چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:32   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44526صفحه نخست » مطلب ویژهشنبه، 6 اردیبهشت 1393 - 11:22
ضرورت های هدفمندسازی یارانه ها و توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی
ضرورت های هدفمندسازی یارانه ها و توسعه حمل و نقل ریلی و هواییروزانه 70میلیون لیتر بنزین یارانه ای با یک سوم قیمت در کشور توزیع می شود قیمت واقعی بنزین حدود 3000 تومان است که با یک سوم قیمت توزیع می شود یعنی از 210 میلیارد تومان بنزینی که روزانه توزیع می شود 140 میلیارد تومان آن بنزین یارانه ای است به این ترتیب یارانه بنزین در سال چندین هزار میلیارد تومان است. این یارانه بیشتر به قشر پر در آمد تر جامعه تعلق می گیرد آنها که تعداد خودرو بیشتری دارند یارانه بیشتری هم دریافت می کنند بدون توسعه مناسب و سریع حمل و نقل عمومی خصوصا حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری نمی توان مسیر واقعی کردن قیمت بنزین و گازوئیل را ادامه داد و دولت چاره ای جز انقلاب ریلی در دوره مدیریت خود ندارد.
  

ترابر نیوز:

روزانه 70 میلیون لیتر بنزین یارانه ای با یک سوم قیمت در کشور توزیع می شود قیمت واقعی بنزین حدود 3000 تومان است که با یک سوم قیمت توزیع می شود یعنی از 210 میلیارد تومان بنزینی که روزانه توزیع می شود 140 میلیارد تومان آن بنزین یارانه ای است به این ترتیب یارانه بنزین در سال چندین هزار میلیارد تومان است. این یارانه بیشتر به قشر پر در آمد تر جامعه تعلق می گیرد آنها که تعداد خودرو بیشتری دارند یارانه بیشتری هم دریافت می کنند مثلا خانواده ای که 3 خودرو دارد روزانه 3 برابر افرادی که یک خودرو دارند یارانه دریافت می کنند و آنهایی که هیچ خودروی ندارند کم بهره ترین افراد از یارانه بنزین و گازوئیل هستند. 

بیشتر افراد ساکن در روستا و شهرهای کوچک کم بهره ترین افراد کشور از یارانه بنزین و گازوئیل هستند اقشار کم درآمد و متوسط به پائین جامعه که از کمترین یارانه ها برخوردار هستند بیشترین دلبستگی به نظام و انقلاب و کشور را دارند و در زمان جنگ این قشر بیشترین هزینه را برای دفاع از کشور پرداخت نمودند. دولت موظف است بیشترین حمایت را از قشر کم درآمد جامعه داشته باشد و فعالیت های مولد و اشتغال زا به سمت مناطق کمتر توسعه یافته هدایت شود.

سرمایه گذاران و کارآفرینان که در واقع جهادگران و ایثارگران حوزه اقتصاد و تولید و توسعه کشور هستند نیز باید مورد حمایت های ویژه دولت قرار گیرند چرا که این نخبگان سرمایه های بزرگ ملت ایران و موتور محرک اقتصاد و توسعه کشور می باشند 

توزیع گسترده یارانه بنزین و گازوئیل عوارض زیادی برای اقتصاد بهداشت و امنیت کشور در پی داشته اقتصاد یارانه ای مانع توسعه حمل و نقل هوایی و ریلی بود. منجر به افزایش شدید ترافیک و حمل و نقل جاده ای و  آلودگی هوا و خساراتهای مادی و معنوی تصادفات جاده ای شده است. دولت توان لازم برای حمایت از شرکتهای حمل و نقل هوایی جهت خرید هواپیماهای جدید را نداشته و این حوزه آسیب های زیادی متحمل شده است حمل و نقل ریلی نیز در شرایط توزیع بنزین و گازوئیل یارانه ای در حاشیه قرار گرفت و مزیت های ویژه آن پنهان ماند.

بدون توسعه مناسب و سریع حمل و نقل عمومی خصوصا حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری نمی توان مسیر واقعی کردن قیمت بنزین و گازوئیل را ادامه داد و دولت چاره ای جز انقلاب ریلی در دوره مدیریت خود ندارد.

امیدها برای توسعه و پویایی اقتصاد کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فزونی یافت و عملکرد خوب ددولت در اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ای آینده ای روشن تر را برای کشور نوید می دهد امید است دولت تدبیر و امید بتواند چراغ  امید به زندگی بهتر را در خانه همه ایرانیان روشن نماید که انشاء الله با همت مدیران و پیگیری مردم چنین امری محقق خواهد گردید. مدیران ضعیف، منفعت طلب  و باند باز نمی توانند در این مسیر دولت را یارای نمایند و به مرور باید جای خود را به مدیران توانمند با سود، کاردان،دلسوز و همراه با برنامه های این دولت بدهند و این امر با پیگیری نخبگان و دلسوزان دولت محقق خواهد گردید.

http://nedayehamvatan.blogfa.com

تعداد بازدید: 34272 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار