تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ستار همداني: وزير ورزش گفت اگر اسكوچيچ به استقلال بيايد آبادان به هم مي ريزد؛ ولي موافقت كرد تا يحيي از شهر خودرو به پرسپوليس بيايد!
شنبه، 10 اسفند 1398 - 15:28     کد خبر: 91901

ترابر نيوز: كمي سهل‌انگاري و بي‌توجهي نسبت به باشگاه بزرگ استقلال با اين همه هوادار صورت گرفت. فتح‌الله‌زاده نيازي به تعريف و تمجيد ندارد و با توجه با سابقه و تجربه‌اي در اين باشگاه دارد، طبيعتا مي‌تواند به باشگاه خيلي كمك كند و البته به مجيدي جوان كه در كادر فني هستند مي‌تواند كمك وافري كند.
ترابر نيوز:

ستار همداني در خصوص وضعيت اين روزهاي استقلال ديدگاه خود را بيان كرد.

به گزارش تسنيم، ستار همداني كه ميهمان برنامه سلام صبح بخير شبكه سه سيما بود، در خصوص مدير عاملي علي فتح الله زاده در استقلال گفت:

انتخاب بسيار خوبي بود و تبريك مي‌گويم. ايشان يكي از مديران ورزشي داراي سابقه خوب در استقلال است كه مي تواند به شرايط موجود در استقلال كمك كند و اين حضور بايد زودتر اين اتفاق مي‌افتاد.

وي افزود:

كمي سهل‌انگاري و بي‌توجهي نسبت به باشگاه بزرگ استقلال با اين همه هوادار صورت گرفت. فتح‌الله‌زاده نيازي به تعريف و تمجيد ندارد و با توجه با سابقه و تجربه‌اي در اين باشگاه دارد، طبيعتا مي‌تواند به باشگاه خيلي كمك كند و البته به مجيدي جوان كه در كادر فني هستند مي‌تواند كمك وافري كند.

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال در پاسخ به اين سؤال كه آيا حضور فرهاد مجيدي زود بود يا به موقع، گفت:

مجيدي در عرصه مربيگري ابتداي راه قرار گرفته و راه سختي در پيش دارد. اميدوارم فتح‌الله‌زاده يا نفرات ديگر اعضاي هيئت مديره كه اضافه شوند، كمك كنند تا مجيدي در كارش موفق شود، چون در اين مدت زمان ديديد عدم ثبات در مديريت چقدر به استقلال ضربه زد. ناهماهنگي و عدم همدلي ضربه زد تا باعث شد مجيدي هم از قالب فني بيرون بيايد و وارد حاشيه شود. مجيدي بايد تمركز فني داشته باشد، اما اتفاقات حاشيه‌اي رخ داد كه نمونه‌اش تدارك براي زمين تمرين بود. بحث بعدي، پروازها بود و در ادامه نيز دعواي هيئت مديره را جمع كرده و از سوي ديگر بازيكنان را به لحاظ روحي و رواني آماده مي‌كرد. اين مسائل فشار رواني روي مجيدي داشت و شايد آن تمركز لازم را نداشت، اما اميدوارم با فتح الله‌زاده كه از مديران كاربلد است اين مشكلات در استقلال كمتر شود.

همداني در رابطه با اختلاف نظرهايي كه از دو سال پيش بين مجيدي و فتح‌الله‌زاده بوجود آمد و شايد برخي كنايه‌هاي سرمربي استقلال به سرپرست باشگاه باشد، تصريح كرد:

در هر خانواده‌اي ممكن است، اختلاف باشد. نمي‌شود بگوييم هيچ خانواده‌اي مشكلي ندارد. طبيعتا وجود دارد، اما مهم‌ترين چيز اين است كه هميشه جايگاه‌ها حفظ شود. انتقادها هم محترمانه باشد. فتح‌الله‌زاده موهايش را در اين تيم سفيد كرده و جام آورده است. فرهاد مجيدي هم براي تيم زحمت كشيده و بايد حرمت‌ها حفظ شود و اينكه اين مسائل چگونه پيش مي‌رود، چيزي است كه بايد به آن پرداخته شود.

وي در مورد اينكه آيا بايد جلسه آشتي براي رفع كدروت‌ها گذاشته شود، يادآور شد:

فكر نمي‌كنم اينطور باشد. حضور فتح‌الله‌زاده خيلي مي‌تواند كمك كند. يكي از مشكلات استقلال در سال‌هاي اخير اين بود كه مديران براي خدمت نيامده بودند. با همه احترامي كه براي مديران و هيئت مديره قائل هستم، اگر هدف مديران خدمت براي اين مردم است نيازي به ناراحتي نيست و اينكه بودن‌مان خوب است و نبودمان باعث مصاحبه‌هايي باشد كه تيم را به حاشيه ببرد، در شأن استقلال نيست.

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال ادامه داد:

 براساس عملكرد آدم‌ها به آنها نگاه مي‌كنيم و درباره‌شان نظر مي‌دهيم. من از بحث سرپرستي كه بيرون آمدم هيچ صحبتي با رسانه‌ها نكردم، چون تيم نياز به آرامش داشت. مهم‌ترين چيز جان گرفتن استقلال است و مي‌توانستم حرف‌هايي بزنم. با همه احترامي كه براي دوستان رسانه قائلم، به برنامه‌اي نرفتم، چون استقلال نياز به آرامش داشت. امروز هم در راستاي حمايت آمده‌ام و نخواستم در مقابل كسي قرار بگيرم. حضور فتح‌الله‌زاده باعث شد به اين برنامه بيايم. مطمئن هستم همبستگي در استقلال ايجاد خواهد شد. در سال‌هاي اخير هواداران اذيت شدند، اما اينقدر بزرگ هستند و در سرما و گرما حمايت كردند. اميدوارم امروز حمايت‌ها بيشتر شود. مجيدي كه سال‌ها براي‌شان در استقلال هنرنمايي كرده و فتح‌الله‌زاده كه جام آورده است، براي باشگاه در اين تيم هستند و تلفيقي از تجربه و جواني در كنار يكديگر مي‌تواند براي باشگاه مفيد باشد.

همداني افزود:

بعد از 5 سال پايم رابه عنوان سرپرست در باشگاه گذاشتم و دلم گرفت كه استقلال با اين همه هوادار چرا بايد به اينجا برسد. ساختمان باشگاه استقلال قابل قياس با 5 سال پيش نبود. نه ساختار باشگاه وجود داشت نه شرح وظايف آدم‌ها مشخص بود و نه مديريتي شده بود. اين مسئله باعث شد دلگير شوم. نمي‌خواهم وارد جزئيات شوم، چون معتقدم استقلال نياز به آرامش دارد. مديران قبلي مي‌دانند با كسي تعارف ندارم. اگر حرف نمي‌زنم و سكوت مي‌كنم براي اين است كه نياز به آرامش داريم و مي‌دانيم حاشيه‌ها به استقلال ضربه مي‌زند. تيم در شرايطي است كه در سه جام مي‌جنگد. با همه مشكلاتي كه وجود دارد اعم از مصاحبه‌هاي هيئت مديره، امكانات و ديگر مشكلاتي كه هست، مديريت‌ها در شأن استقلال نبوده است.

وي در واكنش به اين سؤال كه آيا فرهاد مجيدي از او خواست كه در استقلال نباشد، گفت:

قطعا اين موضوع جزو شرح وظايف مجيدي نيست. او مطمئنا نمي‌تواند ورود كند، اما سوء مديريت داشتيم. اگر مديران كار بلد داشتيم، يكسري چيزها اتفاق نمي‌افتاد. من از خليل‌زاده سرپرست وقت باشگاه به خاطر حل يك مسئله‌اي خواستم تا ورود كند. مسئله به قبل از انتخاب سرمربي جديد تيم برمي‌گشت كه به هزار دليل ممانعت كرد. روزي كه اين اتفاق افتاد من با ايشان حرف زدم. با من صحبت و بحث معاونت اقتصادي را مطرح كردند. من صراحتا گفتم بسيار آدم محترمي هستيد، اما با احترامي كه براي شما قائلم، آدم فوتبال نيستيد. فوتبال به آدم فوتبالي و يك گروه اقتصادي فني تجربي در همه ابعاد كه دانش داشته باشند، نياز دارد. ما اين تيم خوب كه شاكله مديريت را تشكيل بدهد، نداشتيم و با به هم ريختگي استقلال وضعيت همين شد. من و مجيدي روزي كه تمرين را شروع كرديم در اتاق خودمان دو نفره نشستيم و صحبت كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه نمي‌توانيم در كنار هم به استقلال كمك كنيم. من هم تصميم گرفتم استعفا بدهم. 

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال ادامه داد:

مشكلي نداشتيم، اما وقتي قرار باشد در قالب گروه كار كنيم بايد همديگر را دوست داشته باشيم و احترام بگذاريم. شايد نگرش ما به يك سو و سمت نبود. من براي آرامش تيم، كنار كشيدم. ديديد استقلال چقدر توانست موفق شود. مجيدي هم نفرات خود را آورد. اگر او تمركز مديريتي بيشتر داشته باشد، موفق‌تر خواهد بود. اگر فتح الله زاده بتواند باعث اتحاد شود، تيم بهتر خواهد شد، اما در حال حاضر رو به پايين هستيم. منظورم به لحاظ فني است، چرا كه استقلال مشكل دارد. البته مصدوميت بازيكنان هم مطرح هست.

همداني اضافه كرد:

در يك ماهي كه در استقلال بودم، سعي كردم ابزار لازم را براي تيم در نظر بگيرم. سه زمين مناسب كه يكي مجموعه انقلاب، ديگري شركت نفت و سومي مجموعه شماره دو آزادي بود را، براي تيم در نظر گرفتم. با همه اينها صحبت كردم. همين كارها را انجام داديم و تشكر ويژه از مسئولان اپراتور همراه اول نيز دارم. يك بدهي از قبل داشتند كه طبق رايزني‌ كه انجام دادم، آن را پرداخت كردند.  اينها را گرفتم كه بتوانيم مبلع درخواستي استراماچوني را پرداخت كنيم.

وي در خصوص اينكه عبدالرضا موسوي عضو هيئت مديره استقلال گفته كه مذاكره خليل‌زاده با استراماچوني در دوحه صحت نداشته است، گفت:

آنچه كه من شنيدم، دوستان در دوحه تشريف داشتند، اما با خود استراماچوني مستقيم مذاكره‌اي نكردند. با استراماچوني قطعا جلسه حضوري نداشتند.

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال در مورد اينكه آيا با وكيل او مذاكره كرده بودند، تصريح كرد:

اين مسئله براي من مبهم است. چيزي كه مي‌دانم آنها دوحه تشريف داشتند، اما قطعا با استراماچوني جلسه حضوري نداشتند.

همداني درباره اينكه آيا قرار بود اسكوچيچ سرمربي استقلال شود، خاطرنشان كرد:

بايد گله‌اي از وزير ورزش و جوانان داشته باشم. احترام خاصي براي ايشان قائلم، اما  در رابطه با موضوع اسكوچيچ با موسوي عضو هيئت مديره صحبتي داشتيم و خواهش كردم كه به سمع و نظر وزير هم برسانند كه بتوانيم از آقاي اسكوچيچ در استقلال استفاده كنيم. وزير ورزش صراحتا گفتند اسكوچيچ در آبادان و مربي تيم صنعت نفت است. وزير گفت اگر اسكوچيچ از آن تيم بيرون بيايد، آبادان به هم مي‌ريزد. من به اين صحبت احترام گذاشتم. گفتم درود بر شما كه چقدر منصفانه عمل مي‌كنيد و به فكر هواداران آن تيم هستيد، اما بعد از آن ديديم درباره بحث يحيي گل محمدي همين اتفاق افتاد و وزير موافقت كرد تا از شهر خودرو به پرسپوليس بيايد! در اين حالت قطعا مطمئن باشيد شائبه به وجود مي‌آيد. من هميشه حرفم را مي‌زنم. الان فرهاد مجيدي هست و خيلي خوشحالم. استقلال بزرگ است وبايد درباره‌اش بزرگ تصيمم گرفته شود. اگر قرار است از اين فوتبال به زندگي مردم آرامش بدهيم، بايد تصيم‌هاي درستي بگيريم.

وي در خصوص اينكه طرفداران استقلال اعتقاد دارند مجيدي انتخاب درستي است براي سرمربيگري استقلال بود، گفت:

چاره‌اي نداشتيم، چون نه زماني داشتيم مربي خارجي بياوريم نه در بين مربيان داخلي كسي بود كه انتخاب كنيم. كساني كه مورد تأييد هيئت مديره بودند تيم داشتند و تنها گزينه‌اي كه داشتيم و ارتباط خوبي با هوادارن داشت، فرهاد بود. موفقيت ابزار مي‌خواهد، اما آيا ابزارش را براي مجيدي فراهم كرده‌ايم؟ 

پيشكسوت تيم فوتبال استقلال در پايان گفت:

در اين چندساله ابزار و امكانات در استقلال واقعا فراهم نبوده و نيست. استقلال در گذشته كمپ داشته، اما به بخش خصوصي واگذار شده است. متأسفانه تصميم‌هايي در ساليان گذشته  گرفته شده كه در خور نام استقلال نبوده است.


برگشت به تلکس خبرها