چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:07   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49241صفحه نخست » ریلی 2دوشنبه، 10 شهریور 1393 - 20:45
راه‌آهن باید در ایران رقابتی‌تر شود/ کمک به ایران برای راه‌اندازی خطوط سریع‌السیر
  
ترابر نیوز:

 مدیر امور مسافری و سریع‌السیر اتحادیه راه‌آهن‌های دنیا با اشاره به کمک این اتحادیه به ایران برای راه‌اندازی خطوط سریع‌السیر گفت: کیفیت خدمات ریلی روز به روز در دنیا در حال ارتقا است و راه‌آهن باید در ایران رقابتی‌تر شود. 
 ایناکی بارون اظهار داشت:  راه‌آهن مخلوق قرن 19 میلادی است اما باید به موضوع رقابت مدل‌های حمل‌ونقلی نیز توجه کرد که در این باره مدرنیزه شدن راه‌آهن مسئله مهمی است. 
 
وی ادامه داد: راه‌آهن برای کشورها به عنوان یکی از مدل‌های حمل‌ونقلی ضروری است و برخی بخش‌های بازار و نیازهای جامعه را تأمین می‌کند. 
 
ایناکی بارون با بیان اینکه کیفیت خدمات ریلی روز به روز در دنیا در حال ارتقا است، گفت: اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا با همکاری راه‌آهن ایران درصدد هستند تا راه‌آهن در ایران رقابتی‌تر شود. 
 
وی درباره خصوصی‌سازی ریلی و کاهش سهم دولت‌ها در بخش‌های مختلف سیستم ریلی توضیح داد: هم‌اکنون در تمام دنیا موضوع خصوصی‌سازی کامل سیستم ریلی مطرح نیست برخی کشورها به این امر روی آورده‌اند و برخی از کشورها نظیر کشورهای اروپایی و بلژیک به دنبال تلفیق سیستم دولتی - خصوصی هستند. 
 
مدیر امور مسافری و سریع‌السیر اتحادیه راه‌آهن‌های دنیا افزود: جایی که بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در راه‌آهن استقبال نمی‌کند دولت باید جور آن را بکشد؛ هر جامعه و کشور در این بخش قوانین و ویژگی‌های خود را دارد. شاید این تصمیم برای بخش خصوصی مفید باشد ولی آیا خصوصی‌سازی برای مردم هم مفید است که در این باره یافتن راه حل مناسب ضروری است. 
 
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دولت ایران برای رشد ریلی تا 5 سال آینده مطلوب به نظر می‌رسد،گفت:‌ افزایش سرمایه‌گذاری در توسعه ریلی مناسب است؛ اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا در خدمت اعضای خود است البته باید مدل و الگو مشخص باشد که چه خط آهنی مناسب ایران است و نقشه‌ مسیرها چگونه خواهد بود، پس از تصمیم‌گیری باید طراحی استراتژیک انجام شود. 
 
مدیر امور مسافری و سریع‌السیر اتحادیه راه‌آهن‌های دنیا گفت:‌برای ایران برای نصب سریع خطوط رلی سریع‌السیر بین تهران و شهرهای پر جمعیتی نظیر مشهد تصمیمات کلیدی است که باید به دقت به آن توجه شود همچنین لازم است تاریخی برای تکمیل پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد. 
 
ایناکی بارون با بیان اینکه خوشحالم ایران به دنبال توسعه ریلی است، گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی حیاتی است و در بخش بار و مسافر باید ملاحظات خاصی مدنظر باشد؛ وقتی از راه‌آهن صحبت می‌شود باید کاملاً مشخص باشد که چه نوع ترافیک و تحت چه شرایطی از خط‌آهن عبور می‌کند. 
 
وی بیان کرد: تصمیمی اتحادیه این است که برای بخش بار و مسافر به تفکیک تصمیم اتخاذ شود که می‌خواهیم چه سطحی از خدمات داشته باشیم. 
 
مدیر امور مسافری و سریع‌السیر اتحادیه راه‌آهن‌های دنیا اظهار داشت: البته در این میان نحوه دسترسی مردم به خطوط و مزایای اجرای مسیر باید به دقت بررسی شود؛ باید مشخص شود که از راه‌آهن چه انتظاری داریم و نحوه سرمایه‌گذاری‌ها نیز باید روشن باشد. 
 
ایناکی بارون با بیان اینکه در اتحادیه چندین شورا و کارگروه برای مناطق مختلف دنیا داریم، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه توسعه ریلی و ارائه دانش روز به اعضای اتحادیه و تسهیل ارتباط اعضا با یکدیگر از وظایف این اتحادیه است. 
 
وی با بیان اینکه ایران یکی از اعضای فعال اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا است، گفت: سعی می‌کنیم فارغ از مسائل سیاسی به دولت‌ها و شرکت‌های ریلی کمک کنیم.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 574 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن - ریلی - سریع السیر


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار