی و وسایل هوانوردی همیشه در مقابل دیگر مباحث هوا فضا درحاشیه قرار گرفته است و از مسئولان تقاضا داریم یک شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری در بالاترین سطح کشور در این رابطه تشکیل شود...
مطلب کامل

نظر | خانه از پای بست ویران است!
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۲۰ در مورد این مطلب:
خانه از پای بست ویران است. اگر بدانید تا به حال چقدر از این شوراها و مراکز تصمیم گیری به وجود آمدند و بی نتیجه رها شدند.

4- شرکت هواپیمایی الاتحاد پروازهای خود را به تهران افزایش می دهد
  یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی الاتحاد از افزایش پروازهای هوایی این شرکت از امارات متحده عربی در مسیر ابوظبی - تهران و بالعکس خبر داد.
بهداد نجفی اسدالهی افزود: این شرکت هوایی از روز چهارشنبه 15 آوریل 2015 مطابق با 26 فروردین 94 پروازهای خود به تهران را از هفته ای 3 به 7 پرواز افزایش می دهد و همه روزه در مسیر ابوظبی - تهران و بالعکس پروازهای خود را به صورت رفت و برگشت انجام خواهد داد... 
مطلب کامل

نظر | تحریم داخلی یعنی سو مدیریت
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۱۷در مورد این مطلب:
چشم دوستان روشن از فردا با افتتاح فرودگاه الیگودرز و علی آباد کتول با درخواست نمایندگان محترم این شهرها در مجلس، پرواز الاتحاد و ترکیش و اطلس جت و فلای دوبی به مقصد این شهرها آغاز خواهد شد.
مدیریت بی بدیل شما، ایران ایر را که روزی جز 10 خط هوایی دنیا بود و وقتی طیاره 747 به استامبول می رفت فرودگاه از ابهت نام و ابهت این امپراتور فارس EP-XXX تعطیل و همه کارکنان فرودگاه به تماشا آن می آمدند و یا همسایگان عرب ما جهت عزیمت به اروپا و امریکا از طریق ایران با ایران ایر سفر کرده و مفتخر به نشستن روی صندلی هواپیمای ایرانی بودند، گذشت. روزگار کاری کرد که الان الاتحاد و بقیه تشریف بیاورند که بعضی فکر می کنند به خاطر تحریم این اتفاق افتاده که درست است. تحریم داخلی یعنی سو مدیریت و قحط الرجال که انشاالله با شایسته سالاری این مشکل کهنه حل بشود دعا کنید وگرنه اتوبوس و تریلی هم باید از کشورهای خارجی تشریف آورده و مسافر و بار را جابجا کند.

نظر |علاقه مندی به استفاده از خطوط هوایی خارجی؛ چرا؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۱۸ در مورد این مطلب:
در حال حاضر شاید مدیرعامل محترم ایران ایر هم ترجیح بدهند جهت رفاه و امنیت و حقوق ناشی از پرداخت وجه و دریافت خدمات، از خطوط هوایی خارجی در مسافرت های هوایی استفاده کنند چون تاخیر کمتر و در صورت بروز تاخیر حداقل یک عذر خواهی ساده را از بلندگوی سالن شنیده و نباید به دنبال مدیر مسئول شرکت جهت دریافت علت بگردند!

5- نقد مدیریت ایرلاین‌های ایرانی: مدیریتی سنت‌گرا و مبتنی بر امکانات دولتی
 پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...اعضای گروه "مدیریت هوایی" که گروهی متشکل از متخصصان بخش هوانوردی کشور و در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی فعال است، در یکی دیگر از بحث‌های گروهی خود به نقد عملکرد شرکت‌های هواپیمایی پرداخته‌اند که نظر برخی از اعضای گروه در این مورد در ادامه آمده است...
مطلب کامل

نظر | بخش هوایی و مدیرانی که با روش آزمون و خطا پیش می روند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۱۴  در مورد این مطلب:
جناب آخوندی به دلیل عدم تجربه و آگاهی زیاد در بخش راه به ویژه در بخش هوایی مداخله نمی کند. از این رو مدیران این بخش هم بر اساس مدیریت آزمون و خطا پیش می روند.
در نتیجه ماهان با استفاده از رانت دولتی پیش می رود، همای دولتی مورد سو استفاده مدیران خود و ماهان، به سمت ورشکستگی کامل می رود و آسمان مجددا در دامان مافیا خواهد افتاد.

6- برخورد با بلیت های بازار سیاه هوایی/ استقرار تیم های بانوان امدادگر
 دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب:... سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان تهران دستور داد برای رفاه مردم بلیت های بازار سیاه چارترهای هواپیمایی در تهران ممنوع شود...
مطلب کامل

نظر | کیفیت نظارت دفتر نظارت بر فعالیت‌های هوانوردی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۱۸در مورد این مطلب:
چرا سیاه نمایی و تبلیغ سو می کنید؟ مگر در سیستم بی نقص ارایه خدمات و تهیه بلیت بازار سیاه وجود دارد؟ مگر اصلا شرکت ها بلیت چارتری می فروشند؟ مگر نهادهای نظارتی مثل شیر ژیان حافظ حقوق مردم نیستند؟ تمام بلیت ها بدون محدودیت در سایت آماده فروش به متقاضیان محترم بوده و هیچ پروازی از طریق چارتر توسط چارتر کنندگان به قیمت بالاتر فروخته نخواهد شد. دفتر نظارت بر فعالیت های هوانوردی معاونت حقوقی شبانه روز و بالعکس آماده دریافت گزارش و برخورد با متخلفین بوده و این امر در اربعین گذشته در خصوص فروش بلیت های چارتری نجف و بغداد به اثبات رسیده و اسناد آن به همراه مدارک و مستندات در خصوص برخورد قانونی دفتر نظارت با توهین محرز مسئولین محترم شرکت زاگرس در جهت استحضار عامه آماده ارائه می باشد.

تین نیوز

تعداد بازدید: 1374 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار