پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:22   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48087صفحه نخست » دریایی2پنجشنبه، 26 تیر 1393 - 10:15
لغو تحریم بندر شهید رجایی با ورود نخستین کشتی بزرگ در 29 تیر/ برنامه‌ریزی برای افزایش 100 درصدی راه آهن در ترانزیت کالا
  
ترابر نیوز:

یک طرفه شدن جاده چالوس، هراز و فیروزکوه در روزهای پایانی هفته، تمدید انسداد محور قم – گرمسار تا 15 مرداد، برنامه‌ریزی برای افزایش 100 درصدی راه آهن در ترانزیت کالا، تکذیب خبر افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطار، کاهش 114 کیلومتری مسافت پروازی تهران به عتبات عالیات، لغو تحریم بندر شهید رجایی با ورود نخستین کشتی بزرگ در 29 تیر و ... مهمترین خبرهای حمل و نقلی هفته است که در گزارش زیر بازنشر شده است. 
 
بخش جاده‌ای

1- جاده چالوس، هراز و فیروزکوه در روزهای پایانی هفته یک طرفه شد
پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام اعمال محدودیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور، از یک‌طرفه شدن جاده چالوس، هراز و فیروزکوه در روزهای پایانی هفته خبرداد. 
به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه جاده چالوس، هراز و فیروزکوه در روزهای پایانی هفته یک طرفه می شود. 

2- امکان کاهش سرعت در جاده‌ها پس از بررسی جاده‌ها
سردار محسن مهرایی رئیس پلیس ترافیک شهری در مورد کاهش سرعت در جاده ها گفت: این موضوع پس از هماهنگی های پلیس با سازمان راه و ترابری و بررسی جاده ها انجام می‌شود اما آن چه که مهم است این است که پلیس براساس آیین نامه ها و قانون این موضوع را دنبال می کند. 

3- تمدید انسداد محور قم – گرمسار تا 15 مرداد   
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از انسداد محور قم – گرمسار تا 15 مرداد ماه 93 خبر داد. 
سرهنگ اردشیر جمشیدی راد اظهار داشت: به منظور ادامه و تکمیل عملیات راهسازی محور قم – گرمسار، جهت تبدیل راه اصلی موجود به آزادراه، زمان انسداد این محور تا 15 مرداد ماه 93 تمدید شد. 
وی گفت: در زمان انسداد محور، تردد وسایل نقلیه سبک از آزاد راه قم - تهران و در ادامه از مسیر منتهی به پاکدشت - گرمسار و تردد وسایل نقلیه سنگین از محور قدیم قم - تهران انجام خواهد شد. 

4- دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در شبکه راه‌ها فعال‌شد 
نماینده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌ها، اظهار داشت: مرکز مدیریت راه ها و سیستم های مدیریت هوشمند برای سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان در آمادگی کامل به سر می برند و طی تفاهم به عمل‌آمده با پلیس راهور ناجا، دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در شبکه راه ها فعال‌شده و اطلاعات ثبت‌شده برای اقدامات بعدی به پلیس راهور ارسال خواهد شد. 

بخش ریلی 

1- برنامه‌ریزی برای افزایش 100 درصدی راه آهن در ترانزیت کالا 

محسن پورسید آقایی مدیر عامل راه آهن تصریح کرد: گسترش سهم بخش ریلی در ترانزیت داخلی کالا از اولویت‌های اصلی دولت است و به دنبال آن هستیم با فراهم کردن مقدمات کار، این سهم را در آینده‌ای نزدیک به 100 درصد افزایش برسانیم.
وی افزود: البته سیاست‌ها تنها به گسترش ترانزیت داخلی کالا مربوط نمی‌شود و با توجه به موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی کشور، در تلاش هستیم سهم خطوط ریلی در ترانزیت بین المللی را نیز گسترش دهیم و در آینده‌ای نزدیک در این حوزه نیز به افزایش 100 درصدی برسیم. 

2- بهره‌برداری از راه آهن گیلان در سال 94
 عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: با اختصاص فاینانس به پروژه راه آهن گیلان، این پروژه تا پایان سال 94 به بهره برداری می‌رسد. 
مهرداد لاهوتی افزود: مراحل اجرای این پروژه با محدودیت منابع روبرو بود که قرار شده امسال از محل فاینانس به این پروژه تزریق شود تا با سرعت بیشتری شاهد پیشرفت این پروژه باشیم. 
به گفته لاهوتی پروژه راه آهن استان گیلان باید سال 91 باید به بهره برداری می رسید.

3- تکذیب خبر افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطار
پیش فروش بلیت قطارها از تاریخ اول مرداد تا 31 مرداد افزایش قیمت نخواهند داشت. 
مرتضی جعفری مدیر‌کل تنظیم و نظارت بر بازار راه‌آهن با تکذیب خبر افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطار در خصوص موضوع آزادسازی قیمت بلیت قطار گفت: موضوع آزادسازی قیمت بلیت قطار در آینده نزدیک اجرایی نخواهد شد اما احتمالاً افزایش قیمت‌های بلیت قطار پس از سفرهای تابستانی اعمال می‌شود. 

4- واژگونی واگن مخزن دار گاز مایع قطار باربری 
 واگن مخزن دار گاز مایع قطار باربری شنبه ساعت 24 در منطقه بهشتی شهرستان ری واژگون شد و به دنبال وقوع این حادثه یک صد خانوار از ساکنین شهرک راه آهن مجبور به تخلیه منازل خود شدند. 

