تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : نگاهي به بازار فروش خودرو‌هاي برقي در چين + نمودار
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 11:30     کد خبر: 91651

ترابر نيوز: گزارش‌ها حاكي است كه ۱.۱۸ ميليون دستگاه خودروي برقي در چين در سال ۲۰۱۹ ميلادي به فروش رفته است.
ترابر نيوز:
 
 
نگاهي به بازار فروش خودرو‌هاي برقي در چين + نمودار
 
اقتصاد۲۴-   در سال‌هاي اخير كه استقبال بي نظيري از خريداري و استفاده از خودرو‌هاي الكتريكي، پاك و دوستدار محيط زيست شده است، بسياري از شركت‌هاي خودروسازي در جهان به سمت و سوي توسعه، توليد و عرضه خودرو‌هاي برقي، هيبريدي و پلاگين هيبريدي روي آورده اند.
 
حالا تازه‌ترين آمار و گزارش‌هاي منتشر شده در وب سايت clean technica نشان مي‌دهد كه ۱.۱۸ ميليون دستگاه برقي در سال ۲۰۱۹ ميلادي روانه بازار چين شده و به فروش رفته است.
 
اين امر حاكي از آن است كه مشتريان چيني استقبال بي نظيري از خريد محصولات پاك كرده اند و بدين ترتيب روند فروش خودرو‌هاي برقي در اين كشور رو به رشد و صعودي گزارش شده است.
 
 
نگاهي به بازار فروش خودرو‌هاي برقي در چين + نمودار
 
چين يكي از بزرگترين بازار‌هاي فروش خودرو در جهان به شمار مي‌رود كه در صورت تجربه روند كاهشي يا افزايشي، كارشناسان و تحليلگران معمولا آن را به بسياري ديگر از بازار‌هاي جهاني تعميم مي‌دهند.
 
اين در حاليست كه برخي از آن‌ها بر اين باورند كه فروش خودرو‌هاي برقي در چين در شش ماه گذشته روندي كاهشي را تجربه كرده و همچون قبل با صعود قابل توجهي مواجه نبوده است.
 
بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه خودروي برقي در ماه دسامبر ۲۰۱۹ ميلادي به فروش رفته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد كاهش يافته است، ولي در مجموع سهم خودرو‌هاي الكتريكي در اين كشور به ۶.۸ درصد رسيده است.

برگشت به تلکس خبرها