چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:20   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49424صفحه نخست » دریایی2چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 12:45
درخواست قطر برای راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم با ایران
  
ترابر نیوز:

معاون وزیر اقتصاد و تجارت قطر که در راس هیات عالی تجاری به تهران سفر کرده است ، در دیدار با مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران خواستار راه اندازی خطوط کشتیرانی مستقیم بین ایران و قطر شد.


جاسم بن جبر بن حسن آل ثانی گفت: فاصله دو بندر ایرانی و قطری کمتر از 3 ساعت است اما خط مستقیم کشتیرانی میان دو کشور وجود ندارد.


وی گفت: مبادلات دو طرف افزایش نیافته است و البته اراده ایران و قطر برای گسترش روابط تجاری است اما به نظر می رسد موانع لجستیکی نمی گذارد مبادلات افزایش یابد.


آل ثانی یکی از این موانع لجستیکی را نبود خط کشتیرانی مستقیم میان تهران و قطر بیان کرد و گفت : هیأت قطری برای پیگیری موضوع خط کشتیرانی ایران و قطر به ایران آمده است از این رو امیدواریم ایرانی ها از این پیشنهاد پشتیبانی کنند.


معاون وزیر اقتصاد قطر در ادامه به نحوه پرداخت پول میان دو کشور اشاره کرد و گفت : رد و بدل کردن پول میان بازرگانان دو کشور مانع دیگری بر سر راه گسترش مبادلات تجاری است که امیدواریم کمیته مشترکی برای رفع مشکلات بازرگانان دو کشور با مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت اقتصاد و تجارت قطر فعال شود.


وی افزود: برای توسعه روابط تجاری میان دو کشور، نماینده سه شرکت بزرگ غذایی قطر را در قالب هیات تجاری قطر به ایران آورده ایم.


معاون وزیر اقتصاد قطر گفت: هدف ما آشنایی با تجار و بازرگانان ایرانی است و امیدواریم سه شرکت بزرگ و معروف قطری بتوانند از کالاها و اجناس ایرانی برای تامین بازار قطر استفاده کنند.


وی گفت: هدف دیگر ما از حضور در ایران، شناسایی چالش ها و موانع فراروی گسترش همکاری دو کشور است و امیدواریم با تبادل نظر موانع را شناسایی و راهکارهای رفع آن را پیدا کنیم.


آل ثانی ضمن درخواست برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی در قطر گفت: برگزاری نمایشگاه محصولات غذایی و دارای کیفیت ایرانی در قطر نیز از دیگر خواسته های ماست.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 26550 ،    
  
کلیدواژه ها: قطر - راه اندازی - خط کشتیرانی - ایران


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار