تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : ۲ هزار ميليارد ريال در پايانه‌هاي مرزي آذربايجان‌غربي هزينه مي‌شود
پنجشنبه، 26 دی 1398 - 11:30     کد خبر: 91588

ترابر نيوز: مديركل دفتر فني ‌امور پيمان‌هاي سازمان راهداري ‌و حمل و نقل جاده‌اي گفت: با هدف بهبود وضعيت پايانه‌هاي مرزي آذربايجان‌غربي كه از جمله فعال‌ترين پايانه‌هاي كشور به شمار مي‌رود، اين سازمان طي سه سال آينده ۲ هزار ميليارد ريال در اين بخش هزينه مي‌كند.

ترابر نيوز:

۲ هزار ميليارد ريال در پايانه‌هاي مرزي آذربايجان‌غربي هزينه مي‌شود

بابك طالبي چهارشنبه‌شب در بازديد از آخرين مراحل احداث پايانه مرزي سرو اروميه در مرز تركيه افزود: آذربايجان‌غربي بيشترين سهم پايانه‌هاي مرزي را در بين استان‌هاي كشور دارد و بهبود وضعيت اين پايانه‌ها مي‌تواند در كاهش مشكلات ورود و خروج مسافر و حمل و نقل بهتر كالا اثرگذار باشد.

وي اضافه كرد: پايانه‌هاي مرزي، ويترين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود و همه اهتمام سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بهبود وضعيت آنهاست.

وي با ابراز خرسندي از اتمام سالن مسافري پايانه مرزي سرو بيان كرد: در سه سال آينده ۲۰۰ ميليارد ريال براي احداث كامل اين پايانه هزينه مي‌شود.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي آذربايجان‌غربي نيز در اين بازديد از پيشرفت فيزيكي ۹۸ درصدي سالن مسافري پايانه مرزي سرو اروميه خبر داد و گفت: تجهيزات اين سالن نيز تا ۱۸ بهمن امسال خريداري و تحويل مي‌شود.

ارسلان شكري افزود: با بهره‌گيري از توان بالاي فني و تخصصي نيروهاي سازمان و نظارت مستمر بر روند عمليات و اقدامات پيمانكار، سالن مسافري پايانه مرزي سرو در بهترين حالت از نظر فني، كيفيت مصالح و سرعت كار اجرايي شده‌است.

پنج پايانه از ۲۲ پايانه مرزي كشور در آذربايجان‌غربي واقع است و همين امر اهميت اين استان در حوزه ترانزيت بين‌المللي را نشان مي‌دهد.

بازرگان ماكو، رازي خوي و سرو اروميه در مرز تركيه، صنم‌بلاغي پلدشت در مرز نخجوان و تمرچين پيرانشهر در مرز عراق پايانه‌هاي استان را شامل مي‌شود.

سرو يكي از مرزهاي پنج‌گانه آذربايجان‌غربي و مرزهاي سه‌گانه ايران با تركيه به شمار مي‌رود.

اين مرز در ۵۵ كيلومتري شهر اروميه به عنوان مركز آذربايجان‌غربي قرار دارد و اين استان را به شهرهاي يوكسك اوا (yuksek ova) و حكاري (hakkari ) در جنوب شرق تركيه وصل مي‌كند.


برگشت به تلکس خبرها