سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:17   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41382صفحه نخست » دریایی2جمعه، 27 دی 1392 - 23:45
اخبار دریایی ایران در هفته گذشته/ سقوط بندر شهیدرجایی در رتبه‌بندی جهانی
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز | سقوط بنادر ایران در رتبه بندی جهانی سال 2013 و آغاز ساخت 150 شناور باری، برخی از مهم ترین اخبار ایران در هفته گذشته هستند.

به گزارش تین نیوز، هفته گذشته، رتبه بندری 100 بندر برتر جهان از نظر میزان عملیات کانتینری در سال 2013، منتشر شد که در این رتبه بندی، بندر شهیدرجایی در رتبه 59 قرار گرفت. بندر شهید رجایی، پیش از این و در سال 2012 نیز با سقوط 10 پله ای نسبت به سال 2011 از رتبه 48 جهان به رتبه 58 جهان سقوط کرده بود.

اکنون طبق آمار رسمی منتشر شده، بندر جبل علی امارات را می توان به عنوان بندر هاب خلیج فارس دانست. این بندر، در رده بندی جهانی بنادر در سال 2013، عنوان پرترافیک ترین بندر حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه را به خود اختصاص داد و به رتبه نهم جهان دست پیدا کرد.

آتش‌سوزی یک بندر باری در بندر دیر و نجات سرنشینان
در نخستین روز هفته گذشته، یک کشتی باری در 42 مایلی آب های بندر دیر دچار آتش سوزی و غرق شد. سرنشینان این کشتی که همگی از ملوانان خارجی تبعه بنگلادش و ناخدای ایرانی بودند، با کمک تیم نجات دریایی، نجات یافته و با خودرو سواری به مرکز استان بوشهر منتقل شدند.

این کشتی که در حال حمل بار گچ از بندر بوشهر به یکی از کشورهای خارجی بود، بر اثر اتصالی در موتورخانه، دچار آتش سوزی و بخش اعظمی از کشتی، طعمه حریق شد.

آغاز معاملات سهام کشتیرانی دریای خزر در فرابورس
علی اکبر غنجی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، با اشاره به موافقت انجام شده با درخواست پذیرش سهام این شرکت در فرابورس گفت: پس از ثبت شرکت در سازمان بورس و اوراق بهادار و ارائه صورت های مالی شرکت کشتیرانی دریای خزر به بورس، به زودی نام این شرکت در فهرست نرخ های فرابورس، درج و معاملات آغاز می شود.

وی به سرمایه 540 میلیارد ریالی این شرکت اشاره کرد و افزود: 87.4 درصد از سهام این شرکت متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، 10 درصد از آن شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی، 2.46 درصد مربوط به شرکت کشتیرانی والفجر، 14 صدم درصد متعلق به شرکت خدمات دریایی و مهندسی قشم است و بقیه را سهامداران خرد تشکیل می دهند.

بهره‌برداری از 2 فروند لندی‌کرافت چندمنظوره 1000 تنی در خرمشهر
این لندی‌کرافت ها در جریان بازدید حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر، بهره برداری شدند. 

لندی‌کرافت 1000 تنی فرشته 2 و پاس یار، قابلیت حمل سوخت، آب، بار روی عرشه و کانتینر را دارند و توسط صنایع دریایی شهید موسوی ساخته شده اند.

آغاز ساخت ۱۵۰ شناور باری
احمد هاشمی، مدیرعامل تعاونی‌های حمل و نقل دریایی کشور، گفت: پیگیر نوسازی شناورها و منتظر تمام شدن تغییرات مدیریتی در سازمان بنادر برای ادامه جلسات هماهنگی هستیم.

وی افزود: انجام نوسازی شناورهای مسافری که از مدتی قبل آغاز شده کماکان ادامه دارد و تعدادی از آنها آماده است و تعداد دیگری هم درگیر مسائل بانکی هستند. منتظر استقرار مسئولان جدید دولتی برای نوسازی 150 شناور سنتی باری هستیم تا بتوانیم تفاهم‌نامه را به امضا برسانیم.

تعداد بازدید: 696 ،    
  
کلیدواژه ها: سقوط بندر شهیدرجایی در رتبه‌بندی جهانی


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار