پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 16:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49109صفحه نخست » ریلی 2شنبه، 1 شهریور 1393 - 12:15
مقایسه سوانح ریلی و جاده ای
  
ترابر نیوز:

 با توجه به طرح دوباره موضوع سوانح در فضای جامعه و مقایسه حوادث و تلفات ناشی از حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی، شهری و دریایی، بررسی مقایسه ای این موضوع خصوصا درباره ریل و جاده حایز اهمیت به نظر می رسد. 

به گزارش تین نیوز، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی، چندی پیش با اشاره به آمار تلفات تصادفات در دنیا در سال گذشته، یک میلیون و 204 هزار نفر بود و این در حالی است که کشور ایران با وجود دارا بودن یک درصد از جمعیت دنیا، 1.5 درصد از تلفات تصادفات را در سطح جهان دارد. 

کشاورزیان با بیان اینکه کاهش میزان تلفات صنعت حمل و نقل، موضوعی ملی است، از لزوم مشارکت همه دستگاه ها و عزم ملی با توجه به ابعاد متعدد و تاثیرات این سوانح سخن گفته است.

در این زمینه بر اساس آمار ارایه شده در حوزه  حمل و نقل ریلی، در دولت دهم 54 سانحه رخ داده است که 36 مورد از این سوانح مربوط به سوانح درجه یک است و 18 مورد حوادث منجر به خسارات جانی شده است. 

بر اساس همین آمار بدترین آمارسوانح مربوط به دو سال 1388 و 1391 بوده است که در سال 1388 تعداد مجروحان 7 کشته و 63 زخمی ودر سال 1391 تعداد مجروحان 4 کشته و 12 زخمی بوده است. همچنین میانگین تعداد سوانح ریلی بین سال های 1385 تا 1391، هشت سانحه و میانگین میزان سوانح منجر به جراحت در حمل و نقل ریلی 2.5 نفر در سال بوده  است.

آمار سوانح جاده ای 
اما همین آمار در حوزه  حمل و نقل جاده ای نشان می دهند که  از سال ۸۵ تاکنون روزانه ۶۵ نفر براثر تصادف در جاده ها جان خود را از دست داده اند. تنها در روز ۱۳ فروردین ، ۱۱۵۸ نفر در جاده ها جان باخته اند. در این میان استان تهران با ۲۸۷۲ تصادف و استان خراسان با ۲۶۷۸ تصادف در بین سالهای ۷۸ تا ۸۲ بالاترین رقم تصادف های جاده ای را به خود اختصاص داده اند. 

گفتنی است همین نکته باعث شده بانک جهانی ایران را در رتبه نخست حوادث جاده ای قرار دهد؛ آماری که فاصله بین نسبت تصادف های جاده ای در ایران و کشورهای صنعتی را ۲۰برابر می کند، این رقم حتی به نسبت کشورهای منطقه ۵ برابر معمول است.

شایان ذکر است بر اساس آمار مراکز جهانی کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای جهان سوم صدرنشین جدول تصادفات و تلفات صنعت حمل و نقل هستند و در این میان ایران هم متاسفانه در این زمینه در رده های بالای جدول قرار دارد.

تعداد بازدید: 872 ،    
  
کلیدواژه ها: مقایسه - سوانح - سوانح ریلی - سوانح جاده ای


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار