تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تاثير سقوط قيمت نفت بر بودجه روسيه و صنعت نفت شيل آمريكا
شنبه، 24 اسفند 1398 - 10:28     کد خبر: 91915

ترابر نيوز:

 

 تاثير سقوط قيمت نفت بر بودجه روسيه و صنعت نفت شيل آمريكا

دميتري مارينچنكو از موسسه اعتبارسنجي فيچ گفت: سقوط قيمت نفت بعد از به توافق نرسيدن مذاكرات اوپك پلاس و رسيدن آن به ۳۰ دلار، روسيه را دچار كسري بودجه خواهد كرد و از ارزش پول آن خواهد كاست.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنيك، دميتري مارينچنكو، رئيس منابع طبيعي و كالا در شركت اعتبارسنجي فيچ گفت: سقوط قيمت نفت بعد از به توافق نرسيدن مذاكرات اوپك پلاس و رسيدن آن به ۳۰ دلار، روسيه را دچار كسري بودجه خواهد كرد و از ارزش پول آن خواهد كاست.

او گفت: احتمالاً مسكو اصلاً انتظار نداشت كه قيمت‌ها تا ۳۰ دلار پايين بيايد و اين يك سوپرايز ناخوشايند براي روسيه بوده است. تحمل اين سطح قيمت براي روسيه راحت نيست و آنها با كسري بودجه روبرو مي‌شوند. به زودي دولت مذاكرات خود براي افزايش ماليات شركت‌هاي نفتي را آغاز مي‌كند.

ماريچنكو گفت: سقوط قيمت نفت شركت‌هاي شيل آمريكا را از بين نخواهد برد بلكه آنها را قوي‌تر خواهد كرد و مانند آن‌چه با افزايش قيمت نفت در ۲۰۱۵-۲۰۱۶ رخ داد، توليد آنها بالاتر خواهد رفت.

او گفت: با اين قيمت‌ها توليدكنندگان نفت شيل آمريكا توليد خود را كاهش خواهند داد، اما اين تنها در انتهاي سال رخ خواهد داد. نمي‌شود شركت‌هاي شيل را به كلي نابود كرد. آنها با رشد قيمت‌ها دوباره قوي‌تر ظاهر خواهند شد.


برگشت به تلکس خبرها