پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:42   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54705صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 12 بهمن 1393 - 13:28
راه آهن رشت - آستارا در فهرست قراردادهای سفر رییس جمهور چین به ایران
ترابر نیوز: رشت - استاندار گیلان از قرار گرفتن قرارداد راه آهن رشت - آستارا در فهرست قراردادهایی که در سفر رییس جمهور چین به ایران به امضا خواهد رسید خبر داد.
  
ترابر نیوز:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی عصر شنبه در نشست «رسانه و انقلاب اسلامی» گفت: راه آهن قزوین-رشت به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای راه آهن قزوین-رشت بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است افزود: در حال حاضر ریل گذاری بالغ بر ۳۲ کیلومتر از راه آهن قزوین-رشت با رشد فیزیکی ۸۷ درصد انجام شده است که برای تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

استاندار گیلان با اشاره به پیش بینی دولت در بودجه سال ۹۴ برای تکمیل راه آهن گیلان گفت: با پیش بینی دولت به میزان ۲۸۰ میلیارد تومان، انتظار می رود که در سال ۹۵ شاهد تکمیل راه آهن قزوین-رشت باشیم.

وی بر اهمیت اتصال راه آهن قزوین-رشت به انزلی و مزایای اقتصادی که برای کشور و گیلان خواهد داشت اشاره کرد و افزود: اتصال این راه آهن تا انزلی که دسترسی به بنادر و منطقه آزاد انزلی را امکان پذیر می کند از اهمیت ویژه ای برای استان برخوردار است و تاکنون این اتصال ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نجفی بر اهتمام دولت برای اتصال راه آهن تا آستارا تاکید کرد و راه آهن رشت-آستارا را یکی از خواسته های رییس جمهوری در سفر به آذربایجان برشمرد.

وی اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که در تامین فاینانس این راه آهن وجود دارد، اسحق جهانگیری معاون رییس جمهور در سفر اخیر خود به گیلان اعلام کرده است که این مشکل رفع می شود.

این مسئول به تکمیل ۱۳ کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین-رشت نیز اشاره و بیان کرد: حدود چهار کیلومتر از این مقدار تا ایام نوروز تکمیل می شود و مابقی به صورت مزایده گذاشته خواهد شد.

نجفی زمان بهره برداری از پروژه جهار بانده مسیر رودبار-منجیل را پیش از فرارسیدن ایام نوروز اعلام کرد و افزود: با تعریض این مسیر تردد بالغ بر ۲۵ میلیون گردشگر و مسافر در طول سال نیز تسهیل  و گره های موجود در مسیر آزادراه رفع می شود.

 

تعداد بازدید: 232 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار