تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : نتايج مسرت بخش داروي كرونا در بيمارستان آبادان
پنجشنبه، 7 فروردین 1399 - 11:40     کد خبر: 91919

ترابر نيوز: مبارك عنوان كرد: نتايج اوليه رژيم يادشده در روزهاي اول بسيار مسرت‌بخش بود و در مقايسه با رژيم پروتكل كشوري ازنظر مرگ‌ومير و روزهاي بستري و همچنين تنفس عادي نتايج بسيار خيره‌كننده‌اي را به دست آورديم.
ترابر نيوز:

 خبر خوش كرونايي / يك دارو ضدويروس در آبادان سبب بهبود حال مبتلايان به كرونا شد
رئيس دانشگاه ‌پزشكي آبادان گفت: بررسي تأثير يك داروي ضدويروسي بر روي بيماران بدحال مبتلابه كوويد ۱۹ حاكي از موفقيت در درمان اين بيماران و كاهش طول بستري در بيمارستان آيت‌الله طالقاني آبادان بوده است.

 
خبر خوش كرونايي / يك دارو ضدويروس در آبادان سبب بهبود حال مبتلايان به كرونا شد

به گزارش خبرگزاري تسنيم از آبادان، شكرالله سلمان‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسي تأثير يك داروي ضدويروسي بر روي بيماران بدحال مبتلابه كوويد 19بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان آيت‌الله طالقاني آبادان توسط گروه عفوني دانشكده علوم پزشكي اين شهرستان حاكي از موفقيت در درمان اين بيماران و كاهش طول بستري در بيمارستان بوده است.

سارا مبارك مسئول گروه تحقيقاتي عفوني علوم پزشكي آبادان نيز در اين زمينه گفت: از زمان شيوع ويروس كرونا در كشور، استان خوزستان و محدوده دانشكده علوم پزشكي آبادان، تيم تحقيقاتي اين دانشكده تصميم گرفت از داروهايي استفاده كند كه با كمك آن‌ها علائم باليني بيمار سريع‌تر بهبود پيدا كند.

معاون آموزشي و پژوهشي دانشكده علوم پزشكي آبادان با اشاره به اين‌كه مباحث ذكرشده مبناي فكري يك گروه تحقيقاتي در دانشكده علوم پزشكي آبادان قرار گرفت، بيان كرد: بعد از بستري بيماران مبتلابه كرونا در بيمارستان آيت‌الله طالقاني آبادان، تيم تحقيقاتي ما تصميم گرفت يك رژيم را علاوه بر رژيم استاندارد كشوري بر روي بيماران بعد از اخذ مجوزهاي لازم از وزارت بهداشت و البته كد ملي اخلاق در پژوهش، اجرايي كند.

مبارك عنوان كرد: نتايج اوليه رژيم يادشده در روزهاي اول بسيار مسرت‌بخش بود و در مقايسه با رژيم پروتكل كشوري ازنظر مرگ‌ومير و روزهاي بستري و همچنين تنفس عادي نتايج بسيار خيره‌كننده‌اي را به دست آورديم.

 

وي اعلام كرد: در مقايسه دو گروه كه يك گروه رژيم استاندارد كشوري را گرفته بودند و گروه دوم رژيم پيشنهادي گروه دانشكده علوم پزشكي را دريافت كرده بودند، ميزان مرگ‌ومير گروه دوم به صفر رسيد و ميزان روزهاي بستري اين گروه كاهش پيدا كرد.

مسئول گروه تحقيقاتي عفوني علوم پزشكي آبادان اظهار كرد: اتفاق بسيار مهم اين بود كه افرادي كه در بخش مراقبت‌هاي ويژه بودند و تنفس مصنوعي دريافت مي‌كردند بعد از چهار روز به تنفس عادي برگشتند و شرايط ترخيص از بيمارستان را به دست آوردند.

وي با اشاره به اينكه به مدت يك ماه اين دارو روي 60 بيمار از بيماران بستري مبتلابه كرونا نتايج خيره‌كننده‌اي داشته است افزود: اميدواريم با راهگشا بودن اين رژيم براي درمان و ورود آن به پروتكل‌هاي كشوري براي كاهش روزهاي بستري در بيمارستان و درنهايت پايين آمدن ميزان مرگ‌ومير ناشي از ابتلا به كرونا گام بزرگي را برداشته باشيم.

وي افزود: دوره دوهفته‌اي را براي پيگيري بيماران بعد از دريافت اين رژيم انتخاب كرديم كه خوشبختانه در اين دوره بيماران بهبود پيدا كردند و بعد از دريافت تنفس طبيعي از بيمارستان ترخيص شدند.


برگشت به تلکس خبرها