پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:56   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1330صفحه نخست » دوشنبه، 18 خرداد 1388 - 11:30
هشدار؛ مواظب انجمن حجتیه باشید
هشدار؛ مواظب انجمن حجتیه باشید
  

هشدار؛ مواظب انجمن حجتیه باشید
حرکت‌‌های اصیل همواره توسط جریان‌های پنهان و پشت پرده و باندهای طالب حضور دائمی در قدرت به انحراف کشیده می‌شوند. یکی از این جریانات در کنار سایر باند‌های فرصت‌طلب "انجمن حجتیه" می‌باشد.
این مطلب را "بهرام نکیسا" عضو مجمع نیروهای خط امام در جمع گروهی از جوانان و نیروهای سیاسی استان بوشهر بیان داشت.
وی افزود: این باندها و جریانات، افراد و عواملی دارند که متناسب با شرایط و فضای جامعه برای مصادره کانون‌های قدرت چه انتصابی و چه انتخابی در زمان لازم وارد میدان می‌نمایند و با این شیوه، آنان را که بر مبنای اعتقادات و اندیشه‌هایی ناب و مردمی با حمایت مردم توانسته‌اند تحولی را در جامعه شکل دهند، حذف می‌نمایند و آن تحول را از مسیری که در پیش گرفته منحرف می‌سازند.
نکیسا در ادامه گفت: جریانات و باندهای پشت پرده با نفوذ نیروهای خود در طیف‌های راست و چپ به اهداف‌شان دست می‌یابند. این جماعت پرده‌نشین در استان بوشهر علی‌رغم این ‌که در دوم خرداد با شکست مواجه گردیدند ولی بعد‌ها باز با فشار و نفوذ توانستند حتی متأسفانه در دولت اصلاحات نیز به اهداف‌شان برسند و علاقه‌مندان به امام، مردم و تفکر اصلاح‌طلبی را از صحنه خارج نمایند تا آن‌جا که حاصل و نتیجه‌ی آن، این شد که اکنون در استان مشاهده می‌نمایید.
وی خاطر نشان کرد: افرادی که در پرتو قدرت گرفتن جناح راست البته با حمایت نظارت استصوابی در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی پیمان همراهی و همکاری با راست را امضاء نمودند، در دوران اصلاحات نیز بعضاً شاهد حضور‌شان در مناصب بودید که این مهم در غفلت نیروهای سیاسی و مردمی انجام پذیرفت.
نکیسا گفت: مجلس چهارم که تشکیل گردید مجلسی صد در صد وابسته به جناح راست بود، گر چه سکوت برخی گروه‌ها و افراد خاص در آن مقطع نیز به تشکیلِ یک دستِ مجلس آن روز کمک نمود و بعدها نیز همان گروه‌ها و افراد خود هزینه‌ی این سکوت را پرداخت کردند. لکن انحراف و حذف، و اجرای نظارت استصوابی اول با حمایت کسانی رونق گرفت که بعدها خود تاوان آن حمایت را پرداختند. نمایندگانی که با حمایت جریان راست در آن زمان از استان بوشهر وارد مجلس شورای اسلامی شدند آقایان خواجه‌پور، رازقی و شهریاری بودند. وی افزود: جریان راست در استان خواهان عزل سریع استاندار وقت و سه فرماندار وی بودند. آن روز جریان راست آقایان صحرائیان استاندار و شرفی فرماندار کنگان و شریعتی فرماندار دشتی و قائدزاده فرماندار پیشین بوشهر ـ که در آن ایام فرماندار دشتستان بود ـ را مانع هماهنگ شدن‌شان در استان می‌دانستند و لذا سریعاً این چهار نفر را در اولویت اولِ تغییر قرار دادند. گر چه در انتخاب استاندارِ جایگزین به اهداف‌شان نرسیدند ولی از سویی افرادی را در سیستم مدیریتی استان جای دادند که باز در دولت اصلاحات نیز با فشار افراد جناح راست و گروه‌های غیر رسمی وابسته به آنان در استان در مصادر امور قرار گرفتند و آنانی که با تلاش و پشتکار و حمایت و همراهی مردم توانسته بودند فرزند فاضل و معنوی امام (ره) آقای خاتمی را انتخاب نمایند توسط آنهایی که با فضای حاکم بر مجلس چهارم و پنجم عهده‌دار امور در استان شده‌ بودند ـ که به دلیل عملکردشان دوم خرداد شکل گرفت ـ حذف شدند و باز آن شد که بود و با یک بازگیری، مسیر اصلاح‌طلبی مردم را به همان راهی برگرداندند که مردم در دوم خرداد به آن "نه" گفته بودند.
بهرام نکیسا در ادامه تصریح کرد: در واقع نیروهایی که بر مبنای تفکر اصلاح‌طلبی، هزینه روی کار آمدن دولت اصلاحات را پرداخته بودند چون با جریانات پشت پرده و کانون‌های قدرت ـ که همیشه در اندیشه حضور عوامل‌شان در مصادر امور می‌باشند ـ ارتباط نداشتند، نتوانستند در مناصب حضور یایند و حماسه‌ی دوم خرداد نیز مثل همه‌ی حرکت‌‌های اصیل که همواره توسط جریان‌هایی به انحراف کشیده می‌شود و توسط فرصت ‌طلب‌ها و معامله‌گرهاـ که در استان خودمان نیز در دوران اصلاحات کم نبودند ـ در آخر مصادره گردید تا روزگاری بتوانند از افتخار حضور در دولت آقای خاتمی و دولت اصلاحات بدون توجه به پیام و هدف اصلاحات در زمان کسادی بازار جریانات و باندهای پشت پرده که ریشه در راست و حجتیه دارند از آن استفاده و بهره‌‌گیری نمایند.
وی یاد‌آور شد: در طول تاریخ صدها مورد بوده است که هر حرکت و تحولی که خواسته‌ی به حق مردم بوده، به واسطه افرادی که توانسته‌اند خود را در کانون تصمیم‌گیری‌ها نفوذ دهند، منحرف و آن‌گونه که خود می‌خواسته جلوه داده‌اند. فکر می‌کنید اگر نیروهای واقعی اصلاح‌طلب عهده‌دار امور شده بودند فرجامی چنین را شاهد بودیم؟
وی افزود: ضرورت هشیاری نیروهای اصلاح‌طلب و روشنفکر جامعه مبنی بر جلوگیری از احیای مجدد تفکر انجمن حجتیه و جناح تمامیت‌خواه کاملاً احساس می‌شود، چرا که یکی از مأموریت‌های اصلی انجمن حجتیه نفوذ در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری است که امام (ره) همواره نسبت به نفوذ آنان دغدغه و دلمشغولی داشتند. بر دوستداران جمهوری اسلامی، امام، شهیدان و مقام معظم رهبری که در اندیشه‌ی خدمت به ایران زمین و خواهان احیاء مجدد تفکر اصلاح‌طلبی در کشور و استان بوشهر هستند، واجب است که فریب افراد فرصت طلب را نخورده و مواظب و مراقب بوده تا اهداف انجمن حجتیه در استان‌مان محقق نگردد. چرا که جریاناتی پشت پرده وجود دارد که مرکزیت آن به عوامل انجمن حجتیه ختم می‌شود و این‌ها برای رسیدن به اهداف خود از همه‌ی ابزار و افراد و عوامل استفاده می‌کنند تا با جریان خط امام و اصلاح‌طلب و انقلابی و روشنفکر ایران تسویه حساب نمایند. این تفکر (انجمن حجتیه) برای به انحراف کشیدن مسیر اصلاح‌طلبانه‌ی مردم ایران برنامه‌های عوام فریب فراوان دارد که نمونه‌های آن را دیده‌ایم.
عضو مجمع نیروهای خط امام تأکید کرد: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، نباید از این مارهای خوش خط و خال غافل شد. حضرت امام‌(ره) صریحاً نسبت به رشد و نفوذ انجمن حجتیه و متحجرین هشدار می‌دهند و ایشان تا در قید حیات بودند جلوی نفوذ آنان را گرفته بودند.
وی افزود: این مهم ( جلوگیری از رشد حجتیه‌ای‌‌ها و متحجرین و مقدس مآب‌ها و فرصت‌طلب‌ها) حساسیت، دقت و هوشیاری نیرو‌های اصلاح‌طلب و آزاد اندیش استان را می‌طلبد.گرچه متأسفانه در فضای سیاسی به ویژه انتخابات‌ها همیشه این آفت، یعنی حضور افرادی که بدل نیروهای سیاسی واقعی هستند پیدا می‌شود و آقایان قضایا را با زیرکی همیشه طوری مدیریت می‌نمایند که متأسفانه بعد از تمام شدن زمان، قضایا و معاملات‌شان لو می‌رود، لکن باید قبل از این‌که فرصت از دست برود نسبت به روشنگری جامعه اقدام گردد تا حقیقتی ذبح نگردد. مثلاً آقای استاندار فعلی نماینده‌ی همین دولت فعلی (آقای احمدی‌نژاد) است، ولی متأسفانه امروز برخی از افرادی که ادعای اصلاح‌طلبی نیز دارند سنگ او را به سینه می‌زنند، دلیل‌شان هم این است که آقای استاندار با آقای نماینده‌‌ای که او را استاندار کرده ـ والا کسی ایشان را نمی‌پذیرفت ـ به ظاهر مخالف است. هر چند به اعتقاد بنده این یک سناریو است تا نیروهای اصلاح‌طلب استان را نسبت به عملکرد ضعیف مدیریتی استان منفعل نمایند و بتوانند به اهداف سیاسی خود دست یابند. وی در ادامه گفت: آنها می‌دانند که آقای افراشته نماینده‌ی آقای احمدی‌نژاد در استان است ولی متأسفانه کتمان حقیقت می‌کنند و این باعث گردیده اگر احدی حرف حقی نیز داشته باشد به او انگ همراهی با نماینده‌ی بوشهر، گناوه و دیلم می‌زنند. مثلاً آقای استاندار و معاون سیاسی‌اش اندکی به نظرات تنها نماینده‌ی اصلاح طلب استان در مجلس شورای اسلامی (آقای پورفاطمی) توجه نمی‌نمایند و کسی نیست بگوید چرا آقای استاندار و معاون سیاسی به نظرات این آقای نماینده توجه نمی‌نمایند، که البته واضح است چون ایشان از یاران و همراهان آقای خاتمی و آقای کروبی است و از معدود نمایندگان اصلاح‌طلب موجود در مجلس است و برای این که ایشان را در حوزه‌ی انتخابیه‌اش به دلیل تفکر اصلاح‌طلبی‌اش ناکار آمد جلوه دهند، به نظرات این بزرگوار توجه نمی‌نمایند تا مردم به کسانی که هم فکر و یا با هماهنگی آقای استاندار و معاون سیاسی او در حوزه‌ی دشتی و تنگستان کاندیدا می‌شود رأی دهند.
نکیسا با اشاره به همایش نخبگان استان و هم‌زمانی آن با روز انتخاب احمدی‌نژاد، خاطر نشان کرد: آقای استاندار باید حتماً در روزهای دوم و سوم تیر ـ سالروز انتخاب آقای احمدی ‌نژاد ـ بیاید همایشی تحت عنوان نخبگان استان را طراحی نماید و تشکیل دهد، چون روز انتخاب رییس دولتی است که او نماینده‌اش در استان است.
این در حالی است که چندی پیش در همین استان در تداوم برنامه‌ریزی که در دولت اصلاحات انجام پذیرفته بود دومین همایش "دانایی محوری" برگزار گردید لکن بدون توجه ویژه‌ی همین آقای استاندار علاقه‌مند به نخبگان، چون شاید در دوم و سوم تیر ـ سالروز انتخاب آقای احمدی‌نژاد ـ روز برگزاری آن همایش پیشنهاد نشده بود.
وی افزود: یا مثلاً آن آقایانی که در انتخابات هفتم مجلس شورای اسلامی گروهی از مقلدین امام را در استان رد صلاحیت نمودند تا عطارزاده به مجلس برود و ایشان نیز آقای افراشته را استاندار کند تا استان به یمن حضور و همراهی آنان شاهد تصویب حوزه نفوذ پارس جنوبی در استان باشد، چون حالا ایشان با آقای نماینده به ظاهر مشکل پیدا کرده‌اند کسی حرفی نمی‌زند که در این مصوبه چرا حق مردم استان باید نادیده گرفته شود. از این مصوبه نیز که بگذریم آیا این آقایان به جز پرداختن به امور ظاهری چه گام مفیدی برای استان برداشته‌اند؟ هر چه که بهره‌ برداری و افتتاح می‌شود ـ البته به جز 30 دستگاه اتوبوس که سال گذشته به استان اختصاص داده‌اند ـ همه از برکات دولت‌های پیشین بوده است. لذا نباید به دعواهای ظاهری آقایان عطار‌زاده و افراشته توجه نمود. این در استان درد است که هرکه عطار‌زاده مخالف‌‌اش بود، او می‌شود اصلاح‌طلب، هر چندآن فرد استاندار دولت احمدی‌نژاد باشد. آیا این ظلم بر تفکر اصلاح‌طلبی نیست. چرا مردم و گروه‌های سیاسی سراغی از آنان که کلی از نیروهای وفادار به مردم، کشور و جمهوری اسلامی را رد صلاحیت کردند‌ نمی‌گیرند؟
نکیسا در خاتمه گفت: علی‌ای حال هوشیاری و مراقبت نیروهای دلسوز اسلام و جمهوری اسلامی در این شرایط ضروری است تا حداقل در استان بوشهر که همیشه از استان‌های پیشتاز در تفکرات آزاد‌اندیشی و اصلاح‌طلبی بوده است انجمن حجتیه به عنوان پرده‌نشیان قدرت‌طلب جناح راست استان وارد میدان نشود و در استان رشد و ریشه ندواند. گرچه این آقایان (پرده‌نشیان قدرت طلب که ریشه در جریات سیاسی راست دارند) گزینه‌هایی را برای انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی بر سر زبان‌ها توسط عوامل‌شان جاری کرده‌اند، لکن این موضوع دلیل نمی‌شود که اصلاح‌طلبان به اشتباه افتند و سکوت نمایند.

منبع:http://www.nasirboushehr.com/Journal-01-issue95-2170.html

 

مطلب مرتبط

http://www.aftab.ir/articles/politics/plitical_history/c1c1141656798p1.php

تعداد بازدید: 707 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار