چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:48   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46636صفحه نخست » ریلی 2سه شنبه، 20 خرداد 1393 - 13:00
انتقاد عضو شورای شهر از بلاتکلیفی مسیر ریل راه آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸
  
ترابر نیوز:

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات مناطق ۱۷ و ۱۸ به دلیل وجود مسیر سابق ریل راه آهن از این مناطق گفت: این دو منطقه به دو محله بی دفاع شهری تبدیل شده اند.

 
محسن پیرهادی در این خصوص گفت: مشکلات فراوانی از جمله آلودگی های صوتی و بصری به دلیل وجود ریل راه آهن در مناطق 17 و 18 وجود دارد. علاوه بر این، این مسئله آسیب های اجتماعی و خطرات جانی برای مردم ایجاد کرده و این دو منطقه را به محلات بی دفاع شهری تبدیل کرده است.

 
وی افزود: به این مسئله باید عاجلانه رسیدگی کرد، زیرا اهالی این مناطق گناه نکرده اند و دولت باید با ملاحظات ویژه پروژه انتقال ریل راه آهن به فضای زیرسطحی را در این مناطق به اتمام برساند.

 
عضو کمیسیون نظارت شورای شهر با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به مشکلاتی که عبور راه آهن از مناطق 17 و 18 برای مردم ایجاد کرده، گفت: اگر قطار از منطقه یک هم عبور می کرد، با همین نگاه و همین میزان توجه به موضوع می پرداختند؟ نگاه تبعیض آمیز به جنوب شهر باید از بین برود و کیفیت خدمات شهرداری و دولت در این مناطق نباید پایین باشد. مردم این مناطق هم شهروندان همین شهر هستند.

 
پیرهادی با اشاره به تفاهم شفاهی که بین شهرداری و شرکت راه آهن برای تملک زمین های روی سطحی متعلق به راه آهن صورت گرفته، گفت: من دو بار از این منطقه بازدید کرده ام که وضعیت نامناسبی دارد و باید برای ساماندهی آن به تصمیم عاجل برسیم تا انتقال کامل قطار به تونل های زیرزمینی یا تملک زمین های روی سطح توسط شهرداری هر چه سریعتر انجام شود.

 
وی اضافه کرد: اگر قرار است فضاهای روی سطح در تملک راه آهن باقی بماند، باید حاشیه آن فریز شود تا نقطه امنی برای مردم ایجاد شود که این کار شدنی است. در کنار این منطقه نیز می توان کاربری های خدماتی، ورزشی و تفریحی برای برخوردارتر کردن این مناطق از سرانه های گوناگون ایجاد کرد.

 
عضو شورای شهر با اشاره به پتانسیل زمین های مسیر پیشین راه آهن در مناطق 17 و 18 گفت: از این زمین ها می توان برای ارتقای کیفیت خدمات شهری و سرانه های خدماتی و رفاهی استفاده کرد. اما همه اینها مستلزم تعیین تکلیف هر چه سریعتر این محدوده بین شهرداری و راه آهن است که نیاز به نگاه ویژه دارد.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 671 ،    
  
کلیدواژه ها: راه آهن - ریلی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار