تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ون جديد فورد با روغن نباتي حركت مي كند!
شنبه، 5 بهمن 1398 - 10:30     کد خبر: 91639

ترابر نيوز: فورد در جديدترين ون هاي حمل و نقلي خود به جاي بنزين از روغن نباتي هيدراته استفاده مي كند تا از ميزان آلودگي هوا بكاهد.
ترابر نيوز:
ون جديد فورد با روغن نباتي حركت مي كند!

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوسيشن پرس، شركت خودروسازي فورد استفاده از روغن نباتي هيدراته(HVO)كه خوراكي است را در جديدترين ون هاي حمل ونقل خود تاييد كرده و به اين ترتيب رانندگان مي توانند از يك سوخت پاك براي تردد استفاده كنند.

استفاده از HVO به جاي سوخت هاي فسيلي سبب مي شود ون ها هنگام تردد گازهاي گلخانه اي كمتر توليد كند. در حقيقت استفاده از روغن نباتي هيدراته سبب مي شود ميزان انتشار گازهاي گلخانه اي در مقايسه با بنزين حدود ۹۰ درصد كاهش يابد. همچنين ون هايي كه از روغن هاي نباتي هيدراته به عنوان سوخت استفاده مي كنند، دي اكسيد نيتروژن كمتري توليد مي كنند. 

هانس شپ مدير بخش خودروهاي تجاري در فورد مي گويد: استفاده از سوخت پاكي مانند روغن خوراكي دورريز براي تردد خودرو كار سختي به نظر مي رسد اما استفاده از روغن هاي گياهي هيدارته در عمل سبب مي شود شهروندان از كيفيت هواي بهتري استفاده كنند.

دور ريز روغن هاي نباتي هيدراته شامل چربي هاي حيواني و روغن ماهي است كه به موتورهاي بنزيني كمك مي كند در آب و هواي سردتر راحت تر روشن شوند.

از آنجا كه هيدروژن به عنوان يك كاتاليزور استفاده مي شود، اين بدان معناست كه چنين سوختي نسبت به سوخت هاي زيستي ديگر بسيار پاكتر است.

فورد پيش از اين استفاده از روغن هاي نباتي هيدراته را در موتورهاي ۲ ليتريEcoBlue آزمايش شده و نتايج نشان داد براي استفاده نياز به هيچ اصلاحي در تركيبات آن وجود ندارد.


برگشت به تلکس خبرها