چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:21   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44707صفحه نخست » ریلی 2دوشنبه، 8 اردیبهشت 1393 - 16:30
معاون راه آهن:دراجلاس قزاقستان راهکارهای توسعه ترانزیت درمنطقه بررسی می شود
  
ترابر نیوز:

معاون سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری اجلاس توسعه ترانزیت ریلی کشورهای مستقل مشترک المنافع در قزاقستان به منظور انجام هماهنگی در خصوص توسعه ترانزیت کالا در بین کشورهای منطقه خبر داد. 
 
حسین عاشوری افزود: این اجلاس هفته آینده در شهر آستانه قزاقستان برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان عضو ناظر شرکت می کند. 
 
وی با اشاره به مزیت های توسعه ترانزیت در بین کشورهای منطقه از جمله ترکمنستان، قزاقستان ، ازبکستان و ایران گفت: آمارها نشان می دهد در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته صادرات و ترانزیت کالا در بین این کشورها رشد قابل توجهی داشته است. 
 
به گفته وی در این مدت ترانزیت پنبه 15 درصد ، ترانزیت گندم 100 درصد و ترانزیت سیمان صادراتی به کشورهای یاد شده نیز 70 درصد رشد نشان می دهد. 
 
عاشوری اظهار داشت: کشورهای آسیای میانه تعرفه ترانزیت خاصی دارند و جمهوری اسلامی ایران نیز در ترانزیت کالا از تعرفه های خود پیروی می کند ، اما برای افزایش ترانزیت معمولا کشورها تخفیف هایی را در نظر می گیرند. 
 
به گفته این مقام مسوول ازبکستان شش ماه پیش درخواست کرده است که محموله های ترانزیتی پنبه که از مسیر ایران می گذرد از تخفیف 40 درصدی برخوردار شود، اما با توجه به کارشناسی های انجام شده ما با تخفیف 30 درصد پلکانی موافق هستیم. 
 
وی گفت: ازبکستان همچنین درخواست 30 درصد تخفیف در تعرفه حمل کود شیمیایی کرده که با بررسی های تخصصی، نظر کارشناسان ما تخفیف 25 درصدی است.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 646 ،    
  
کلیدواژه ها: اجلاس - قزاقستان - توسعه - ترانزیت - ریلی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار