تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : سهم بازار سرمايه از تامين نقدينگي بخش صنعت كمتر از ۵ درصد است
دوشنبه، 7 بهمن 1398 - 12:59     کد خبر: 91667

ترابر نيوز: كرمانشاه مديركل دفتر سرمايه گذاري و تامين مالي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر سهم بازار سرمايه در تامين نقدينگي مورد نياز بخش صنعت كمتر از پنج درصد مي‌باشد كه عدد بسيار پاييني است.
ترابر نيوز:
وزارت صمت

نعمت الله شهبازي در نشست تامين مالي و توسعه سرمايه گذاري در استان كرمانشاه كه امروز(ششم بهمن) در استانداري برگزار شد، با بيان اينكه شرايط شبكه بانكي كشور بگونه‌اي نيست كه بتواند تمام نياز مالي بخش صنعت را تامين كند، اظهار كرد: تجربه كشورهاي صنعتي و نقدينگي موجود در جامعه نشان مي‌دهد بايد از اقتصاد بانك‌پايه فاصله گرفته و به سمتي برويم كه بخشي از منابع مالي مورد نياز بخش‌هاي اقتصادي از بازار سرمايه تامين شود.

به گزارش ايسنا، شهبازي گفت: امروزه شبكه بانكي كشور به‌دليل افزايش روزافزون نيازهاي مالي واحدهاي صنعتي، امكان پاسخگويي به همه نيازها را ندارد.

شهبازي افزود: از سوي ديگر با نقدينگي بالايي در جامعه مواجه‌ايم كه هر روز به سمت يك بازار سراريز مي‌شود كه آثار زيانباري دارد و بايد اين نقدينگي را به سمت توليد سوق دهيم.

وي با اعلام اينكه در حال حاضر كمتر از پنج درصد نقدينگي مورد نياز واحدهاي صنعتي از بازار سرمايه تامين مي‌شود، گفت: اين سهم بسيار كم است و بايد افزايش يابد.

شهبازي يكي از ماموريت‌هاي امسال و سال آينده وزارت صنعت، معدن و تجارت را توسعه ابزارهاي نوين تامين مالي و جذب نقدينگي موجود در جامعه براي كمك به طرح‌ها و واحدهاي صنعتي عنوان كرد و گفت: اين روش در همه كشورهاي توسعه يافته استفاده شده و ما هم بايد به اين سمت برويم.

وي در بخش ديگر سخنانش به طرحي كه براي كمك به طرح‌ها و واحدهاي صنعتي كشور در حال اجرا است اشاره كرد و گفت: براساس اين طرح ۵۰ درصد منابع كه معادل ۱۰ هزار ميليارد تومان است در اختيار بانكهاي طرف قرارداد قرار مي‌گيرد و اين بانكها نيز موظفند ۱۰ هزار ميليارد تومان ديگر به آن افزوده و به صورت تسهيلات در اختيار واحدهاي صنعتي قرار دهند.

شهبازي گفت: تاكنون بيش از هفت هزار ميليار تومان از اين تسهيلات محقق شده است.

وي سهم استان كرمانشاه را نيز از اين تسهيلات ۲۲۰ ميليارد تومان اعلام كرد كه ۱۲۰ ميليارد تومان آن سرمايه درگردش و ۱۰۰ ميليارد تومان سرمايه ثابت است.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها