چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 08:22   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 57661صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 17 فروردین 1394 - 15:04
افزایش حمل و نقل بار و مسافر به وسیله قطار در سیستان و بلوچستان
ترابر نیوز: مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: از 25 اسفندماه 93 تا 15 فروردین ماه جاری، 17 هزار و 540 مسافر از طریق قطار جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو درصد افزایش داشته است.
  
ترابر نیوز:
خبرگزاری فارس: افزایش حمل و نقل بار و مسافر به وسیله قطار در سیستان و بلوچستان
 

سید مصطفی داوودی امروز در گفت‌وگو با فارس در زاهدان اظهار کرد: از 25 اسفندماه 93 تا 15 فروردین ماه جاری، 17 هزار و 540 مسافر از طریق قطار جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق افزود: همچنین در مدت فوق در حوزه بار نیز توانسته‌ایم، 18 هزار و 50 تن بار حمل کنیم که 65 درصد رشد داشته است.

این مسئول ادامه داد: در آخرین ارزیابی که از طرف اداره‌کل ارزیابی عملکرد راه‌آهن ایران انجام شده، اداره کل راه‌آهن جنوب شرق از نظر درصد تحقق برنامه‌ها در بین ادارات راه‌آهن سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده است که افزایش 200 درصدی حمل بار و 43 درصدی جابجایی مسافر در سال 93 به نسبت سال 92 از مهم‌ترین دلایل کسب این رتبه است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن چابهار - زاهدان - مشهد نیز اظهار کرد: در حال حاضر راه‌آهن محدوده چابهار تا ایرانشهر در حال اجرا قرار داشته و از پیشرفت خوبی برخوردار است، محدوده ایرانشهر به زاهدان هم طراحی آن سال قبل به مشاور واگذار شده و امیدواریم امسال نقشه‌های آن اجرایی شود.

اختصاص 10 میلیارد تومان برای خط ریلی زاهدان - مشهد

داوودی گفت: در بخش زاهدان - مشهد نیز امسال وزارت راه و شهرسازی 10 میلیارد تومان برای طراحی این مسیر اختصاص داده است تا کار به پیمانکار و مشاور مربوطه تحویل شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق افزایش سطح بار و مسافر را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل در سال‌جاری عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: تلاش می‌کنیم امسال در حوزه بار حداقل 20 درصد و در حوزه مسافر نیز 10 درصد نسبت به سال 93 افزایش داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان قطارها به صورت روزانه مشغول ارائه خدمات به مسافران هستند، گفت: روزانه یک قطار با ظرفیت 450 نفر وارد و یک قطار دیگر با همین ظرفیت از استان خارج می‌شود، این قطارها با دارا بودن واگن‌های چهار تخته و شش تخته، امکان حمل بار، خودرو و توشه همراه مسافر برای رفاه حال مسافران پیش‌بینی شده‌اند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: در واگن‌های چهار تخته امکانات صوتی و تصویری نیز مهیا شده است.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 486 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار