چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:23   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54257صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 5 بهمن 1393 - 15:49
افزایش کنسل شدن پروازهای گرگان
ترابر نیوز: کنسل شدن برنامه‎های پروازی فرودگاه بین‎المللی گرگان در هفته‎های اخیر روند افزایشی به خود گرفته است.
  
ترابر نیوز:

 

افزایش کنسل شدن پروازهای گرگان

فرودگاه بین‎المللی گرگان، یکی از فرودگاه‎های مهم کشور میباشد که دارای سابقه 10 ساله است.

 
این فرودگاه در کیلومتر پنج جاده گرگان به آق‎قلا واقع شده است که دارای مرز هوایی است و شاهد برقراری پروازهای بین‎المللی به مقصد عربستان سعودی در حال حاضر است.


اما در هفته‎های اخیر فرودگاه گرگان شاهد افزایش کنسل شدن پرواز‎ها، از سوی شرکت‎های هواپیمایی به دلایل گوناگون بوده است که همین امر باعث دلخوری بسیاری از شهروندان گرگانی و استان شده است.

در حال حاضر، تنها سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، کاسپین و آسمان در حال خدمت‎رسانی به مردم استان هستند و در حالی که مردم گرگان خواهان افزایش تعداد پروازها از سوی شرکت‎های هواپیمایی و مدیران استانی هستند اما شواهد امر چیز دیگری را نشان می‎دهد.


در هفتههای اخیر، شهروندان گرگانی با مراجعه به وب‌سایت فرودگاه بین‎المللی گرگان و در قسمت برنامه پروازها، شاهد کنسل شدن اکثر پروازهای این فرودگاه در هفته‎های اخیر بودند و این نگرانی را در بین مردم تداعی کرده است که در روزهای آینده و در آستانه فرا رسیدن نوروز باستانی، به جای افزایش تعداد کورس پروازها، کاهش پروازها را نظاره‎گر خواهند بود.


براساس این گزارش، هر چند در روزهای اخیر برخی از مسئولان استانی از افزایش عملکرد این فرودگاه و افزایش تعداد پروازها از مقصد گرگان به سایر نقاط شهرهای کشور بودهاند، اما جدول پروازی فرودگاه گرگان چیز دیگری را در هفته‎ای اخیر به نمایش گمارده است.


به عنوان مثال می‎توان گفت در ماه‎های گذشته، تعداد پرواز مسیر گرگان به مشهد و یا زاهدان از چندین پرواز در طول هفته، تنها به دو یا یک پرواز کاهش پیدا کرده و یا تاخیر داشته است.


عدم خدمات‎رسانی از سوی چند شرکت از قبیل هواپیمایی اترک، تابان، ماهان و قشم ایر که در ماه‎های اخیر از حضور این شرکت‎ها برای خدمات‎رسانی به مردم استان اطلاع‎رسانی شده بود، متاسفانه با چند کورس پروازی از فرودگاه گرگان به سایر نقاط کشور، از عدم همکاری با فرودگاه گرگان خبر دادند.


اما مسئولان بدانند که فرودگاه گرگان دارای ظرفیت‎های بالقوه‎ای است که می‎توان از آن استفاده چشمگیری کرد و می‎توان این فرودگاه را به عنوان یکی از فرودگاه‎های مهم شمال و شمال شرق کشور به حساب آورد و مسئولان می‎توانند با همکاری همه جانبه با شرکت‎های هواپیمایی و ایجاد خطوط پروازی جدید به سایر نقاط کشور، استقبال چشم‎گیر مردم را به همراه داشته باشند و قطعا مردم گرگان و استان نیز از این امر استقبال خواهند کرد.


امید است مسئولان در خصوص برقراری پروازهای جدید به سایر نقاط کشور و همچنین ارائه خدمات و همکاری با چند شرکت هواپیمایی جدید، خلاء موجود در فرودگاه بین‎المللی گرگان را در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز برطرف کنند.

تین نیوز

تعداد بازدید: 181 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار