چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:22   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49874صفحه نخست » ریلی 2یکشنبه، 30 شهریور 1393 - 19:30
راه آهن گرگان - اینچه برون به زودی بهره برداری کامل می شود
  
ترابر نیوز:

 مدیرکل راه آهن مازندران گفت: خط راه آهن گرگان - اینچه برون به زودی بهره برداری کامل شده و به ظرفیت حمل و نقل ریلی شمال افزوده می شود. 

یوسف گران پاشا صبح یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و  سیمای مرکز مازندران شبکه تبرستان با اشاره به جهت گیری راه آهن شمال در مسیر توسعه گفت: بهره برداری کامل از خط آهن گرگان اینچه برون طی ماههای آینده بوقوع می پیوندد و با توجه به اینکه ترانزیت چند میلیون تنی غلات کشورهای آسیانه میانه از طریق خط آهن شمال موجب افزایش ترافیک ریلی در استان های مازندران و گلستان خواهد شد. 
  
وی افزود: لذا برای فرهنگ سازی و سامان دهی حریم راه آهن و عبور از گذرگاه ها نیاز به همراهی و همدلی دستگاه های فرهنگی از جمله صدا و سیما داریم.  
      
مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به اینکه راه آهن در سال های اخیر گام های خوبی در جهت گسترش و توسعه حمل و نقل ریلی در کشور برداشته است گفت: در راه آهن شمال هم با برنامه های که در پیش رو داریم و همچنین با تمهیدات بکار گرفته شده و حمایت های مسئولین استانی، انشااله حجم بارهای جذب شده به راه آهن افزایش چشمگیری خواهد یافت و از سوی دیگر با بهره برداری کامل از خط آهن گرگان اینچه برون طی ماههای آینده ، مطمئناً ترانزیت چند میلیون تنی غلات کشورهای آسیانه میانه از طریق خط آهن شمال موجب افزایش ترافیک ریلی در استان های مازندران و گلستان خواهد شد.
  
مدیر کل راه آهن شمال در ادامه افزود: با توجه به اینکه در بعضی از شهرها، مناطق مسکونی در مجاورت حریم ریلی قرار گرفته است لذا برای سامان دهی حریم راه آهن و فرهنگ سازی در عبور شهروندان از گذرگاه ها و یا از روی خط آهن نیازمند همراهی و همدلی دستگاه های فرهنگی از جمله صدا و سیما برای انجام فعالیت های فرهنگی بصورت مستمر و گسترده هستیم. مهندس گران پاشا بیان داشت: راه آهن متناسب با افزایش ظرفیت حمل بار درصدد بهبود سیستم ناوگان و خطوط می باشد و تاکنون نیز اقدامات خوبی پیرامون بازسازی خطوط و ورود واگن های نو انجام شد.  
  
بهرام حمیدی مدیر کل صدا و  سیمای مرکز مازندران شبکه تبرستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از رایزنی های راه آهن در ایجاد ارتباطات موثر سازمانی با دیگر دستگاههای اجرایی طی سخنانی گفت: خدمات راه آهن با توجه به ایمنی سفرهای ریلی و قابلیت حمل انبوه کالاها و تطبیق با مسائل زیست محیطی بر کسی پوشیده نیست و امروزه می بینیم که مسئولین ارشد نظام هم حمایت های خوبی از سامانه ریلی بعمل می آورند. 
  
وی گفت: لذا توجه به مسائل فرهنگی ساکنان مجاورت خط آهن در خصوص رعایت مسائل ایمنی و عبور از روی خط آهن با توجه به افزایش تردد قطارها بسیار مهم است و برای اینکار صدا و سیمای استان مازندران با تهیه مستند های تصویری و هشدارهای ایمنی و پوشش مناسب این برنامه ها ، با راه آهن همکاری تنگاتنگی خواهد داشت.  

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 26066 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن گرگان - اینچه برون


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار