چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:24   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 57399صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 10 فروردین 1394 - 13:40
توسعه گردشگری دریایی در سال 94 با همکاری ادارات کل بنادر و گردشگری
ترابر نیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برنامه ریزی های صورت گرفته توسط این اداره کل به منظور توسعه گردشگری دریایی در استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری طی سال 94 خبر داد.
  

ترابر نیوز:

توسعه گردشگری دریایی در سال 94 با همکاری ادارات کل بنادر و گردشگری


به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان"ابراهیم ایدنی" طی مصاحبه ای ضمن بیان این مطلب که طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز 94 از 25 اسفند 93 آغاز شده و تا 15 فروردین 94 ادامه دارد، از فعالیت 99 شناور حمل خودرو و مسافر در طرح نوروزی 94 با ظرفیت جابجایی 17 هزار و 900 مسافر و 1900 دستگاه خودرو طی یک سفر خبر داد.

وی گفت: افزایش باجه های بلیط فروشی، فروش الکترونیکی بلیت ها، اضافه شدن 3 فروند اسکله فلزی شناور در بنادر شهید ذاکری و حقانی برای پهلوگیری بیشتر شناور از اقدامات دیگر برای کاهش مدت زمان انتظار مسافران است.

ایدنی همچنین ضمن اشاره به فعالیت بیش از 10 بندر مسافری در شهرستان های بندرعباس، قشم، بندر خمیر، بندر لنگه و جزیره کیش بیان کرد: در مواقع اوج فعالیت بنادر مسافری و ازدحام جمعیت، شناورها پس از جابجایی مسافر به مقصد، با صندلی خالی به بندر مبدأ باز می گردند.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن یادآوری این مطلب که بنادر مسافری این استان بیش از 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند، افزود: برخوداری این استان از 14 جزیره کوچک و بزرگ، آب و هوایی معتدل در ایام تعطیلات نوروزی، همچنین بهره مندی از زیرساخت های مناسب بندری در سواحل خلیج فارس و همچنین بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور باعث شده تا هرمزگان طی سالیان اخیر همواره در بین استان های کشور به عنوان "پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین" شناخته شود.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی هرمزگان همچنین پیش بینی کرد؛ در سال 94 جابجایی بیش از 17 میلیون نفر سفر و 500 هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر مسافری هرمزگان انجام شود.
وی اضافه کرد: طبق تجزیه و تحلیل های آماری، انتظار می رود حدود 5 میلیون نفر- سفر از حجم کل این مسافرت ها در ایام تعطیلات نوروزی سال جاری محقق شود.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال 94 قصد داریم گردشگری دریایی را گسترش دهیم و در صورت ضرورت، زیرساخت ها در بنادر مسافری همچون اسکله های فلزی شناور نیز گسترش یابد.

لازم به ذکر است، استان هرمزگان هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط سرزمین پهناور ایران است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند؛ به گونه ای که طی سال گذشته بیش از 15 میلیون نفر سفر جابجایی مسافر در این استان به ثبت رسید که حجم عمده این مسافرت ها نیز در تعطیلات نوروزی صورت گرفت.

تعداد بازدید: 172 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار