سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:51   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46232صفحه نخست » مترویکشنبه، 11 خرداد 1393 - 12:30
پیشرفت خط 2 قطار شهری مشهد طی 100 روز 4 درصد بوده است
  
ترابر نیوز:
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد گفت: پیشرفت خط 2 قطار شهری مشهد طی 100 روز 4 درصد بوده در حالی که باید پیشرفتی 5.9 دهم درصدی داشته باشد.

 
مهدی ذاکرالحسینی ظهر امروز در نشست خبری که در ساختمان شورای شهر مشهد برگزار شد، در خصوص طرح جامع مشهد اظهار داشت: این طرح با کمک استانداری خراسان رضوی در شورای برنامه‌ریزی مصوب شده و در حال بررسی در شورای معماری و شهرسازی کشور است.

 
وی بیان داشت: در خصوص طرح تفصیلی نیز 70 درصد آن به اتمام رسیده و به دنبال آن هستیم که شهر را با ویژگی‌های ایرانی اسلامی مدیریت کنیم و همچنین امیدوارم طرح جامع حریم مشهد را نیز در آینده نزدیک داشته باشیم.

 
عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 17 هزار پرونده در کمیسیون ماده 100 وجود داشته، افزود: از این تعداد 3 هزار 866 پرونده حکم قلع گرفتند که 11 درصد آن اجرایی شده و این در حالی است که کل پرونده‌ها برای صدور پروانه تعداد 27 هزار عدد است.

 
ذاکرالحسینی در خصوص پیشرفت خط 2 قطار شهری مشهد بیان داشت: پیشرفت خط 2 قطار شهری از 15 بهمن سال 92 تا 31 اردیبهشت سال جاری 4 درصد بوده و این در حالی است که باید طبق برنامه 5.9 دهم درصد پیشرفت داشته باشد.

 
وی ادامه داد: متأسفانه ارقام کمک دولتی پایین است و ما امیدواریم در خط 2 قطار شهری همانطور که دولت اعلام کرده 50 درصد پرداخت اوراق مشارکت را می‌پردازد آن را عملی کند.

 
ذاکرالحسینی در پاسخ به سؤال دیگر در خصوص روند اجرایی میدان شهدا و تالار شهر نیز گفت: زمان‌بندی پروژه‌های میدان شهدا تغییر کرده و شورای شهر نیز نظارت دقیق‌تری در این پروژه دارد و در ارتباط با تالار شهر نیز طبق برنامه‌ریزی تا شهریور سال جاری افتتاح خواهد شد.

 
عضو شورای شهر مشهد در خصوص افزایش قیمت عوارض شهرداری اظهار کرد: افزایش عوارض 35 درصد است اما رقم پروانه در سال 93 نسبت به سال 92 هیچگونه افزایشی نداشته اما اگر کسی قرار باشد طبقه اضافه کند، سهم شهر را باید بپردازد.

 
وی در مورد بحث آسفالت نیز ابراز داشت: در سال جاری 600 هزار تن در بحث آسفالت دیده شده و همچنین در سال جاری کارخانه تولید آسفالت افتتاح خواهد شد و همچنین ما در حال مذاکره برای افزایش کیفیت آسفالت‌ها هستیم.

 
ذاکرالحسینی در پایان در خصوص پروژه میدان شهید گمنام نیز تصریح کرد: این پروژه تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها مشکل این طرح تملک شرکت نفت است.
 
 
منبع:تین نیوز
تعداد بازدید: 621 ،    
  
کلیدواژه ها: مترو مشهد


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار