تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ذوب آهن اضفهان توان تامين كل ريل مورد نياز براي قطار هاي پر سرعت را دارد
سه شنبه، 27 اسفند 1398 - 13:38     کد خبر: 91918

ترابر نيوز:

ريل UIC60 را كه در خطوط پرسرعت راه‌آهن از توسط شركت ذوب‌آهن اصفهان براي نخستين بار در كشور توليد كنند.

به گزارش ايسنا و به نقل از شركت ذوب‌آهن اصفهان، مدير مهندسي نورد اين شركت با اعلام اين خبر، گفت: ذوب‌آهن اصفهان به عنوان تنها توليدكننده ريل در خاورميانه، پس از توليد ريل U33 و تحويل آن به راه‌آهن جمهوري اسلامي، موفق به توليد ريل UIC60 بر اساس استانداردهاي جهاني شد. 

يوسف زاده با بيان اينكه كارگاه نورد 650 ذوب‌آهن اصفهان قادر به توليد سالانه 400 هزار تن ريل است، اظهار كرد: هم‌اكنون هزار تن ريل UIC60 در اين شركت توليدشده كه كيفيت آن فراتر از انتظار است و از آمادگي لازم براي توليد انبوه اين محصول برخوردار هستيم.

وي توليد اين محصول استراتژيك در حمل‌ونقل ريلي را در شرايط كنوني كه با تحريم‌هاي ظالمانه مواجه هستيم، بسيار ارزشمند توصيف كرد و افزود: خوشبختانه قادر به تامين تمام نيازهاي راه‌آهن جمهوري اسلامي هستيم و لذا نيازي به واردات اين محصول كه در شرايط تحريم ، كار بسيار مشكلي است، نخواهيم بود.

وي اظهار كرد: در توليد ريل UIC60 ،به طور كامل از توان داخلي بهره گرفته شده و نيروي انساني توانمند ذوب‌آهن كه موفق به توليد اين محصول مهم شدند، پرفورمنس خود را با اطلاع كارشناسان آلماني اجرا كردند.


برگشت به تلکس خبرها