چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:52   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47842صفحه نخست » ریلی 2پنجشنبه، 19 تیر 1393 - 09:30
قطار راه آهن بر ریل توسعه اهواز
  
ترابر نیوز:

 با توافق اولیه سید خلف موسوی شهردار اهواز و دکتر محسن پورسید آقایی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل راه آهن کشور، بخشی ازمشکلات ترافیکی شهر اهواز با همکاری راه آهن برطرف خواهد شد.

 
در جلسه ای که در دفتر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور سید شریف حسینی عضور هیات رئیسه و نماینده مردم اهواز در مجلس، موسوی شهردار اهواز و دکتر پورسید آقایی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن کشور و شهردار منطقه یک اهواز برگزار شد تفاهمات مهمی در جهت کاهش بار ترافیکی و تسهیل حمل و نقل شهری منعقد گردید.

 
موسوی در این جلسه ضمن تشکر از تدبیر و اهتمام هیات رئیسه مجلس در راستای گره گشایی از مشکلات شهروندان اهوازی با اشاره به قدمت و فرسودگی خطوط راه آهن در کلانشهر اهواز و در عین حال گسترش روزافزون جمعیت شهری،تراکم جمعیت و کمبود فضای سبز و لزوم حل مشکلات ترافیکی گفت: همکاری بین بخشی شهرداری با راه آهن، مسیر توسعه شهر اهواز را کوتاه تر خواهد نمود و مدیریت شهری را در خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان یاری خواهد رساند چرا که امروز زمین های بلااستفاده و خطوطی که بعضا گستره شهر را به چند قسمت تقسیم کرده، معظلات جدی در تکمیل راه های دسترسی و تسهیل عبور و مرور پدید آورده است.

 
شهردار اهواز در ادامه خواستار بررسی فنی امکان خروج خطوط راه آهن از مرکز شهر اهواز، بهسازی و ساماندهی ایستگاه ها و برخی تاسیسات راه آهن در شهر اهواز شد و خاطرنشان کرد: بی تردید مردم فهیم کلانشهر اهواز نگاه مثبت راه آهن را به مقوله رفاه و توسعه شهر اهواز فراموش نخواهند کرد.

 
وی همچنین این گونه نشست ها با مسئولین عالی رتبه کشور را که منجر به حل مشکلات شهروندان اهوازی خواهد شد را از دستاوردهای شورای چهارم ارزیابی کرد که در سایه همدلی و مساعی اعضای شورای اسلامی شهر محقق شده است.

 
موسوی در پایان رمز موفقیت نهاد شهرداری را در فقدان مدیریت واحد شهری، هم افزایی با سایر نهادها و سازمان ها و پرهیز از نگاه جزیره ای به مقوله مهم مدیریت شهری دانست و اضافه کرد: باید بکوشیم تا با وحدت رویه و جلوگیری از موازی کاری، جهت خدمات خود را به سوی جلب رضایتمندی عمومی هدایت کنیم و بدانیم خدمت به مردم ولایتمدار و صبور کلانشهر اهواز توفیقی است که باید قدردان آن بود.

 
همچنین سید شریف حسینی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همکاری راه آهن با شهرداری در مقطع شهر اهواز، حل همه مشکلات شهر را از توان شهرداری خارج دانست و گفت: راه آهن در ابتدای تاسیس یادآور توسعه و مدنیت و رفاه بود، اینک نیز باید با آسیب شناسی وضعیت موجود،بهینه سازی تاسیسات و اتخاذ تصمیمات فنی و کارشناسی، راه حل های پایدار و مناسبی ارائه کند تا نه تنها مانعی برای توسعه کالبدی شهر نباشد بلکه خود از عوامل توسعه زیبایی شهر و مولفه های رفاه در کلانشهر اهواز به شمارآید.

 
نماینده مردم اهواز در مجلس با اعلام حمایت هیات رئیسه مجلس از همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت ویژه به دو راهبرد اقتصاد و فرهنگ با استفاده از مدیریت جهادی را به عنوان استراتژی نظام اسلامی در سال 1393 معرفی کردند که یکی از مصادیق عمل به این استراتژی بدون شک توسعه و عمران شهری است.

 
سید شریف حسینی در پایان آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای تصویب قوانین راهگشا و موثر برای ایجاد توسعه و رفاه شهری اعلام کرد.

 
در ادامه این جلسه دکتر محسن پورسید آقایی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل راه آهن کشور ضمن استقبال از پیشنهادات شهردار اهواز از آمادگی سازمان متبوع خود برای همکاری با شهردای در راستای بهبود وضعیت خدمت رسانی به شهروندان اهوازی خبر داد و بر زیباسازی تاسیسات، ایستگاه ها و خطوط راه آهن تاکید نمود.

 
وی، رسولی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن کشور را برای بررسی میدانی مشکلات موجود و تهیه پیش نویس تفاهم نهایی به منظور بهره برداری از اراضی بلااستفاده راه آهن در شهر اهواز و زیباسازی و ساماندهی تاسیسات مامور نمود تا در هفته آینده ضمن حضور در اهواز در اولین فرصت راهکارهای لازم را ارائه نماید.

 
لازم به ذکر است در این جلسه تفاهم اولیه و مقدماتی جهت بازگشایی خیابان رضوی (به سمت پل راه بند) تا ایستگاه کارون و انتهای خیابان یوسفی صورت گرفت که در صورت اجرایی و عملیاتی شدن مسیر دسترسی در طول 1/2 کیلومتر در24 متر و فضای سبز به مساحت 6 هکتار را به شهروندان اهواز تقدیم خواهد کرد.

 

منبع:تن نیوز

تعداد بازدید: 778 ،    
  
کلیدواژه ها: قطار - راه آهن - ریل - توسعه - اهواز


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار