تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : كم‌فروشي بنزين در جايگاه‌ها را گزارش دهيد
دوشنبه، 7 بهمن 1398 - 12:45     کد خبر: 91663

ترابر نيوز: يكي از موضوعاتي كه اين روز‌ها درباره بنزين مطرح مي‌شود، كم‌فروشي اين فرآورده نفتي در برخي از جايگاه‌هاي سوخت بوده و توصيه وزير نفت در اين باره، اعلام گزارش تخلف به شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي است.

ترابر نيوز:

كم‌فروشي بنزين در جايگاه‌ها را گزارش دهيد  

به گزارش عصر شهروند، يكي از موضوعاتي كه اين روزها درباره بنزين مطرح مي‌شود، كم‌فروشي اين فرآورده نفتي در برخي از جايگاه‌هاي سوخت بوده و توصيه وزير نفت در اين باره، اعلام گزارش تخلف به شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي است.

كم‌فروشي در برخي از جايگاه‌هاي سوخت موضوعي است كه سال‌هاست آفت اين حوزه شده و صداي اعتراض بسياري از مردم را بلند كرده است. در اين راستا بارها توصيه شده كه اگر مردم در هر جايگاهي تخلفي ديدند، به شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اطلاع دهند و منتظر بمانند. اين شركت تيم نظارتي خود را با تجهيزات كنترل كمي به جايگاه مذكور اعزام مي‌كند و چنانچه تخلف جايگاه اثبات شود، به شديدترين شكل ممكن جريمه خواهد شد.

اما درباره جريمه‌اي كه در انتظار جايگاه‌هاي متخلف است نيز بايد گفت كه مقدار اضافي تلمبه تا زماني كه كنترل، تنظيم و فروخته شد، محاسبه شده و شماره توتاليزه آن نوشته و اين شماره تا شماره همان روز برداشته مي‌شود. مثلاً اگر عدد ۱۰ هزار ليتر ثبت شود، در اين ۱۰ هزار ليتر مشخص مي‌شود كه در هر ۲۰ ليتر چند سي سي كم‌تر فروخته شده است. اين نرخ محاسبه و جايگاه به نرخ فوب خليج فارس جريمه مي‌شود و هر هفته همه جايگاه‌هاي كشور كنترل كيفي مي‌شوند. درواقع فرآورده نزديك به ۴۰۰۰ جايگاه كنترل كيفي مي‌شود و ۵۰ هزار تلمبه هم ماهانه توسط شركت ملي پخش كنترل مي‌شود.

بيژن زنگنه، وزير نفت در اين‌باره اعلام كرده است كه اگر چنين تخلفي در جايگاه‌ها رخ دهد، مردم بايد آن را به شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي منعكس كنند؛ چراكه اين مساله علاوه بر اينكه جنبه كيفري دارد، شركت پخش به عنوان يك موضوع انضباط مديريتي با آن برخورد خواهد كرد و جرائمي اعمال خواهد شد.

 

وي با تاكيد بر اين‌كه البته لازم است مردم نيز در زمان سوخت‌گيري دقت كافي را داشته باشند، تصريح كرد: شيوه صحيح سوخت‌گيري و توجه به مسائلي كه متوجه تخلف جايگاه‌ها شوند، موضوعي است كه ما از همه مردم خواستاريم.

به گفته او مردم مي‌توانند كم‌فروشي را با شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند و در همه جايگاه‌ها، تابلوهاي اضطراري نصب شده كه يك شماره مربوط به همين موضوع است.

ايسنا

 


برگشت به تلکس خبرها