پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:15   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49101صفحه نخست » متروشنبه، 1 شهریور 1393 - 10:15
تکمیل 18 کیلومتر باقی مانده از خط 3 مترو/ تعداد قطارهای خط 3 مترو اعلام شد/ دلایل عقب ماندگی از برنامه در ساخت خط 7 مترو
  
ترابر نیوز:

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه بررسی وضعیت تکمیل خطوط مترو شهر تهران با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به شهروندان از وظایف مدیریت شهری است، گفت: بهره برداری به معنی نصفه کار کردن و یا نمایشی کار کردن نیست بلکه زمانی که پروژه ای به بهره برداری می رسد باید به طور کامل برای استفاده کاربران آماده باشد یعنی در خطوط مترو علاوه بر تکمیل بودن مسیر، باید تمام ایستگاه ها برای ارائه خدمات به شهروندان آماده باشد. 
 
به گزارش تین نیوز از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران وی بر لزوم حرکت بر مبنای برنامه تاکید کرد و اظهار داشت: نباید در اجرای پروژه ها از برنامه زمان بندی شده عقب بمانیم و بر همین اساس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران جلسات تخصصی خود را با معاونت ها و سازمان های مختلف شهرداری تنظیم می کند. 
 
برنامه های معاونت ترافیک شهرداری در سال 93
مسعود رنجبریان، مدیر کل برنامه ریزی معاونت ترافیک شهرداری تهران در تشریح برنامه های این معاونت در سال 93 گفت: بر اساس آمارهای اندازه گیری شده در سال 92 حدود 22 میلیون و 800 هزار جابه جایی درون شهری توسط وسایل نقلیه عمومی انجام گرفت که سهمی 56.1 درصدی را نشان می دهد و بر اساس برنامه باید این درصد در پایان سال 93 به 60.4 درصد ارتقا یابد. 
 
وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده باید در سال 93 میزان سهم استفاده از مترو از 13.8 درصد به 16.4 درصد ارتقا میزان سهم استفاده از اتوبوس از 20 درصد به 22.22 درصد افزایش و میزان استفاده از تاکسی و آژانس از 22 به 21.8 کاهش یابد. 
 
مدیر کل برنامه ریزی معاونت ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر 152 کیلومتر از خطوط و 88 ایستگاه در خطوط مترو تهران به بهره برداری رسیده است و سایر خطوط نیز در حال ساخت  برای بهره برداری است. 
 
رنجبریان در تشریح فعالیت های تکمیل خطوط مترو تهران به خط 3 مترو اشاره و اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود تا پایان سال 93 ضمن اینکه این خط از شمال به شهرک قائم می رسد؛ 5 ایستگاه در بخش جنوبی و میانی و 7 ایستگاه در بخش شمالی آن به بهره برداری برسد. 
 
وی با اشاره به طول 7.8 کیلومتری بخش شمالی خط 3 مترو تهران تصریح کرد: این مسیر از چهارراه قصر آغاز شده و به میدان قائم(عج) می رسد که پیشرفت فیزیکی آن 45 درصد است. 
 
مدیر کل برنامه ریزی معاونت ترافیک شهرداری تهران در خصوص بخش دیگر این مسیر اعلام کرد: مسیر حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا اتوبان شهید صیاد شیرازی که در حدود 6 کیلومتر است به همراه ایستگاه های آن تا پایان شهریور ماه جاری به بهره وری می رسد. 
 
رنجبریان درخصوص ایستگاه های این مسیر میزان پیشرفت آنها تصریح کرد: ایستگاه محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی و اتوبان شهید همت 72.5 درصد پیشرفت و ایستگاه محدوده خواجه عبدالله انصاری 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در شهریورماه بهره برداری می شود ضمن اینکه ایستگاه واقع در خیابان سهروردی با 74 درصد پیشرفت، ایستگاه محدوده مسیل باختر با 57 درصدپیشرفت، ایستگاه تقاطع سهروردی و شریعتی با 56 درصدپیشرفت، ایستگاه میدان نوبنیاد با 28 درصد پیشرفت و ایستگاه شهرک قائم(عج) با 5/26 درصد پیشرفت فیزیکی در فاز دوم و در پایان سالجاری به بهره برداری می رسد. 
 
وی درخصوص ایستگاه های واقع در ضلع میانی و جنوبی خط 3 اعلام کرد: ایستگاه میدان ولیعصر با 82 درصد پیشرفت، ایستگاه میدان فاطمی با 85 درصد پیشرفت تا نیمه اول سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و ایستگاه های واقع در خیابان ورزش و خلازیر هر کدام با 82.3 و 75.4 پیشرفت تا پایان سال به بهره برداری می رسد. 
 
تکمیل خط 3 مترو به طول 18 کیلومتر
هابیل درویش، مدیرعامل شرکت مترو تهران در این جلسه با تشریح فعالیت های شرکت مترو درخصوص ساخت خطوط اعلام کرد: هم اکنون 3 هزار نفر در 60 جبهه کاری در حال تکمیل خط 3 مترو تهران به طول 18 کیلومتر هستند. 
 
وی طول کل خط 3 متروی تهران را 37 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: در طول این مسیر 27 ایستگاه با توجه به جمعیت و  موقعیت مکانی برای دسترسی بهتر شهروندان به خطوط مترو ایجاد شده است. 
 
مدیرعامل مترو تهران در ادامه از شکسته شدن رکورد ساخت تونل مترو در دو هفته گذشته در این خط خبر داد و تصریح کرد: در حدود دو هفته پیش مترو تهران با ساخت 420 متر تونل لاینی و ریل گذاری رکوردی در حدود 5 برابر ساخت دستگاه های مکانیزه در دنیا را بدست آورد که رکوردی دست نیافتنی است. 
 
درویش با اشاره به تقسیم بهره برداری از 18 کیلومتر باقی مانده خط سه مترو تهران گفت: در فاز نخست بخشی از خط و تعدادی از ایستگاه ها در شهریور ماه به بهره برداری می رسند و در فاز دوم تا پایان سال تمامی 18 کیلومتر باقی مانده به بهره برداری می رسد. 
 
وی با اعلام اینکه در حال حاضر تنها حدود یک کیلومتر از حفاری تونل خط 3 باقی مانده است، اظهار داشت:  همزمان با مراحل ساخت تونل ها، ایجاد و ساخت ایستگاههای این خط نیز در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال تمامی ایستگاههای این مسیر که از اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران تا میدان قائم در شمال شرق تهران را به هم متصل می کند؛ به بهره برداری برسد. 
 
تعداد قطارهای خط 3 مترو
وی تعداد قطارهای درنظر گرفته شده برای تردد در این مسیر را 22 رام قطار 7 واگنه اعلام کرد و گفت: پیش از بهره برداری از مسیر تمامی قطارهای این مسیر آماده بهره برداری خواهند بود. 
 
محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، پس از استماع گزارش ساخت خطوط مترو روند کار را مناسب ارزیابی کرد و گفت: کار جمعی در حال انجام عزم اینکه تا پایان سال کاری روی زمین نماند کار خوبی است. 
 
وی با تاکید بر اینکه باید عملکرد شهرداری عملکردی جهادی باشد تصریح کرد: تفاوت عملکرد جهادی با عملکرد غیر جهادی در این است که در عملکرد غیر جهادی کارها بر اساس تخصیص مالی پیش می رود ولی در عملکرد جهادی دیگر منتظر تخصیص اعتبار نمی مانند و کار را با تمام قدرت پیش می برند. 
 
سرخو همچنین به مشکلات ترافیکی میدان هفت تیر اشاره و بر لزوم ایجاد خروجی مترو از قسمت شمالی میدان هفت تیر تاکید کرد که مدیرعامل مترو تهران از عملیات ایجاد این خروجی در حال حاضر خبر داد. 
 
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از شرکت مترو خواست تا گزارش عملکرد خود را به صورت هر ماه یک دفعه به کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند. 
 
بررسی وضعیت ساخت خط 7 مترو
بررسی وضعیت ساخت مترو خط 7 شهر تهران دیگر دستور جلسه این روز کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بود که مدیرکل برنامه ریزی معاونت حمل و نقل ترافیک به ارائه گزارش در خصوص آن پرداخت و اعلام کرد: خط 7 متروی تهران از ابتدای سال پیشرفتی 30 درصدی را داشته است ضمن اینکه تاکنون مبحث حفاری بیش از برنامه ریزی انجام شده و در حدود 13 کیلومتر به وسیله دستگاه های حفاری انجام شده است. 
 
رنجبریان از بهره برداری 3 ایستگاه در این مسیر تا پایان سالجاری خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر ایستگاه نواب 40 درصد پیشرفت فیزیکی، ایستگاه خیابان آذربایجان 15.5 درصد پیشرفت فیزیکی و ایستگاه تقاط جلال آل احمد 1.7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال به بهره برداری می رسد. 
 
درویش، مدیرعامل مترو تهران با اشاره به دلایل عقب ماندن از برنامه در تکمیل خط 7 اعلام کرد: برای جبران این عقب ماندگی از  پیمانکار خواسته شد تا ضمن ارائه برنامه ساخت جدید برنامه جبرانی خود را نیز ارائه کند. 
 
وی از تملک 90 درصد فضاهای مورد نیاز برای ایجاد ایستگاه های مترو این خط اظهار داشت: برای سرعت دادن به کار مقرر شد که ساخت هر ایستگاه به یک پیمانکار سپرده شود که تاکنون پیمانکاری بیشتر ایستگاهها واگذار شده است. 
 
بهروز، قائم مقام معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با تشریح عوامل عقب ماندن از برنامه در ساخت خط 7 مترو تهران اعلام کرد: در طول 2 ماه گذشته با تلاش تمام شهرداران مرتبط 130 پلاک آزاد شد و به جز مواردی خاص در این خصوص مشکلی وجود ندارد. 
 
وی اعلام کرد: هم اکنون موانع موجود در مسیر شناسایی شده و با اصلاح این موانع سرعت کار در این خط از خط 3 پیشی می گیرد. 
 
 رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه تابلوی کار شهرداری در واقع ساخت مترو نیست، بلکه حوزه خدمات دهی به شهروندان است، اظهار داشت: اگر شهرداری بتواند در حوزه خدمات دهی به شهروندان در حوزه اتوبوسرانی و مترو موفق عمل کند سبب ایجاد رضایت مندی کامل شهروندان می شود. 

سرخو، انجام کارهایی همچون ایجاد تابلوهای زیبا، برنامه های مختلف را در مترو تهران نشانه زنده و پویا بودن شهرداری دانست و بر لزوم تکمیل هرچه سریع تر پله های برقی در ایستگاه های مترو تاکید کرد. 
 
وی بر لزوم پیشی گرفتن از سایر کشورها در ارائه خدمت به شهروندان در حوزه مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: مردم مستحق این هستند که بهترین خدمات را دریافت کنند و بخشی از این خدمات در حوزه فعالیت های مدیریت شهری است.

تعداد بازدید: 2063 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو - مترو تهران


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  ۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مجروح در تصادفات ۵ روز اول طرح نوروزی پلیس در جاده ها
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار