تلکس ترابر نيوز :پايگاه خبري تحليلي حمل و نقل : تاييد مسافران و تكذيب تاكسيراني از افزايش نرخ كرايه ها
سه شنبه، 24 دی 1398 - 12:30     کد خبر: 91573

ترابر نيوز: اصفهان با گذشت يك ماه و نيم از زمان سهميه بندي بنزين، گزارش هاي ميداني حكايت از آن دارد كه نرخ كرايه تاكسي در بعضي از خطوط بي سرو صدا افزايش يافته و از كورسي ۸۰۰ به ۱۰۰۰ تومان رسيده است. با اين وجود مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان مي گويد: افزايش قيمت بنزين روي فعاليت تاكسي ها اثر چنداني نداشته و برخلاف افزايش قيمت بسياري از كالاها، كرايه تاكسي در يك ماه و نيم اخير افزايشي نداشته است.

ترابر نيوز:

كرايه تاكسي‌ها

از ۲۴ آبان ۱۳۹۸ كه شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران آغاز سهميه‌بندي بنزين و قيمت‌هاي جديد را اعلام كرد، يكي از دغدغه هاي اصلي مردم گران شدن حمل و نقل عمومي و به ويژه اتوبوس و تاكسي بود. اما خيلي زود، مسئولان ملي و محلي به مردم اطمينان دادند كه قرار نيست در هيچ حوزه‌اي و به خصوص حمل‌ونقل افزايش قيمتي اتفاق بيفتد، چرا كه براي تاكسي‌ها، وانت‌بار، موتورسيكلت‌هاي حمل بار، آمبولانس، سرويس‌هاي مدارس و تاكسي‌هاي اينترنتي نيز سهميه بنزين در نظر گرفته شده است.

بر اساس آماري كه در درگاه الكترونيك سازمان مديريت و تاكسيراني شهرداري اصفهان اعلام شده، نرخ مصوب كرايه تاكسي هاي گردشي و خطي در سال جاري براي اصفهان، ۸۰۰ تومان براي كورس اول و ۶۰۰ تومان از كورس دوم به بعد در نظر گرفته شده و تعريف كورس نيز فاصله بين ميادين و چهارراه اصلي كه به طور ميانگين ۱۴۰۰ متر است. اما گشت و گذاري در خيابان هاي شهر حكايت از آن دارد كه تاكسي ها در عمل از مسافران مبلغ هزار تومان به ازاي هر كورس دريافت مي كنند كه ۲۰۰ تومان از نرخ مصوب امسال بيشتر است.

هادي منوچهري، مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان در واكنش به انتقادات شهروندان از اين افزايش بي سر و صداي نرخ كرايه تاكسي به ايسنا، گفت: شهرونداني كه نسبت به نرخ ها انتقادي دارند بايد با پرهيز ار حرف هاي كلي، با سازمان تاكسيراني يا سامانه ۱۳۷ شهرداري تماس بگيرند و به صورت مصداقي به ما اعلام كنند كه اين افزايش قيمت در كدام خطوط اتفاق افتاده است.

وي با بيان اين كه تاكنون گزارشي از گراني و افزايش نرخ كرايه تاكسي به بهانه افزايش قيمت بنزين دريافت نكرده ايم، افزود: راه هاي ارتباطي شهرداري و سازمان تاكسيراني در اختيار شهروندان هست، بارها تلفن رسيدگي به شكايات را اعلام كرده ايم سامانه ۱۳۷ شهرداري هم پاسخگوست و درصورت وجود هرگونه مشكل مي توانند شكايت خود را با ما در ميان بگذارند تا مورد رسيدگي قرار گيرد.

منوچهري نرخ مصوب كرايه تاكسي هاي گردشي و خطي در سال جاري را بدون تغيير و همان مبلغ ۸۰۰ تومان به ازاي هر كورس اعلام كرد و گفت: به اين دليل كه ۹۸ درصد ناوگان تاكسيراني شهر اصفهان گازسوز است، سهميه بندي و گراني بنزين، اثر شديد روي آنها نگذاشته اند. ضمن اين كه فعالان ناوگان تاكسيراني نيز نرخ هاي مصوب را رعايت كرده اند، يعني اگر با وجود اين كه قيمت برخي كالاها و خدمات گران شده اما كرايه تاكسي در يك ماه و نيم اخير افزايشي نداشته است.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان درباره احتمال بازنگري در نرخ كرايه تاكسي هاي خطي و گردشي نيز توضيح داد: افزايش قيمت كرايه، فعلا در دستور كار نيست فقط ممكن است در آينده در زمينه سرويس مدرسه تغييراتي ايجاد شود. البته نرخ كرايه تاكسي كورسي خطي و درون شهري ثابت خواهد ماند، اما چون بيشتر سرويس هاي مدارس، بنزيني هستند، ممكن است نرخ كرايه آنها درصدي افزايش يابد آن هم پس از گذراندن مراحل قانوني و كار كارشناسي و كارگروه ماده ۱۸ و پس از تصويب در شوراي شهر، فرمانداري و استانداري.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها