چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:32   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43370صفحه نخست » مطلب ویژهچهارشنبه، 21 اسفند 1392 - 15:26
مصرف گازوئیل بنام بخش حمل و نقل به کام قاچاقچیان
مصرف گازوئیل بنام بخش حمل و نقل به کام قاچاقچیانترابر نیوز: جمع مصرف کامیون ها و اتوبوس ها و مینی بوس ها در روز کمتر از 30میلیون لیتر است اما در آمار های مصرف گازوئیل حمل و نقل جاده ای بیش از 60 میلیون لیتر ذکر می شود.حتی مصرف تراکتور ها و حمل های بدون بار نامه و سایر حمل هارا نیز در نظر بگیریم باز میزان مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل جاده ای به 60 میلیون لیتر در روز نمی رسد. دلیل ارائه این آمارهای خلاف واقع چیست؟واقعا سالانه چند میلیون لیتر گازوئیل قاچاق می شود؟ 20 میلیون لیتر یا بیشتر؟چه کسانی پشت پرده قاچاق بسیار گسترده و مافیایی گازوئیل و بنزین در کشور هستند؟
  

ترابر نیوز:

در سال 1391 تعداد 27 میلیون سفر با بارنامه توسط انواع کامیون ها انجام شد یعنی 380هزار کامیون هر کدام در سال 71 و در ماه 6 سفر داشته اند که متوسط مسافت هر سفر حدود 500 کیلومتر بوده است.به این ترتیب مجموع کامیون ها در سال 91 معادل 13.5میلیارد کیلومتر سفر کرده اند. با لحاظ مصرف 70 لیتر در 100 کیلومتر(هفت دهم لیتر در هر کیلومتر)  کل مصرف کامیون ها برابر  9.5 میلیارد لیتر گازوئیل در سال  و 26 میلیون لیتر در روز است  
تعداد اتوبوس و مینی بوس فعال در کشور 54000 دستگاه می باشند.که 58 میلیارد نفر کیلومتر مسافر جابجا نموده اندکه 6  میلیارد آن مربوط به تاکسی ها می باشد.متوسط مسافت طی شده در هر سفر 195 کیلومتر می باشد.مصرف سوخت 20 سی سی برای هر نفر کیلومتر مسافر 
به این ترتیب کل مصرف گازوئیل در حمل و نقل جاده ای مسافری برابر است با 52*20 که معادل یک میلیارد لیتر می گردد به این ترتیب مصرف گازوئیل اتوبوس ها و مینی بوس ها روزانه حدود 3 میلیون لیتر می باشد.
جمع مصرف کامیون ها و اتوبوس ها و مینی بوس ها در روز کمتر از 30میلیون لیتر است اما در آمار های مصرف گازوئیل حمل و نقل جاده ای بیش از 60 میلیون لیتر ذکر می شود.حتی مصرف تراکتور ها و حمل های بدون بار نامه و سایر حمل هارا نیز در نظر بگیریم باز میزان مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل جاده ای به 60 میلیون لیتر در روز نمی رسد. دلیل ارائه این آمارهای خلاف واقع چیست؟
آیا دلیل آن سرپوش گذاشتن بر حجم بسیار گسترده قاچاق گازوئیل توسط افراد دانه درشت نمی باشد؟
واقعا سالانه چند میلیون لیتر گازوئیل قاچاق می شود؟ 20 میلیون لیتر یا بیشتر؟
سود قاچاقچیان از این محل چقدر است؟ 20 هزار میلیارد تومان 30هزار میلیارد تومان یا بیشتر؟
چه کسانی پشت پرده قاچاق بسیار گسترده و مافیایی گازوئیل و بنزین در کشور هستند؟

 

تعداد بازدید: 37225 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار