چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 06:39   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 56213صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلچهارشنبه، 6 اسفند 1393 - 14:49
کاهش ۲۲ درصدی حوادث ریلی در سال ۹۳
ترابر نیوز: روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که راه آهن خود را ملزم کرده است تاخیرات را به حداقل برساند، اعلام کرد: مجموع حوادث ریلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۲۲ درصدی مواجه بوده است.
  
ترابر نیوز:

قطاری

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با ارسال توضیحی به خبر تسنیم مبنی بر "استیضاح وزیر راه در حال پیگیری است" واکنش نشان داد.

متن توضیحات راه‌آهن بدین شرح است؛

احتراما پیرو انتشار خبری با عنوان "استیضاح وزیر راه در حال پیگیری است" مورخ 93/11/26 در آن خبرگزاری، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی با توجه به اشاره مستقیم به فعالیت‌ها و اقدامات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران لازم می‌داند به منظور تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی بیشتر توضیحاتی در این مورد ارائه شود.

1-بر اساس آمار و مستندات موجود از ابتدای سال 93 تاکنون که 11 ماه می‌گذرد میزان سوانح و حوادث در این حوزه کاهش قابل توجهی داشته است به این ترتیب که مقایسه مجموع حوادث ریلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 22 درصدی مواجه بوده است.

2-شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش رفاه و آسایش مسافرین محترم برنامه‌ریزی و اقدامات گسترده‌ای را در جهت کاهش زمان تاخیرات حرگت قطارها انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تهیه و تدوین جدول حداکثر زمان مجاز تاخیر برای حرکت قطارها درمحورهای محتلف اشاره کرده که در صورت مواجه مسافران با تاخیر بیش از حد از 50 تا 100 درصد نرخ بلیت به این افراد مسترد می‌شود. (جدول مربوطه به پیوست ارسال می‌شود)

ناگفته نماند بررسی میزان زمان تاخیرات قطارها در این جدول و مقایشه آن با سال‌های گذشته دلیل محکم دیگری در رد برخی ادعاها مبنی بر افزایش تاخیرات در این حوزه است و راه‌آهن خود را ملزم کرده است تاخیرات را به حداقل برساند.

3-بی‌شک اظهارنظر نگارنده خبر در خصوص افزایش حوادث ریلی در سال‌جاری بدون در نظر داشتن آمار و ارقام مستند اقدامی غیرکارشناسانه به‌شمار می‌رود و همانطور که تا پیش از این مکررا به آن اشاره شده رخداد برخی حوادث به‌طور مثال در محور جنوب به عدم بازسازی این محور در طول  سال گذشته باز می‌گردد و متولیان ریلی کشور با تاکید بر ضرورت نوسازی و بهسازی محورهای ریلی این محور را در اولویت قرار داده است.

طبق مستندات از ابتدای سال‌جاری 125 کیلومتر از خطوط ریلی کشور مورد بازسازی قرار گرفته و این میزان تا پایان سال به 138 کیلومتر می‌رسد و از کل خطوط بازسازی شده 75 کیلومتر به محور جنوب اختصاص دارد و در حال حاضر از مجموع بلاک‌های این محور عملیات بازسازی 3 بلاک به پایان رسیده و 3 بلاک دیگر در دست اقدام است.

قابل ذکر است این میزان بازسازی در حالی صورت گرفته که خط زیر بار ترافیک است و مامورین فنی راه‌آهن با تلاش و سختی فراوان قسمتی از بلاک خط را جمع و مجددا خطوط نو را جایگزین می‌کنند تا همزمان با انجام فعالیت‌ بازسازی، اختلالی در حرکت قطارهای این مسیر ایجاد نشود.

در پایان لازم به ذکر است که اقدامات یاد شده با عنایت به دیدگاه و حمایت‌های وزیر محترم راه و شهرسازی در خصوص توسعه و گسترش خطوط ریلی میسر شده است و نگاهی گذرا به کارنامه دولت‌های قبلی در این حوزه خود گویای بسیاری از ناگفته‌هاست.

به گزارش تسنیم ناگفته نماند راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبری توضیحات فوق را به خبرگزاری ارسال کرده که در آن مصاحبه شونده (خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس) هیچ اشاره ای به نام "راه‌آهن" نکرده است. در واقع به ادامه خبر "استیضاح وزیر راه در حال پیگیری است" اظهارات رئیس کمیسیون عمران در خصوص محورهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی (3 محور اصلی استیضاح آخوندی) به‌عنوان سابقه خبر اضافه شده بود که در آن هاشمی به حوادث ریلی و انتصابات ضعیف در راه‌آهن انتقاداتی وارد کرده بود.

جدول حداکثر زمان مجاز تاخیر برای حرکت قطارها

انتهای پیام/

 

 

تعداد بازدید: 158 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار