تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : دوربين‌هاي كنترل سرعت جايگزين جزيره‌هاي ترافيكي كرج مي‌شود
دوشنبه، 7 بهمن 1398 - 10:30     کد خبر: 91658

ترابر نيوز: البرز مديركل امور ايمني ترافيك معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري كرج گفت: در تلاش هستيم جزيره‌هاي ايمن را با دوربين‌هاي كنترل سرعت جايگزين كنيم و جزيره‌هاي موجود را با اندكي اصلاح به فراتر از استانداردهاي تعيين شده برسانيم.
ترابر نيوز:

پيام خدادادي در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: ايجاد جزيره ايمن بيش از ۲۵ سال است كه به عنوان يكي از روش‌هاي آرام سازي ترافيك در دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: براي ايجاد جزيره ايمن در شهرها استانداردي ملي تدوين شده كه با مراجعه به سايت سازمان استاندارد و جستجوي كد ۱۴۲۳۷ مي‌توان شرايط و جزئيات مورد نياز براي ايجاد اين جزيره‌ها را مشاهده كرد.

اين مسئول با اشاره به كاربرد جزيره ايمن افزود:  اين جزيره‌ها در معابري كه سرعت عبور خودروها بالا است و عرض خيابان نيز زياد است ايجاد مي شود تا عابر پياده بتواند بدون مشكل از عرض خيابان عبور كند.

خدادادي اضافه كرد: براي عبور راحت پياده‌ها از معابر يا بايد پل عابر پياده  ايجاد شود كه تامين هزينه مورد نياز آن در شرايط فعلي به راحتي امكان پذير نيست.

وي با اشاره به هزينه ايجاد پل عابر پياده گفت: در حال حاضر هزينه ايجاد پل عابر پياده معمولي يك ميليارد و پل عابر مكانيزه نيز بيش از چهار ميليارد تومان تمام مي‌شود به همين دليل مقرون به صرفه نيست در تمام معابري كه عرض زيادي دارند پل احداث كنيم.

خدادادي اظهار كرد: در معابري كه جزيره ايمن دارند لازم نيست عابر پياده بدون توقف و يك نفس از عرض خيابان رد شود و اين امر ريسك حوادث رانندگي و خطر برخورد خودروها با عابرين را كاهش مي دهد.

اين مسئول توضيح داد: اگر راننده‌ها با سرعت مجاز  و بين خطوط رانندگي كنند امكان ندارد با جزيره ايمن برخورد كنند و هر موردي كه از برخورد خودرو با اين جزيره‌ها گزارش شده مقصر راننده اعلام شده است.

مديركل امور ايمني ترافيك معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري كرج گفت: در تلاش هستيم جزيره‌هاي ايمن را با دوربين‌هاي كنترل سرعت جايگزين كنيم و جزيره‌هاي موجود را با اندكي اصلاح به فراتر از استانداردهاي تعيين شده برسانيم.

وي اضافه كرد: بدون شك اگر خودرويي كه با جزيره ايمن برخورد مي‌كند با انساني برخورد مي‌كرد، فردي پياده حتما جان خود را از دست مي داد به همين دليل نبايد اثرات مثبت وجود اين جزيره‌ها را ناديده بگيريم.

گفتني است تا كنون ۱۵ جزيره ايمن در كرج ايجاد شده است.

 

 

 

 


برگشت به تلکس خبرها