چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:52   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44626صفحه نخست » ریلی 2یکشنبه، 7 اردیبهشت 1393 - 12:30
افزایش 100درصدی ترانزیت ریلی در سال جاری/ بلیت قطار گران نشد
  
ترابر نیوز:

مدیرعامل راه آهن معتقد است امسال افزاش ترانزیت ریلی ایران دو برابر خواهد شد. 

محسن پورسیدآقایی در حاشیه اجلاس سه جانبه روسای راه آهن ایران ـ ازبکستان ـ ترکمنستان، به خبرنگار تین نیوز گفت: این اجلاس در جهت بهبود شرایط ترانزیت بین سه کشور و یکسان سازی تعرفه های ترانزیت، برگزار شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، افزود: ترانزیت ریلی، مصداق اقتصاد مقاومتی است و می تواند باعث رشد اقتصادی کشور شود.

پورسیدآقایی اضافه کرد: با توجه به جو مثبت مذاکرات و با توجه به توافقات حاصل شده، امیدواریم حجم ترانزیت کالا از مرز ایران، امسال به دو برابر افزایش یابد.

مدیرعامل راه آهن ایران درباره عدم عضویت ایران در کنوانسیون MTT به تین نیوز اظهار کرد: علیرغم این که ایران عضو این کنوانسیون نیست اما حاضر است نرخ تعرفه ها را بر اساس این کنوانسیون، اعمال کند و عدم عضویت ما، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که «آیا با توجه به افزایش نرخ سوخت، در بخش مسافری و باری راه آهن، افزایش تعرفه خواهیم داشت؟» گفت: در بخش مسافری، در حال حاضر تعرفه ها ثابت است. همچنین راه آهن در بخش باری، در جهت معکوس عمل کرده و تخفیف های خوبی قائل خواهد شد تا باعث جذب بار از جاده به سمت ریل شود.

پورسیدآقایی همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا شرکت های خصوصی، افزایش تعرفه خواهند داشت؟» اظهار کرد: اختیار سیاستگذاری در این باره بر عهده راه آهن است و شرکت های خصوصی حق افزایش تعرفه را ندارند.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 723 ،    
  
کلیدواژه ها: ریلی - ترانزیت ریلی - پورسید آقایی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار