چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:40   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53332صفحه نخست » هوایی2سه شنبه، 23 دی 1393 - 19:01
ساخت طولانی‌ترین پل گردشگری دربام ایران/اتصال دو تپه‌ تاریخی به یکدیگر
ترابر نیوز: زیرساخت‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری که از استان‌های تاریخی کشور به شمار می‌رود در حال توسعه است. در این راستا قرار است طولانی‌ترین پل گردشگری دو تپه تاریخی استان را به هم متصل کند.
  

ترابر نیوز:


 
چهارمحال و بختیاری از استان های تاریخی و گردشگری کشور به شمار می رود که جاذبه های فراوانی را در خود جای داده است.

 
در سال های گذشته ورود مسافر و گردشگر به استان افزایش یافته است و مسافران بسیاری از استان های مختلف کشور و حتی کشور های خارجی به استان سفر کرده اند.

 
وجود پتانسیل ها و ظرفیت ها و همچنین استقبال مسافران و گردشگران از سفر به استان موجب شده است مسئولان این استان و مسئولان شهرها و روستاها به فکر استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری برای توسعه همه جانبه این استان بیفتند.

 
هم اکنون در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری زیر ساخت های گردشگری در حال توسعه است.

 
هنگامی که از تونل رخ از سمت مهمترین جاده ورودی استان چهارمحال و بختیاری (جاده استان اصفهان) وارد این استان می شویم اولین شهری که به آن می رسیم شهر فرخ شهر(قهفرخ) است که یکی از مهمترین شهر های تاریخی این استان به شمار می رود.

 
بعد از گذشتن از پلیس راه به تپه های تاریخی این شهر در مسیر جاده شهرکرد می رسیم که هم اکنون شهرداری فرخ شهر در نظر دارد یک پل گردشگری در این منطقه احداث کند و دو تپه تاریخی نور الشهدا و قلعه غارت را به یکدیگر اتصال دهد.

 
رئیس شورای اسلامی شهر فرخ شهر در خصوص این پل گفت: این پل یک پل عابر پیاده به طول ۲۳۵ متر است که بدون هیچ گونه پایه ساخته می شود و دارای معماری بسیاری زیبایی خواهد بود.

 
حسین کاوه بیان کرد: این پل طولانی ترین پل عابر پیاده استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود که نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه خواهد داشت.

 
وی بیان کرد: این پل با متصل کردن دو تپه تاریخی استان دو منطقه وسیع گردشگری را به یکدیگر اتصال می دهد.

 
رئیس شورای اسلامی شهر فرخ شهر افزود: ساخت بازارچه، ساخت هتل، ساخت مجموعه بازی، توسعه فضای سبز، ساخت آب نما از دیگر اقداماتی است که در این منطقه انجام می شود و مسافران بسیار زیادی را به سمت خود می کشاند.

 
شهردار فرخ شهر نیز در این خصوص گفت: این پل محدوده ۹۰ هکتاری تپه قلعه غارت و نور الشهدا را به یکدیگر اتصال می دهد.

 
رحیم جافری گفت: در کنار این پل تاریخی رستوران، تالار، هتل، شهر بازی و... احداث می شود و مطمئنا مسافرانی که به سمت شهرکرد می رود با مشاهده زیبایی های این منطقه به سمت این منطقه گردشگری خواهند آمد و حضور مسافران در این منطقه کم کم موجب توسعه و شناخته شدن این منطقه می شود.

 
وی گفت: تلاش شهرداری برای تسریع در فعالیت های این منطقه و بهره برداری از پروژه های این منطقه است.

 
وی ادامه داد: شهرداری در تلاش است با اختصاص و تخصیص اعتبارات پروژه های گردشگری این منطقه را زودتر اجرایی کند و توسعه شهر فرخ شهر را بیش از پیش سرعت دهد.

 
شهردار فرخ شهر گفت: ما از همه ظرفیت ها در این منطقه بهره خواهیم برد. توسعه گردشگری منطقه با بهره گیری از آثار تاریخی مانند استفاده از عصارخانه تاریخی انجام می شود.

 
جافری تاکید کرد: در این مجموعه گردشگری آثار تاریخی(عصارخانه تاریخی صالحی ها)، زیرساخت های گردشگری(احداث هتل) و توسعه فضای سبز و محیط بازی برای کودکان مورد توجه قرار گرفته است.

مهر

تعداد بازدید: 424 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار