تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : دليل اصلي كاهش سهميه سوخت
سه شنبه، 24 دی 1398 - 12:51     کد خبر: 91575

ترابر نيوز: شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي در پي انتشار برخي شايعات در فضاي مجازي مبني بر كاهش سهميه سوخت هنگام سوختگيري اعلام كرد: طراحي سامانه هوشمند سوخت جهت جلوگيري از تخلف حاصل از بيرون كشيدن كارت در حين سوخت‌گيري، بدين‌صورت است كه با وارد كردن كارت در كارت‌خوان و مشخص شدن مقدار سهميه، با شروع سوخت‌گيري، ابتدا ۳,۹۹ ليتر از سهميه كسر مي‌شود و شروع به سوخت‌گيري مي‌كند.
ترابر نيوز:

به گزارش ايلنا از شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي، پس از اتمام پيمانه اول، ۳,۹۹ ليتر ديگر از سهميه كم مي‌شود و مجددا سوخت‌گيري ادامه پيدا مي‌كند و اين فرايند به‌صورت پيمانه پيمانه تا انتهاي سوخت‌گيري ادامه مي‌يابد.

اگر در حين سوخت‌گيري كارت از كارت‌خوان بيرون كشيده شود مقداري كه باقيمانده ۳,۹۹ ليتر است از سهميه آن كارت كسر مي‌شود (براي مثال اگر دو ليتر سوخت‌گيري كرده است و كارت را بيرون بكشد ۱.۹۹ ليتر بيشتر از سهميه آن كارت كم مي‌شود) و اگر همان كارت، دوباره وارد همان كارت‌خوان شود، سهميه‌اي كه بيشتر از ليتراژ برداشت‌ شده از نازل كم شده است، به كارت برگردانده مي‌شود.

تاكيد مي شود كه در صورت خارج كردن زودهنگام كارت سوخت از كارتخوان جايگاه، سوختگيري قطع مي شود و ليتراژ مذكور از سهميه كسر ميشود، ليكن صرفاً به اندازه ليتراژ سوختگيري شده، هزينه محاسبه خواهد شد.

همچنين شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران مجدداً در خصوص نحوه صحيح سوختگيري با كارت هوشمند سوخت شخصي توضيحات ذيل را يادآور شد؛ابتدا كارت سوخت شخصي خود را داخل كارتخوان قرار دهيد، سپس رمـز چهار رقمي آن را وارد كنيد، نازل را برداشته و سوخت‌گيري را آغاز كنيد،‌ بعد از اتمام سوخت‌گيري، نازل را به‌درستي سر جاي خود قرار داده و پس از مشاهده پيام "كارت را برداريد" كارت سوخت شخصي خود را از كارتخوان خارج كنيد.

هموطنان عزيز توجه كنند كه از برداشتن كارت سوخت شخصي خود از كارتخوان جايگاه قبل از قرار دادن نازل در جاي خود، بايد جداً خودداري كنند.


برگشت به تلکس خبرها