بخش هوایی

1- مذاکرات ژنو راه ورود قطعات هواپیما به کشور را باز کرد
علیرضا جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره روند واردات قطعات هواپیما به کشور اظهار کرد: بعد از مذاکرات ژنو روند ورود قطعات هواپیماها به کشور همچنان ادامه دارد. 
وی افزود: در حال حاضر این قطعات به کشور وارد می‌شوند و با توجه به مذاکرات اخیر این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. 

2- پایان عمر مفید اقتصادی ناوگان هوایی ایران
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از به اتمام رسیدن عمر مفید اقتصادی ناوگان هوایی کشور خبر داد و افزود: حمل و نقل هوایی کشور برای توسعه با چالش‌ها و محدودیت های فراوانی همراه است. 
حمیدرضا غوابش با اشاره به اینکه تقریبا 40 درصد از مجموعه ناوگان هوایی ماهیانه به خاطر چک های دوره‌ای غیرفعال می‌شوند و پس از مدت کوتاهی دوباره به چرخه فعالیت خود بازمی گردند، افزود: عمر متوسط هواپیماها 22 سال است و معمولا وقتی سن یک هواپیما به 20 سال می رسد، عملا عمر مفید اقتصادی اش به پایان رسیده است. 

3- ناامیدی نسبت به آینده فرودگاه‌های کشور
علیرضا بهیرایی، کارشناس ارشد حمل‌ونقل هوایی در خصوص آینده فرودگاه‌های کشور گفت‌‌‌‌: به دلیل عدم برنامه‌ریزی و تصمیم‌‌های سلیقه‌ای که گرفته می‌شود و همچنین مدیریت‌های ضعیف در حوزه‌های مختلف و به کارگیری پرسنل غیرمتخصص نمی‌توان امیدی به آینده فرودگاه‌های کشور داشت. 
وی با اشاره به اینکه باید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها یک برنامه مدون داشته باشد افزود: باید این برنامه اعلام شود و بر طبق آیتم‌های آن کارها جلو برود البته در صورتی که سنگ‌اندازی وجود نداشته باشد، در غیر این‌صورت 10 سال آینده فرودگاه‌های کشور تفاوتی با 10 سال گذشته نخواهد داشت. 

4- کاهش 114 کیلومتری مسافت پروازی تهران به عتبات عالیات 
 معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به زودی مسافت پروازی تهران به عتبات عالیات 114 کیلومتر کاهش می یابد. محمد خداکرمی ضمن اعلام مطلب، اظهارداشت: کاهش 114 کیلومتری مسافت پروازی تهران به عتبات عالیات که کاهش 10 دقیقه زمان پروازی را دنبال داشته است از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه تسهیل ناوبری هوایی کشور به شمار می رود. 

بخش دریایی

1- لغو تحریم بندر شهید رجایی با ورود نخستین کشتی بزرگ در  29 تیر 

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از لغو تحریم بندر شهید رجایی خبر داد و اعلام کرد: نخستین کشتی بزرگ تا 29 تیر به این بندر وارد می‌شود. علی جهاندیده تصریح کرد: شرکت تایدواتر که در سال‌های گذشته مسئولیت بارگیری و ترانزیت کالا در این بندر را داشت تحریم شده بود و این مساله باعث کنار گذاشته شدن این بندر از مسیر تجاری شرکت‌های خارجی بود. او ادامه داد: با جابه‌جایی شرکت‌های فعال در بندر شهید رجایی و کنار رفتن شرکتی که نامش در بین تحریم‌ها قرار داشت، مذاکرات با طرف‌های خارجی صورت گرفت و آنها موافقت خود را برای بازگشت به این بندر اعلام کردند. 

2- ابلاغ قانون الحاق ایران به کنوانسیون تحدید مسئولیت برای دعاوی دریایی 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسئولیت برای دعاوی دریایی را برای اجرا ابلاغ کرد. 
در نامه رئیس مجلس به حسن روحانی رئیس جمهور آمده است: عطف به نامه شماره 256294/47160 مورخ 22/12/1391 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسؤولیت برای دعاوی دریایی که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ 5/3/1393 و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌شود. 

3- گردشگری دریایی با کمبود ناوگان رو به رو است
محمد سمیعی دبیرکل سابق اتحادیه مالکان کشتی با اشاره به کمبود ناوگان لازم برای گردشگری دریایی در کشورمان اظهار کرد: سازمان بنادر باید برای توسعه ناوگان گردشگری دریایی، از محل وجود اداره شده، بودجه ای اختصاص دهد. 
دبیرکل سابق اتحادیه مالکان کشتی ادامه داد: با توجه به مذاکرات ژنو و بهبودی که به نظر می رسد در روابط میان ایران و دولت های خارجی در حال شکل گرفتن است، در آینده حتما گردشگر بیشتری وارد ایران خواهد شد که در این صورت بخش گردشگری دریایی، باید پاسخگوی نیازهای بیشتری باشد و به همین دلیل باید این حوزه را تقویت کنیم. 

4- فرهاد خوانساری مشاور مدیرعامل در حوزه ارتباطات، روابط عمومی و امور بین الملل شد
محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حکمی، فرهاد خوانساری را به سمت مشاور مدیرعامل در حوزه ارتباطات، روابط عمومی و امور بین الملل، منصوب کرد. 
فرهاد خوانساری دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی است. وی دارای سابقه ای 25 ساله در حوزه روابط عمومی، تبلیغاتی و انتشاراتی است. 

 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 967 ،    
  
کلیدواژه ها: تحریم - بندر شهیدرجایی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار