چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:51   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39573صفحه نخست » دریایی2چهارشنبه، 6 آذر 1392 - 15:15
مذاکره وزارت راه با کشتیرانی‌های بزرگ جهان/خطوط کشتیرانی خارجی به بنادر ایران بازمی‌گردند
  
ترابر نیوز:

ترابر نیوز |  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره این سازمان با خطوط کشتیرانی بزرگ جهان خبر داد و گفت: با نهایی و اجرایی شدن این مذاکرات، خطوط کشتیرانی خارجی بار دیگر تردد مستقیم به بنادر کشور را از سرخواهند گرفت. 
محمد سعید نژاد با استقبال از توافق‌نامه ژنو گفت:باید منتظر اقدامات عملی گروه 1+5 در اجرای توافقات و کاهش و همچنین لغو تحریم ها بود. 
وی از لغو تحریم بیمه های دریایی و حمل و نقل کالا به عنوان یکی از بخش های مهم توافق ژنو نام برد و گفت:در صورتی که اقدام عملی در رفع تحریم های این بخش صورت گیرد شاهد کاهش هزینه ها و روان شدن عملیات حمل کالا خواهیم بود که این موضوع رضایت بیشتر صاحبان و مصرف کنندگان کالا را فراهم و همچنین افزایش مشارکت و سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل را به دنبال خواهد داشت. 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:علاوه براین با عملیاتی شدن مفاد این توافق نامه بزودی شاهد افزایش تردد خطوط کشتیرانی خارجی به بنادر کشور خواهیم بود. 
وی از مذاکره با خطوط کشتیرانی خارجی برای فعالیت مجدد و تردد مستقیم کشتی های آنها به بنادر کشور خبر داد و گفت:در این ارتباط در حال آماده سازی بنادر برای بازگشت خطوط کشتیرانی خارجی و همچنین افزایش عملیات بندری کشور هستیم . 
سعید نژاد در عین حال با اشاره به تردد تعدادی از خطوط کشتیرانی خارجی به بنادر کشور گفت: خوشبختانه با وجود توقف تردد تعدادی از خطوط کشتیرانی خارجی ؛عملیات بنادر کشور کاهش چشمگیری نداشته است با این همه و با توجه به اینکه تعداد این خطوط متناسب با ظرفیت بنادر کشور نیست باید اقدامات لازم را برای افزایش این خطوط انجام دهیم. 
 
وی کاهش هزینه های حمل و قیمت تمام شده کالا و رونق تجارت دریایی کشور را از اولویتهای سازمان بنادر در شرایط فعلی اعلام کرد و گفت:موضوع دیگری که در برنامه های ما قرار دارد کاهش ترانزیت تایم و زمان حمل و نقل کالاهای ترانزیتی از بنادر و همچنین استفاده بیش از پیش از مسیر ترانزیتی ایران است به طوری که با اقداماتی که انجام می شود استفاده از مسیر ترانزیتی ایران در اولویت کشورهای دیگر قرار گیرد. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی انعطاف پذیری نظام تعرفه های بندری به گونه ای که برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی ایجاد جذابیت کند را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد.

 

منبع:تین نیوز

تعداد بازدید: 746 ،    
  
کلیدواژه ها: سازمان بنادر - محمد سعید نژاد - همکاری با کشتیرانی‌های بزرگ جهان


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار