چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 12:22   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54209صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 5 بهمن 1393 - 12:16
توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان ها نیازمند اعتبارات ویژه است
ترابر نیوز: نماینده مردم شهرستان های مریوان و سرواباد گفت: توجه بیشتر دولت به ناوگان حمل و نقل عمومی در مراکز استان ها و شهرستان های در حال توسعه، نیازمند اعتبارات خاص است و این مهم باید در شهر مریوان با توجه به شرایط خاص و مرزی بودن آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
  
ترابر نیوز:
 

امید کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از معضلات و گره های کور در ترافیک شهری در کلان شهرها و شهرهای کوچک در حال توسعه مانند مریوان، نبود زیر ساخت های مناسب شهری است.

او با اشاره به اینکه در چند سال گذشته در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل کلان شهرهایی مانند تهران و اصفهان و چندین استان بزرگ دیگر، بودجه های کلان و اعتبارات خاص و قابل توجه در نظر گرفته شده است یادآور شد: تمرکز زدایی و اختصاص بخش زیادی از اعتبارات کشور به ناوگان حمل ونقل و زیر ساخت های جاده ای و ترافیکی این کلان شهرها، باعث بی توجهی نسبت به توسعه شهرهای کوچک شده است.

وی گفت: در بخش های سخت افزاری حمل و نقل عمومی مانند خودرو و جاده ها از جمله بحث خط کشی جاده ها و همچنین نصب علائم و روکش آسفالت ها و تعویض، تعمیر و نگهداری جادها باید بیشتر دقت شود و مهمتر از توسعه، بحث ترمیم و بازسازس جاده هاست که جا دارد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر مریوان سنندج به علت تردد بیش از حد و تراکم ترانزیت مرز رسمی باشماق، نیاز به توجه بیشتری دارد.

او گفت: متاسفانه کمتر به مسیرهای بین شهری تا مراکز استان ها و فاصله بین مراکز استان ها توجه می شود و خود این بی توجهی قاعدتا در عدم توسعه ناوگان مرزی سهم بسزایی دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم درآمد مستقیمی از مرزها و پایانه های مرزی دارد و این درآمدها جدای از بودجه در نظر گرفته می شود لذا می توان از این طریق توجه ویژه ای به مسیرهای پرتردد و ترانزیتی مانند مرز رسم باشماق مریوان داشت.

کریمیان تصریح کرد: مریوان همواره به عنوان یکی از شاهراه های مرزی غرب کشور در طول چندین سال گذشته نقش مهم و قابل توجهی در توسعه واردات و صادرات با کشور عراق داشته و توسعه ناوگان حمل و نقل بین جاده ای در این شهرستان نیاز مبرم و ضروری محسوب می شود.

مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

تعداد بازدید: 354 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار