تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : كوتاهي شهرداري در مقابله با آلودگي هوا
یکشنبه، 6 بهمن 1398 - 10:36     کد خبر: 91648

ترابر نيوز: عضو شوراي شهر تهران به شهرداري به دليل عدم ارسال لايحه اساسنامه صندوق محيط زيست و توسعه حمل و نقل عمومي تذكر داد و گفت:‌تهران با كمبود اتوبوس و مترو مواجه است.
ترابر نيوز:

كوتاهي شهرداري در مقابله با آلودگي هوا

به گزارش خبرگزاري فارس،‌آرش ميلاني عضو شوراي شهر تهران با اشاره به بارش برف اخير در پايتخت گفت:‌خوشبختانه عملكرد شهرداري در اين زمينه مناسب بود و ان‌شاءالله اين اقدامات در پايتخت ادامه داشته باشد.

وي گفت: شهرداري مناطق 3، 1، 9، 14، 16، 17، 18، 19 در انتخابات هيأت رئيسه شوراياري‌هاي مناطق مشاركت خوبي داشتند و اقدامات مؤثري در اين راستا انجام گرفته است.

وي در ادامه به كمبود اتوبوس و مترو در پايتخت اشاره كرد و گفت: با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي مي‌توانيم شاهد كاهش و رفع آلودگي هوا در پايتخت باشيم كه حل اين مشكل از محل منابع طرح ترافيك و سياست‌هاي راهبردي شوراي شهر بوده است. همچنين مي‌توان از صندوق محيط زيست و حمل و نقل عمومي جهت رفع مشكل در اين زمينه استفاده كرد.

ميلاني بيان داشت: ايجاد صندوق محيط زيست و توسعه حمل و نقل عمومي بر اساس تبصره يكم ماده 55 از احكامي محسوب مي‌شود كه در برنامه سوم شهر تهران به تصويب رسيد و شهرداري موظف بوده در سال اول برنامه طي 6 ماه اساسنامه تشكيل آن را جهت تأييد به شوراي شهر ارسال كند.

عضو كميسيون محيط زيست و سلامت شهرداري تهران خاطرنشان كرد: شهرداري در ارسال لايحه اساسنامه صندوق محيط زيست و حمل و نقل عمومي تأخيري 4 ماهه داشته است و در اين زمينه به شهرداري تذكر مي‌دهم.

وي گفت: شهرداري تهران بايد ارسال لايحه اساسنامه صندوق محيط زيست و توسعه حمل و نقل عمومي را در دستور كار فوري قرار داده و حداكثر تا يك ماه لايحه مربوطه را به شوراي شهر ارسال كند.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها