چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 08:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23639صفحه نخست » مطلب ویژهشنبه، 18 شهریور 1391 - 09:17
مصاحبه اختصاصی ترابر نیوز با جناب آقای علی اکبر آقایی
بخش خصوصی می تواند ناوگان ریلی را توسعه دهد
بخش خصوصی می تواند ناوگان ریلی را توسعه دهدشبکه حمل و نقل ریلی اعتبارات قابل توجهی ندارد/دولت در نوسازی واگن های ریلی سریعتر عمل کند/بخش خصوصی می تواند ناوگان ریلی را توسعه دهدبه جرات می توان گفت که در کمیسیون عمران مجلس هشتم، بسیاری از مسائل مربوط به شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای مطرح و برای توسعه آن شعارهایی داده شد که متاسفانه در عمل، اقدامی که خوشایند مردم باشد صورت نگرفت، کمیسیون عمران مجلس نهم نیز با ابراز امیدواری از اینکه بتواند در توسعه این صنعت موثر واقع شوند کار خود را آغاز کرده است.
  

نماینده مردم سلماس در مجلس نهم، در مورد اعتبارات اختصاص یافته به بخش حمل و نقل ریلی گفت: اعتبارات قابل توجهی به بخش حمل و نقل ریلی داده نشده است.
علی اکبر آقایی، در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی ترابر نیوز  افزود:  باردیگر کمبود اعتبارات در بخشی مشکل ساز شده است که با وجود اینکه که همه بر آن تاکید دارند اما راهکاری هم برای حل این مشکل ارائه نمی کنند.
وی با بیان اینکه پس از تخصیص اعتبارات به بخش حمل و نقل ریلی و جاده ای، مهمترین مشکل عمر زیاد واگن های ریلی است، تصریح کرد: این معضل، واقعیتی است که باید به آن توجه کرد و برای نوسازی واگن‌های ریلی اعتبارات کافی در نظر گرفت.
 به گفته جناب  آقایی، در قانون برنامه پنجم توسعه و حتی در قانون حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت دولت ملزم شده سن ناوگان ریلی کشور را کاهش دهد، که متاسفانه تا کنون اقدام جدی صورت نگرفته است.
به گفته آقایی،‌ اعتبارات قابل توجهی در بخش حمل و نقل ریلی وجود ندارد، این در حالیست که ارتقای بهره‌وری در شبکه حمل و نقل ریلی می‌تواند روند جابجایی کالا و مسافر را تسهیل کرده و به آن سرعت دهد.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی، گفت: بخش خصوصی در بخش ناوگان ریلی وارد شده؛ اما حضور چندان درخشانی ندارد چرا که زیرساخت‌ها در اختیار دولت است؛ اما دولت باید زمینه بیشتری را برای حضور این بخش در حوزه حمل و نقل ریلی فراهم کند.
بر اساس این گزارش، حضور بخش خصوصی در ناوگان ریلی درحالی مطرح شده است که بخش خصوصی ریلی همواره عدم توجه دولت به این مهم را از مشکلات خود می داند اما تا کنون اقدام موثری برای برطرف شدن این مشکل صورت نگرفته است.
آقایی با بیان اینکه، یکی از علل پیشرفت ناوگان ریلی برخی از کشورها، میدان دادن به بخش خصوصی است، خاطر نشان کرد: باید برای توسعه این بخش از صنعت که تاثیری مستقیم بر اقتصاد ملی و همچنین افزایش اشتغالزایی دارد، شرایط لازم توسط دو لت مهیا شود.
 

تعداد بازدید: 2285 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار